2019-08-23, 01:50
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Håll käften själv om du inte har något vettigt att tillföra. Det här är Flashback, där MGM:s etnicitet brukar diskuteras.

Bara för att resultatet inte gynnar din agenda så behöver du inte grina som en liten snöflinga.

Och som vanligt så kan inte ni SDavel acceptera att MGM är en etnisk svensk
Citera
2019-08-23, 02:02
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emot
Många har sagt ordet fru här men så vitt jag hittat finns inget äktenskap mellan MGM och tänkta BO.

Du har inte hittat något s k "äktenskap" mellan MGM och en annan man då?

Efter att ha sett den släthyade sminknasaren med piprösten i de slibbiga youtubeklippen är det svårt att komma till annan slutsats än att vi återigen har med ett homosexmord att göra. För det är väl korrekt terminologi även när enbart GM är sodomit?
Citera
2019-08-23, 02:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Det verkar som att du inte förstår innebörden av termen utvidgat självmord.

Den mycket obehagliga formuleringen ”utvidgat självmord” har tidigare använts när en person tycker att döden är det bästa alternativet inte bara för hen själv, utan även för närstående. Hen mördar då först dessa närstående, oftast barn eller partner och begår därefter suicid.
Det är en mycket obehaglig formulering, en förskönande omskrivning för något som faktiskt inte är annat än ett eller flera regelrätta mord. Mord på personer som inte själva ville dö.

Det är en formuleringar inte bör användas när någon först blivit mördad. Precis som formuleringen ”familjetragedi” är riktigt obehaglig när en familjemedlem gått bärsärk och mördat flera andra. Det är mord det handlar om, möjligen dråp, men inget annat.

Det finns inget som heter så, utvidgat självmord.
Det är ingen brottsrubricering. Ingen diagnos. Barnen har inte dött för egen hand, det är ju pappan som tagit livet av sig, eftersom han, enligt egen utsaga i facebookfilmen: ”inte vill sitta i fängelse” för morden på sina barn.
”Utvidgat självmord” är lika urskuldande som det idag lyckligtvis kasserade ”familjetragedi”.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7l85j4/det-finns-inget-som-heter-utvidgat-sjalvmord
————————————-

MGM här är född 1969 - 50 år och BO är född 1970. De var sambos och nyinflyttade i en nyrenoverad topplägenhet på 147 kvm högst upp på våning 6 i huset på Ringvägen 106 innanför tullarna på Söder, inte långt från Rosenlundsgatan där JB har sitt företag.

En 2/3 dels så stor bostadsrätt i samma hus, på 93 kvm på våning fem, värderas till 8.5 miljoner.
MGMs lägenhet har inte legat ute till försäljning sista fem åren. Kan vara ett köp som skötts internt eller varit en sammanslagning av två köpta bostadsrätter.

I vart fall ligger en sådan lägenhet som brottsplatsen här på 12-14 miljoner i pris. Denna del av Söder innanför tullarna är oerhört populärt. Absolut inget ”dåligt” område. De stackars A-lagarna som tidigare kan ha bott här är sedan länge utdöda, några nedgångna knarkarkvartar finns inte i kvarteret. Ej heller några migrationsboenden - alldeles för dyr mark.

Polisen kan absolut inte struntat larmet pga områdets karaktär som nedgånget eller no-go - tvärt om. I dessa bostadsrätter bor folk som är goda för flera miljoner, ofta har bra jobb och karriärer.

Hur i helsike polisen kan dröja i två timmar - med flera telefonkontakter med den som larmade - trots exakt adress mitt på Södermalm runt lunchtid en vanlig onsdag är fullkomligt obegripligt!!!
BO kanske har förblött under denna tid! Hon kanske hade kunnat räddas???
Citera
2019-08-23, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur i helsike polisen kan dröja i två timmar - med flera telefonkontakter med den som larmade - trots exakt adress mitt på Södermalm runt lunchtid en vanlig onsdag är fullkomligt obegripligt!!!
BO kanske har förblött under denna tid! Hon kanske hade kunnat räddas???
Det är högst troligt att BO hade gått att rädda skulle jag säga, utifrån tidigare yrkeserfarenhet.

Det här känns som ett verbalt bråk som anknutit till djupliggande konflikt, men som gick över gränsen och blev fysiskt. Folk har gissat på psykisk sjukdom, det tror jag inte riktigt på. Det här är två högfungerande individer som vet hur man ska såra varandra. Alkohol är ingen högoddsare.

Att det tog 2h innan en patrull kom till platsen är skandal på alla sätt.
Citera
2019-08-23, 03:10
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Writer.X
Knivsöder är väl ett uråldrigt begrepp som syftar till Hornstull. Enligt en DN-artikel härrör benämningen från 1700-taket. I vart fall är det långt ifrån den aktuella adressen.

Det är Hornstull som avses med knivsöder! Vad jag vet så ska det vara nåt som är myntat så sent som slutet på 90-talet, början på 2000 talet. Då bodde jag själv där och ingen som bott där länge kände till detta begrepp innan den tiden. Men visst, det kan ju vara något sedan länge bortglömt fenomen, från långt tillbaka i tiden som återuppstått. Det behöver inte heller vara något som brukats i folkmun i äldre tider utan kan vara något litterärt påhitt? Någon annan som vet mer? Eller har teorier kring detta?
Citera
2019-08-23, 03:10
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Det är högst troligt att BO hade gått att rädda skulle jag säga, utifrån tidigare yrkeserfarenhet.

Det här känns som ett verbalt bråk som anknutit till djupliggande konflikt, men som gick över gränsen och blev fysiskt. Folk har gissat på psykisk sjukdom, det tror jag inte riktigt på. Det här är två högfungerande individer som vet hur man ska såra varandra. Alkohol är ingen högoddsare.

Att det tog 2h innan en patrull kom till platsen är skandal på alla sätt.

Håller helt med - om beskrivningen av larmsamtalet, korrekt adress och uteblivet polisuppdykande under två timmar stämmer - är det en skandal!
Vad ska man då larma 112 för om ingen hjälp ändå kommer?
Om polisen inte kommer när flertal oerhört upprörda grannar reagerar oh ringer om en misstänkt knivskärning och panikskrik mitt på dagen med en utkastad kniv och blod på fönster - hur mycket ska då behövas för att larmet ska tas seriöst??
Citera
2019-08-23, 03:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller helt med - om beskrivningen av larmsamtalet, korrekt adress och uteblivet polisuppdykande under två timmar stämmer - är det en skandal!
Vad ska man då larma 112 för om ingen hjälp ändå kommer?
Om polisen inte kommer när flertal oerhört upprörda grannar reagerar oh ringer om en misstänkt knivskärning och panikskrik mitt på dagen med en utkastad kniv och blod på fönster - hur mycket ska då behövas för att larmet ska tas seriöst??
Ja det kan man undra. 112 har troligen routat samtalet vidare till polisen (lkc) som har en arbetsledande funktion för poliser i yttre tjänst, och sedan har det blivit liggande där. Antingen har de valt att pria ner det, eller så fanns det inte tillräckligt med "gripbara resurser". Lunchtid. Se till att inte bli knivöverfallen runt lunch!
Citera
2019-08-23, 03:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det är lägre än så.

Omkring 13 fall om året
De senaste sammanställningarna från Brå visar att i genomsnitt 13 kvinnor har dödats i Sverige av en före detta eller nuvarande partner under perioden 2008-2017.”

http://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/
Missade du med flit siffrorna för 2018?
Under 2018 dödades dock 22 kvinnor av förövare som de haft en pågående eller avslutad parrelation med. Antalet fall var en ökning jämfört med tidigare år.

"När en kvinna dödas av nuvarande eller tidigare partner är det ofta kulmen på en lång period av våld och hot. Nära hälften av brotten har föregåtts av anmälningar till polisen. Men en svensk studie från 2017 pekar på en ökning av antalet fall av dödligt våld som inte föregåtts av några rapporter om våld i relationen. Hur ofta en kvinna dödats av sin partner utan att det förekommit våld tidigare är dock omöjligt att veta. Detta eftersom allt våld inte polisanmäls."

Hur många det blir i år ska bli intressant att få veta men det lär nog har ökat från 13 mördade kvinnor.
Nu har vi en kvinna till i statistiken och orsaken här vet vi inget om. Har hon anmält honom tidigare eller bara hållit tyst och sminkat över blåmärkena, vilket är väldigt vanligt.
Vad hände här? Fick han en psykisk sjukdom som hastigt bröt ut eller är det som vanligt... våld i hemmet som gick överstyr.
Det ska bli intressant att få läsa den här fupen men det dröjer ju några månader tyvärr.
Citera
2019-08-23, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad hände här? Fick han en psykisk sjukdom som hastigt bröt ut eller är det som vanligt... våld i hemmet som gick överstyr.
Det ska bli intressant att få läsa den här fupen men det dröjer ju några månader tyvärr.
Ska man tro statistiken så är det väl snarare ovanligt våld i hemmet..?

Som sagt så tror jag inte på psykisk sjukdom, båda arbetade och uppenbarligen hade de råd med en lgh för 10 milj. Tror mer på ett riktigt under-bältet-bråk om något livsavgörande. Pun intended.
Citera
2019-08-23, 05:05
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Som någon skrivit verkar den uthängde MGM metrosexuell vilket jag tror är viktigt för brottet.

Typiskt utseende av någon som krökar lite för mycket, lägger lite för mycket tid och energi på sitt utseende men ändå är småfet och slapp.
Inte omöjligt att BO klagat på hans potens eller allmänna kraft och då har det bränt till i skallen på han.

Livstid är det enda rimliga, i fängelset blir han säkert hackkyckling.
Citera
2019-08-23, 05:46
Medlem
Kan han ha hittat något avslöjande medans det packades upp efter flytten? Något som hon tidigare hade försökt att dölja.

Att därifrån ta steget vidare till knivmord låter i.o.f.s osannolikt men men...
Citera
2019-08-23, 06:29
Medlem
Hur fan kunde det två timmar?vimmlar ju mer poliser där omkring.

Bättra att ringa HA eller andra kriminella. De kör sina skadade till akuten i sportbilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in