2019-08-23, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
www.dermarome.se

ligger nere
Kanske överbelastning?
Citera
2019-08-23, 14:26
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Förmodligen påtänd av kokain och därmed inget problem att sysselsätta sig? Måste vara droger inblandat om inte människan är helt galen. En normal människa mördar inte sin partner hur arg man än är.

Jag tror som du.
Får känslan av att han inte var en sån trevlig prick och inte så kul att ha att göra med.
Tror på kokain eller en dagen efter där måendet inte varit det bästa och att det spårat ut.

Fasen vad kvinnan måste ha kämpat för sitt liv när hon till och med försökt ta sig ut genom fönstret och blodat ner. De bodde ju högst upp och hon har säkert skrikit men ingen har hört
Det är ju en hel del trafik och människor i den korsningen
Hemskt!
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Knivsöder=Hornstull
Boxarhörnet/knytnävssöder=Medis vid korvkiosken som ligger vid Björnsan
Just så. Men Södermalmspolisen kallar det Boxarkrysset och det innefattar även Donken vid Folkungatan/Götgatan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
www.dermarome.se

ligger nere
Verkar vara uppe nu igen.

edit: eller inte, ostabil.
Citera
2019-08-23, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Jag tror som du.
Får känslan av att han inte var en sån trevlig prick och inte så kul att ha att göra med.
Tror på kokain eller en dagen efter där måendet inte varit det bästa och att det spårat ut.

Fasen vad kvinnan måste ha kämpat för sitt liv när hon till och med försökt ta sig ut genom fönstret och blodat ner. De bodde ju högst upp och hon har säkert skrikit men ingen har hört
Det är ju en hel del trafik och människor i den korsningen
Hemskt!
Någon hörde ju och ringde polis.... som inte kom.
Citera
2019-08-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Verkar vara uppe nu igen.

edit: eller inte, ostabil.
Misstänker att de håller på att jobba med innehållet. Kanske det "Om oss".
Citera
2019-08-23, 14:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Ska det vara så svårt att förstå att den feministiska polisen är likadant tjejdagis som tjejdagiset på Rosenbad, kommer ni ihåg ”Smartaste bästa tjejgänget”? https://www.friatider.se/h-r-festar-regeringen-med-b-sta-smartaste-tjejg-nget-ist-llet-f-r-att-delta-i-svts-debatt-om

När kvinnor tar över blir det per automatik kaos, kvinnor klarar inte av att tänka rakt! Vi ser idag hur hela jävla riket står och svajar!

Till vems / vilkas glädje? De som inte får kritiseras!

Avståndet ifrån närmaste polisstation Torkel Knutssonsgatan till Ringvägen 106, ynka 1,7 km. Se för fan till att gå, spring eller cykla!

Men bilarna står inte på station, dom rullar runt på Söder och den som är närmast/ledig får uppdraget.
När jag ringde polis hade jag tur, det kom två patruller efter 30 sekunder. Båda rullade på min gata just då.
Men det var män som svarade både på 112 och sen vakthavande på Södermalmspolisen.
Det kanske var därför?
Senast redigerad av LaScala 2019-08-23 kl. 14:33.
Citera
2019-08-23, 14:34
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men bilarna står inte på station, dom rullar runt på Söder och den som är närmast/ledig får uppdraget.
När jag ringde polis hade jag tur, det kom två patruller efter 30 sekunder. Båda rullade på min gata just då.
Så slutsatsen är att finns det ingen bil kan inte polisen ta sig 1,7 km, avståndet mellan polisstation och adressen, eller du tror kanske att det inte finns poliser på station dagtid?
Senast redigerad av Wayahead 2019-08-23 kl. 14:36.
Citera
2019-08-23, 14:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Så slutsatsen är att finns det ingen bil kan inte polisen ta sig 1,7 km?
Jodå, vakthavande och arrestvakterna får väl ta var sin batong och springa 1.7 km.
Citera
2019-08-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jodå, vakthavande och arrestvakterna får väl ta var sin batong och springa 1.7 km.
Det sitter en himla massa utredare som också jobbar ute tidvis. Problemet är att man inte ränner omkring i korridorerna och raggar upp poliser för att ta dom uppdragen.
Citera
2019-08-23, 14:39
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Psykopati räknas inte heller som en allvarlig psykisk störning i lagens mening så det föreligger egentligen inget behov av att göra en fördjupad RPU för att avgöra om man är tillräknelig. Däremot antar jag att riksmottagningen gör en mer fördjupad utredning för att fastställa var personen ska placeras och farlighetsnivå.
Det är väldigt vanligt med olika typer av personlighetsstörningar bland personer som sitter i fängelse för våldsbrott (den vanligaste varianten tror jag är antisocial personlighetsstörning). Det är, som du säger, absolut ingen grund för rättspsykiatrisk vård. Och anledningen till att man inte ger de här personerna vård är därför att personlighetsstörningar i princip inte kan behandlas. Om vederbörande är väldigt motiverad kan han/hon lära sig kompensera till viss del för sin störning men i nästan alla fall är behandling meningslöst.
Citera
2019-08-23, 14:41
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Så slutsatsen är att finns det ingen bil kan inte polisen ta sig 1,7 km, avståndet mellan polisstation och adressen, eller du tror kanske att det inte finns poliser på station dagtid?
Jag tror ingenting, jag vet hur det förhåller sig.
Det behövs en patrullbil till en utryckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in