2019-08-22, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
De vill väcka åtal för mord inte för trakasserier

Om det nu är så att man har en person som utfärdat allvarliga mordhot mot en person
som sedan mördas, då är det högst sannolikt att det blir häktning på
sannolika skäl.
Citera
2019-08-22, 20:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har också svårt att se att det var delvis planerat. Konfrontation och ev våld kanske var planerat men sedan spårade det ur.

Men efteråt städade GM upp efter sig, det är tydligt.
Det är också tydligt att GM är någon LW kände, och det begränsar antalet möjliga mördare.

Det är som du säger tydligt att L*ena kände sin baneman.
Jag tror att de vittnen som finns (en kvinna och en man samtalandes enl MV), och även brottsplatsen (svårupptäckt) visar det.
Jag tror inte att de är många personer som polisen misstänker som kan ha gjort det. Jag tror dock att man har kollat upp många i hennes bekantskapskrets och arbetet är nog inte färdigt med det.

Citera
2019-08-22, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det nu är så att man har en person som utfärdat allvarliga mordhot mot en person
som sedan mördas, då är det högst sannolikt att det blir häktning på
sannolika skäl.

Tydligen inte.
Citera
2019-08-22, 20:27
Medlem
miamanias avatar
Ponera att HD är dödligt sårad och drivande.. Kanske t om ger SD alibi? Då blir de nog tighta ett tag framöver..
Citera
2019-08-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag tror inte att de är många personer som polisen misstänker som kan ha gjort det. Jag tror dock att man har kollat upp många i hennes bekantskapskrets och arbetet är nog inte färdigt med det.

]

Men varför skulle de lägga tid/resurser på att kolla upp andra när de har gedigen/solid bevisning mot en specifik MGM?
Citera
2019-08-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Tydligen inte.

Undrar vad det kan bero på.

Man tvivlar på trovärdigheten, man ser det inte så allvarligt.
Eller vad tror du själv?
Citera
2019-08-22, 21:05
Medlem
Citat:
Undrar vad det kan bero på.

Man tvivlar på trovärdigheten, man ser det inte så allvarligt.
Eller vad tror du själv?

Jag tror att man i första hand vill utreda och klara upp mordet på LW. Att man hotar och trakasserar någon gör en inte per automatik till mördare. Men självklart att det är ditåt man skall kika först i utredningen.

Vad tycker du själv? Skulle du kunna föra en persons talan som har betett sig så mot en annan medmänniska? Är det någon vars vän du skulle kunna vara? Någon som du vill hälsar glatt på dina barn i kvarteret? Någon som köper bröd till din partner?

Om SD inte är inblandad i mordet så tycker jag det är rimligt att man ser över om man kan väcka åtal för dessa hot och trakasserier. Men det kommer ju såklart väldigt sekundärt gentemot mordet.
Citera
2019-08-22, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tror att man i första hand vill utreda och klara upp mordet på LW. Att man hotar och trakasserar någon gör en inte per automatik till mördare. Men självklart att det är ditåt man skall kika först i utredningen.

Vad tycker du själv? Skulle du kunna föra en persons talan som har betett sig så mot en annan medmänniska? Är det någon vars vän du skulle kunna vara? Någon som du vill hälsar glatt på dina barn i kvarteret? Någon som köper bröd till din partner?

Om SD inte är inblandad i mordet så tycker jag det är rimligt att man ser över om man kan väcka åtal för dessa hot och trakasserier. Men det kommer ju såklart väldigt sekundärt gentemot mordet.

Det jag tycker själv är att det är jävligt svårt å få fram några fakta om
dom här hoten.
Det har pratats vitt å brett om dom, men när man vill veta mer tar det stopp, man har
hört av någon som har hört ungefär.
Så trovärdigheten blir ju naggad så klart, det är vad jag tycker.
Citera
2019-08-22, 21:35
Medlem
Citat:
Det jag tycker själv är att det är jävligt svårt å få fram några fakta om
dom här hoten.
Det har pratats vitt å brett om dom, men när man vill veta mer tar det stopp, man har
hört av någon som har hört ungefär.
Så trovärdigheten blir ju naggad så klart, det är vad jag tycker.

Inte mycket till svar där på några utav frågorna. I stället en åsikt som inte ens var efterfrågad.

Jo det har väl tragglats några gånger. Mer handfasta bevis än flera utav varandra oberoende källor som säger samma sak lär du inte få förrän det eventuellt kommer någon FUP.

Men om vi leker med tanken att dessa hot stämmer och så försöker du svara på föregående inlägg igen.
Citera
2019-08-22, 21:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det här?
"Den 24-årige influencern dömdes för mord i tingsrätten, men friades senare i hovrätten."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...den-friande-do
Scrollar vanligtvis förbi dina inlägg.

Vet inte om mitt svar blir för mycket Offt . Ska försöka hålla mig kort.

Är mycket väl insatt i Blattelitos förehavanden. Av skäl vi inte ska gå in på har jag följt rättegångarna omsorgsfullt . Fup,en på 4000 sid (vill jag minnas) är en diger läsning. Tro mig..

Vid transportens ankomst med den fd muskulösa testobyggaren nu häktes-avmagrade taniga kropp bojad mellan 2 vakter fördes han så in till rätten från kajen på riddarholmen.

Hovrätten ogillade Trs dom på 16 år för att det inte var ställt utom rimligt tvivel att tramadolinjektionen blattelito gav Annie i badkaret var det som orsakade hennes död. Bevisligen hade Annie intagit tramadol oralt innan injektionen. Hon hade också en historik av tramadolmissbruk,.

Hovrätten underkände TRs dom men dömde honom för en hel del grova hot och trakasserier* via sms till 2-2,5 år tror jag det var.
Emedan Blattelito får avräkna den långa häkningstiden så är han ute nu till hösten eller runt årskiftet vill jag minnas .

Precis såna grova hot och trakasserier som okunniga strof och Sh.Holmes försöker övertyga andra okunniga om att SD utsatt LW för och dessutom påstår TR negligerade vilket är rent nonsens.

Hade det funnits någon grund i strofs och detektivens påståenden så hade SD odiskutabelt häktats nåt annat vore tjänstefel. Övertydligt är att fallet Bloggelito visar på hur allvarigt grova hot och trakasserier mot speciellt kvinnor ses av rätten.

Otäckt var att Annies dotte 3 år iklädd endast blöjor var ensam inlåst med hennes döda mamma under traumatisk lång tid. Dottern sa någonting i stil med "mamma öppnar inte ögonen" genom brevlådan innan låssmeden fick upp dörren.

Sett och hört för mycket men kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag hörde det. Rubriceringen var nån/några dagar inledningsvis självmord. Det var Blattelito själv som ringde polisen och gjorde anmälan och han var inte misstänkt inledningsvis.

Hovrätten slår fast att det inte är ställt utom rimligt tvivel att injektionen Blattelito gav Annie var dödande.

För att vara tydlig är det inte fastslaget att det alls är ett mord.

Att jämföra det som inte ens bevisats vara ett mord med mordet på LW låter sig naturligtvis inte göras. Det går inte påstå mördaren sluppit undan ett mord som kanske inte är ett mord. Dessutom haltar jämförelsen på att Blattelito inte var misstänkt inledningsvis såsom SD var.

Inget bra försök Notknapparen.
Dom grova hoten och trakasserier Blattelito utsatt Annie för och dömdes för finns i FUP för intresserade.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-22 kl. 22:35.
Citera
2019-08-22, 21:38
Medlem
♈Hjärsta-kvinnan, hade som högst troligast befunnit sig på Rättarevägen ... och då, på den lokalitet som är närmast angränsande mot den dåvarande mordplatsen, var bakom bullerplanket hon sedan vid det då aktuella tillfället misshandlades brutalt och hänsynslöst av Gärningsperson / 👤 / fram till dess att medvetslösheten inträffade, och avled i tiden (till observandum) något senare därefter.

♈Komplettering: / ordet lokalitet var i detta fallet och enligt ovan skrivet i betydelsen för Plats eller Ställe, var också där intill vegetation förekommer 🌳🌳🌳 det vill säga, inte i betydelsen ... lokal eller rum, så som ort, utrymme eller byggnad, med mera.

Lokalitet handlar i detta fallet om själva Platsen för en dåvarande händelse, när jag i ovan skrift skildrade en därstädes-punkt och, på vilken Hjärsta-kvinnan högst troligast då, och därstädes var stående🚺 en kort stund före det, och strax innan hon angreps av minst två stycken personer / 👤👤 /

♈Jag är till dagen's dato, tämligen säker på att det fanns två personer involverade vid det då aktuella tillfället när Hjärsta-kvinnan skulle bringas om livet, av en absolut bestämd orsak, en tillfällig medhjälpare (som kort därefter lämnat platsen) och en Gärningsperson, med uppsåt att då döda Hjärsta-kvinnan, vilket då också lyckades.

♈Det hat som låg till grunden för den då brutala och hänsynslösa dödsmisshandeln av det 45-åriga Hjärsta-offret, genomsyrades okulärt av de fotografier som säkrades på Hjärsta-kvinnan's olika då svårt skadade kroppsytor och uppvisade sålunda en Gärningsperson med ett sadistiskt beteende inkluderat grymhet.

Denna typ av Gärningsperson var då, och vid det aktuella tillfället, en så kallad plågo-ande [Djävulen's budbärare tillika sagt, dräng åt Satan] vilken's moral-kompass då hade pekat i sin felaktiga riktning ock då-/-härvid inkluderat ifrågavarande's moral och etik som satts ur spel på grund av vederbörande's konflikter inom sin hjärnas tänkande.

Till nytt observandum, nästa inlägg konnekterar sig till ovan under rubriken, Gärningspersonen's etik och mordet på Hjärsta-kvinnan.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-22, 21:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men varför skulle de lägga tid/resurser på att kolla upp andra när de har gedigen/solid bevisning mot en specifik MGM?

Jag är nog lite trött här och skrev inte ut vad jag tänkte riktigt.
Jag tror att redan har arbetat brett och nu arbetar man på det avsmalanade spåret mgm.

Men min tanke var att mgm har haft ideér om vad som kan ha hänt. Och det var väl dessa alternativa gm som han kan ha kastat fram i förhör som jag tänkte på.

Jag hoppas att de har som du säger gedigen/solid bevisning mot mgm. ÅK trodde ju på sannolika så de borde ha något mer än det vi fått veta.

Jag har dock lite svårt att tro att man ska kunna knyta mgm till platsen för brottet efter så här lång tid. Har tappat hoppet nästan.

Men kanske är det som Blessedfruit skrev, att ett antal utredare sitter med "alltför" mycket material, förhör och provsvar som nästan blir omöjligt att få ihop pga av den enorma mängden information. Rota, rota, rota efter något som man vet finns därinne, men var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in