Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Det här?
"
Den 24-årige influencern dömdes för mord i tingsrätten, men friades senare i hovrätten."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...den-friande-do
Scrollar vanligtvis förbi dina inlägg.
Vet inte om mitt svar blir för mycket Offt . Ska försöka hålla mig kort.
Är mycket väl insatt i Blattelitos förehavanden. Av skäl vi inte ska gå in på har jag följt rättegångarna omsorgsfullt . Fup,en på 4000 sid (vill jag minnas) är en diger läsning. Tro mig..
Vid transportens ankomst med den fd muskulösa testobyggaren nu häktes-avmagrade taniga kropp bojad mellan 2 vakter fördes han så in till rätten från kajen på riddarholmen.
Hovrätten ogillade Trs dom på 16 år för att det inte var ställt utom rimligt tvivel att tramadolinjektionen blattelito gav Annie i badkaret var det som orsakade hennes död. Bevisligen hade Annie intagit tramadol oralt
innan injektionen. Hon hade också en historik av tramadolmissbruk,.
Hovrätten underkände TRs dom men dömde honom för en hel del grova hot och trakasserier* via sms till 2-2,5 år tror jag det var.
Emedan Blattelito får avräkna den långa häkningstiden så är han ute nu till hösten eller runt årskiftet vill jag minnas .
Precis såna grova hot och trakasserier som okunniga strof och Sh.Holmes försöker övertyga andra okunniga om att SD utsatt LW för och dessutom påstår TR negligerade vilket är rent nonsens.
Hade det funnits någon grund i strofs och detektivens påståenden så hade SD odiskutabelt häktats nåt annat vore tjänstefel. Övertydligt är att fallet Bloggelito visar på hur allvarigt grova hot och trakasserier mot speciellt kvinnor ses av rätten.
Otäckt var att Annies dotte 3 år iklädd endast blöjor var ensam inlåst med hennes döda mamma under traumatisk lång tid. Dottern sa någonting i stil med "mamma öppnar inte ögonen" genom brevlådan innan låssmeden fick upp dörren.
Sett och hört för mycket men kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag hörde det. Rubriceringen var nån/några dagar inledningsvis självmord. Det var Blattelito själv som ringde polisen och gjorde anmälan och han var
inte misstänkt inledningsvis.
Hovrätten slår fast att det
inte är ställt utom rimligt tvivel att injektionen Blattelito gav Annie var dödande.
För att vara tydlig är det inte fastslaget att det alls
är ett mord.
Att jämföra det som inte ens bevisats vara ett mord med mordet på LW låter sig naturligtvis inte göras. Det går inte påstå mördaren sluppit undan ett mord som kanske inte är ett mord. Dessutom haltar jämförelsen på att Blattelito inte var misstänkt inledningsvis såsom SD var.
Inget bra försök Notknapparen.
Dom grova hoten och trakasserier Blattelito utsatt Annie för och dömdes för finns i FUP för intresserade.