2019-08-22, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://youtu.be/ZuFBNwUqKqA

Här är den gamla videon jag skrev om när Rask kommer åkandes på en cykel. Jag tänker inte säga att han var fit, för det var han inte. Men det ser ändå ut som att han lagt på sig åtminstone 20 kg sedan dess, utan överdrift. Alexanders Mercedes-eskapader har gjort sitt.

En annan sak jag lade märke till är att alla ansiktstatueringar verkar ha tillkommit efter den här videon.

Det är en enorm skillnad i kroppsform som du påtalar. Men samtidigt har han väl fått en eller två ungar, tänker att det är ganska vanligt att småbarnsföräldrar går upp lite i vikt. Mest på grund av tid att träna.
Citera
2019-08-22, 14:21
Medlem
Jimmie83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är en enorm skillnad i kroppsform som du påtalar. Men samtidigt har han väl fått en eller två ungar, tänker att det är ganska vanligt att småbarnsföräldrar går upp lite i vikt. Mest på grund av tid att träna.

Fast så mycket borde man inte gå upp i vikt tycker jag pga av småbarn, okay att mammorna får lite hul av graviditeten men som en familjefader så borde det vara ganska lätt att göra sig av med extrakilon.

Han kanske borde sluta sova till ett-två på dagarna och ut och börja aktivera sig med ungarna i en lekpark tex och nu är ju skola och dagis igång igen så borde vara lätt för en youtuber som rask att ta en runda i motionsspåret eller gymmet som han har pratat så många gånger om. Ett content hade vart att gå ifrån spritfet till nykter och vältränad för Rask von Bajsbaron
Citera
2019-08-22, 14:24
Medlem
elinges avatar
Citat:

Tror nog största orsaken stavas alkohol, ägna större tid åt barna gör han inte förutom lite för syns skull framför kameran.

Rask har sina trogna kids som Swishar pengar Ovadsett vad vi skriver här, tids nog kanske dom vaknar upp?
Man kan väl ändo säga att Rask hittat ett enkelt sätt att dra in pengar utan anstränga sej
Citera
2019-08-22, 14:31
Medlem
Viper08s avatar
Det är nu synligt hur många prenumeranter han har igen, 138 985. Extremt dåliga visningssiffror för någon med dessa prenumeranter.
Citera
2019-08-22, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie83
Fast så mycket borde man inte gå upp i vikt tycker jag pga av småbarn, okay att mammorna får lite hul av graviditeten men som en familjefader så borde det vara ganska lätt att göra sig av med extrakilon.

Han kanske borde sluta sova till ett-två på dagarna och ut och börja aktivera sig med ungarna i en lekpark tex och nu är ju skola och dagis igång igen så borde vara lätt för en youtuber som rask att ta en runda i motionsspåret eller gymmet som han har pratat så många gånger om. Ett content hade vart att gå ifrån spritfet till nykter och vältränad för Rask von Bajsbaron

Det är ungefär det där jag menar. Han har ju inte lagt på sig av att vara gravid, det är ju frun hans. Men han har av dåliga sömnvanor, låg aktivitet och mycket kalorier lagt på sig. Vilket jag tänkte berodde på småbarnstiden. Jag har själv inga ungar, men träffar en massa nyblivna föräldrar, och de verkar ju bara sitta och joxa med ungarna deras tills de blir tonåringar.

PS, att höja sin aktivitetsnivå gör en väldigt liten skillnad på kaloriförbrukningen, utan det handlar om att minska kaloriintag. Men han skulle lätt kunna göra något åt vikten. Håller dock med om att hans viktresa skulle kunna vara bra content, av flera orsaker.
Citera
2019-08-22, 14:51
Medlem
123....s avatar
Jag lyssnade på senaste videon utan att titta och vid 17:58 var det en växling till en Live han haft nyligen med Elias Afen, jag tyckte det varit en rätt ok video om ett ämne som berör och ständigt är aktuell.
Ett allvarsamt ämne som sagt och
Rasken gjorde ifrån sig rätt bra tyckte jag fram till 17:58 då ett vedervärdigt gutturalt läte fyllde mina lurar...
- Vad i helv—e var det där tänkte jag och var tvungen att gå till skärmen och rewinda för att kolla vad som hände??
.... Då visade sig att det var Bajsbaronen som la av en rap samtidigt som han himlade med ögonen som ett CP-Mongo...
... Eehh hur tänkte han med den övergången tror ni? Jag tyckte det kändes rätt malplacerat även från att komma från bajskletar’n i.o.m det allvarsamma ämnet och som föregåtts av ett samtal med en 14 årig tjej som han gav sken av att försöka stötta..

Hur tänker han tror ni och vad vill han förmedla med något sådant? Vilken åldersgrupp vänder han sig till?
Jag lyssnade bara som sagt och trodde faktisk det var Elias som stod för det där ljudet och att han ville visa upp det för att misskreditera honom men så var det inte ....
Citera
2019-08-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viper08
Det är nu synligt hur många prenumeranter han har igen, 138 985. Extremt dåliga visningssiffror för någon med dessa prenumeranter.
Han är stolt över de visningarna han fått de senaste dagarna och det är hans drivkraft igen efter en paus från tuben. Samt att swish rullar in som bara den.
Hoppas verz gör en dokumentär då han upprepade vad verz sade i sin video angående Elias n

En sak med Elias, om någon som rask tycker att fler ska stoppa "pedofilen" Elias, kan man inte tycka att rapportera det till polis eller liknande?
Eller är polisen en av tittarna menar rask och då räcker en video eller fem.
Citera
2019-08-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1HumanBeing
Han är stolt över de visningarna han fått de senaste dagarna och det är hans drivkraft igen efter en paus från tuben. Samt att swish rullar in som bara den.
Hoppas verz gör en dokumentär då han upprepade vad verz sade i sin video angående Elias n

En sak med Elias, om någon som rask tycker att fler ska stoppa "pedofilen" Elias, kan man inte tycka att rapportera det till polis eller liknande?
Eller är polisen en av tittarna menar rask och då räcker en video eller fem.

Ur en ren effektivitetssynvinkel har Rask och Verz helt rätt. Detta sätt att stoppa Elias är långt mycket snabbare och ger större långvarig effekt än vad en polisanmälan skulle göra. Polisen skulle dels ha det svårt att bevisa, och sedan är det inte ett jätteallvarligt straff heller, men nu kommer snubben inte kunna visa sig ute på stan i flera månader, se bara på Joz som fortfarande måste gömma sig. Som rättsskipning kan man diskutera om YTers borde lägga sig in, men effekten går inte att diskutera bort.
Citera
2019-08-22, 15:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ur en ren effektivitetssynvinkel har Rask och Verz helt rätt. Detta sätt att stoppa Elias är långt mycket snabbare och ger större långvarig effekt än vad en polisanmälan skulle göra. Polisen skulle dels ha det svårt att bevisa, och sedan är det inte ett jätteallvarligt straff heller, men nu kommer snubben inte kunna visa sig ute på stan i flera månader, se bara på Joz som fortfarande måste gömma sig. Som rättsskipning kan man diskutera om YTers borde lägga sig in, men effekten går inte att diskutera bort.
Jag tror inte att en uthängning kommer att stoppa Elias alls. För att den metoden skall vara verksam så måste det riktas mot någon som faktiskt bryr sig.

Däremot har nog andra - förhoppningsvis också föräldrar - fått upp ögonen för vilka som hänger på t ex tik tok (?)
Citera
2019-08-22, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
https://youtu.be/ZuFBNwUqKqA

Här är den gamla videon jag skrev om när Rask kommer åkandes på en cykel. Jag tänker inte säga att han var fit, för det var han inte. Men det ser ändå ut som att han lagt på sig åtminstone 20 kg sedan dess, utan överdrift. Alexanders Mercedes-eskapader har gjort sitt.

En annan sak jag lade märke till är att alla ansiktstatueringar verkar ha tillkommit efter den här videon.
Wow, det var en enorm skillnad mot hur han är nu, inga tatueringar i ansiktet heller... Sorgligt att se rasks förvandling från den killen han var i denna video, till den han är idag! Gör mig uppriktigt ledsen! Tråkigt...
Citera
2019-08-22, 18:53
Medlem
Borka88s avatar
Jahapppp! Ingen klickbait, inget överdrivet skitsnack, inget egenpåhittad smörja och ingen direkt avläsning från Wikipedia. Bra där Rasken!!

Den nya framtoningen på kanalen ger jag tummen upp! Får se nu om det håller i sig och Rasken försätter att utveckla sig. Statistiken (och förmodligen intelligensen) talar emot dock.

Ganska intressant video men det kunde ha forskats fram mer bakgrundshistoria och lite mer detaljer om själva incidenten hade ju kunnat vara bra för videon. Det är viktigt att man märker att en Youtuber lagt ner sin tid och plöjt en massa i ämnet och det ger även Videon en själ.

Gå en manus/videoredigerings kurs på distans kanske vore på sin plats om du känner att du vill utvecklas.

Ingen vill titta på något du bara gjort för att tjäna pengar, fattigt redigerat, eller själlöst. Lura oss få oss att tro att detta är något du brinner för det e mitt bästa tips till dig.

Till sist: Skidbacken ska med..
Citera
2019-08-22, 19:01
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Wow, det var en enorm skillnad mot hur han är nu, inga tatueringar i ansiktet heller... Sorgligt att se rasks förvandling från den killen han var i denna video, till den han är idag! Gör mig uppriktigt ledsen! Tråkigt...
Förfallet började nog där. En kille som sminkar sej, ja det förklarar ju en del
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in