Citat:
Ursprungligen postat av
Viper08
Rask påstår sig TJÄNA vissa månader över 100k och någon månad 70k ibland 138k osv skulle kunna länka klippen han säger de i och klippen är från 2018. Då tar vi och kollar på hans inkomsdeklaration för 2018 och på hela året har han en taxerad inkomst på 88k före skatt. Så med andra ord så fifflar han med skatten eller så blåljuger han, och med tanke på hans girighet på pengar så tror jag inte att han vill att skattemasen ska ta sin del av kakan på swishdonationer och försäljningar av snap häslsningar. Och nu kommer någon säga ”amen han säger ju nu att jag har aldrig sagt att jag har tagit ut 100k i lön utan att jag har dragit in de i firman” 1, jo du har sagt att du har tjänar klippen ligger på din egna kanal. 2, firman hade 2018 en omsättning på 121k. Så oavsett har varken firman eller du dragit in i närheten av 100k. Detta kanske var ett litet svar på din fråga, och nej jag gillar inte rask pga många anledningar och en är att han tigger pengar (gillar inte tiggarna utanför Ica heller) och att han tar emot pengar från utvecklingsstörda.
Nu kan jag väl inte säga så jättemycket om Rasks person, jag varken gillar honom eller inte gillar honom. Jag tycker inte att han är en jättebra YT:er, dock har jag lite svårt med att tycka att han tigger. Han gör lives, det köper jag, med ett nummer under, men jag likställer det inte med att tigga. Att han tog pengar från Cadde har jag inga som helst problem med, till och med precis tvärt om, han växte i mina ögon när han gjorde så, av orsaker jag redan redovisat.
Men, vårt bevis för att Rask fuskar med skatten är alltså att han enligt sin deklaration tjänat 88000 innan skatt. Det betyder att Rask disponibla kapital skulle vara under 5K varje månad. Trots detta har han alltså haft råd att köpa bil, betala räkningar. Ha en sådan låg inkomst är ett jättebra sätt att få skatteverket på sig, eftersom ingen handläggare i universum skulle tro på att det är möjligt. Alltså måste det finnas någon felkälla i detta. Rask inkomst var alltså 88000 under 2018, hans företag omsatte 121K, men hur vet vi att det är hans riktiga firma, hur vet vi ens att den firman som han fakturerar med står på han själv. En firma som omsätter 121K på ett år, får inte teckna ett avtal på ett kontor med en månadshyra på 10K, eftersom företaget helt enkelt inte har råd med det kontoret.
Så åter, kan vi sluta spekulera i att han försöker dölja bevis genom att ta bort lives, skatteverket lägger ingen energi på den saken i sin bevisföring, däremot att tro att någon klarar av att leva på under existensminimum, det är en annan femma det. Där skulle Rask ha mycket jobb att göra.
För övrigt, om Rask enbart har 5K i disp inkomst varje månad, förstår jag att han blir sur när farsan tar ut två stycken Iphones, det är ju alltså ungefär fem av Rasks månadsinkomster. Ännu surare skulle jag ju bli i och med att farsan på försörjningsstöd tjänar mer per månad än vad Rask gör på sitt jobb.