2019-08-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Maybe I should clear things. Jag vet inte HDs schema för de aktuella dagarna i May 2018. Jag vet att INGEN var sjuk eller borta de dagarna av sjuksköterskorna. We keep track of allt sådant helt analogt på expeditionen. Fn har vi kvar allt sådant sedan mars 2019, så det är nog time to throw some old papers again I think. If you want proof now om maj 2018, you'll probably have to contact HR, but you'll probably won't get anything from them.

Men om du vill kan du ju lita på TiNi om larm och annat.

Det är bara att kolla med lönekontoret, där finns allt svart på vitt.
Även om ni river era papper så finns allt kvar digitalt.
Citera
2019-08-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har du aldrig själv känt någon tvekan om
sanningshalten i dom här uppgifterna?

Jag har fått exempel på vad som smsat och både sagts och gjorts, så
Nej.
Polis/åklagare har allt.
Citera
2019-08-22, 13:22
Medlem
Medimira; Jag kan inte lägre doublecheck those times. Vi har inte schemat hänger kvar sedan förra sommaren. Jag kollade nog ganska noga innan jag skrev här, so jag kan fortfarande stå för de sakerna. Och som sagt var ingen SSK sjukanmäld eller borta de dagarna.

I will not write more tann 49 posts, so there will never be any doubt that those who say jag har hotat dem ( endast sherlok hittils ) frmastår som lögnhalsiga idioter som bör granskas själva eftersom de inte K A N ha fått hot från mig.

Edit, just det jag menade med HR medimira. Men jag anar att lönekontoret/HR inte lämnar ut våra scheman och lönerapporter.

Edit2: and since I'm sure about the times i wrote, the trip wan't planned for May 14th. Probably 16th, but that is just a guess.
Senast redigerad av Potomac 2019-08-22 kl. 13:26.
Citera
2019-08-22, 13:29
Medlem
Citat:
EGT: Read my posts, please.

Cloudcrystalbeam: At the place of the crime. Are you really trying to understand?
Edit: Ok, I see google didn't do a perfect job. I just said I can not give her an alibi because I was not with her or at the crime scene then.

Du skriver att du kan inte ge HD alibi för du var inte med henne eller på brottsplatsen då.
Det leder mig till att fråga:
När var du på brottsplatsen?
Citera
2019-08-22, 13:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Maybe I should clear things. Jag vet inte HDs schema för de aktuella dagarna i May 2018. Jag vet att INGEN var sjuk eller borta de dagarna av sjuksköterskorna. We keep track of allt sådant helt analogt på expeditionen. Fn har vi kvar allt sådant sedan mars 2019, så det är nog time to throw some old papers again I think. If you want proof now om maj 2018, you'll probably have to contact HR, but you'll probably won't get anything from them.

Låt mig hjälpa till att friska upp ditt minne. Du har själv satt det på pränt vid tidpunkten då du sade dig ha tillgång till de uppgifterna där intygade när Hanna jobbade:

”Hanna worked according to schedule. No sic leave:
May 5:14-22
May 6: 7-16
May 9: 7-16
May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15: 7-16

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”She worked accoring to schedule. That is almost exactly every second weekend.”
May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15:7-16”

Källa: (FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”Hanna worked all their shifts during the current period. The Monday was additionally in addition to the regular schedule. She was asked to work extra”
Citera
2019-08-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag har fått exempel på vad som smsat och både sagts och gjorts, så
Nej.
Polis/åklagare har allt.

Ok.
Tyvärr så räcker det inte, som det ser ut nu
iallafall, för ens en häktning, än mindre för
fällande dom, tråkigt.
Citera
2019-08-22, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ok.
Tyvärr så räcker det inte, som det ser ut nu
iallafall, för ens en häktning, än mindre för
fällande dom, tråkigt.

De vill väcka åtal för mord inte för trakasserier
Citera
2019-08-22, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Elsa!
Varför är HD så anonym, så nertystat kring HD?
Jag tycker det tyder på att de flesta daltar med henne, som om hon ska gå sönder, brista, explodera?
Att SD ringt HD arbetskamrater tror jag beror på stt hon tagit på offerkoftan när de ställt frågor på jobbet om mordet och hennes plötsliga semester hon inte bad om ledigt för.
Och där tar hon på offerkoftan i vanlig ordning, SD är återigen hennes marionettdocka och just där tror jag att hon hade dåliga avsikter för SD, för sin egen skull.

Mordet är välplanerat, då är GM förberedd på reaktioner.
När HD gnäller om sina arbetskamrater och SD reagerar i affekt, så finner jag det besynnerligt. Gör en mördare det?
Borde han inte som GM lugnat HD istället, allra helst som att det påstås att han är så smart kall och beräknande?

Det är massor som inte stämmer, detta är bara en sak som jag inte får ihop. Får du ihop det här?

Jag håller med om att det är konstigt att det blir sånt liv och så mycket motsägelser kring HD. Det kan tyda på att hon.är inblandad. Daltande ser jag emellertid inga tecken på alls. Att vara otrogen mot sin fru är misshandel snarare än daltande.
Citera
2019-08-22, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Visst, att utesluta att någon var sjuk någon av dessa dagar är naturligtvis ett sätt att ta reda på hur det förhåller sig med frånvaron.

Men:
Om man arbetar på en avdelning, och en arbetskamrats man är misstänkt för ett försvinnande, ett mord, då har jag svårt att ta in att detta skulle undgått någon.
Ganska snart börjar snacket gå i Örebro, i Hjärsta, på sjukhuset, på avdelningen.

Alla vet.
Om du har ditt arbetspass den dagen då mordet skedde den 14:e, dagen efter då försvinnandet uppdagades den 15:e, då vet du om du har arbetat med HD.

Alla på det passet kan gå tillbaka vad som hände den dagen. Det finns ingen som arbetat på den avdelningen som inte har det pusslet.

Man kan se i journaler, ja just det; det var då h*n fick antibiotika insatt, jag satte det droppet. Och den patienten kom in eller den blev utskriven. Det var den dagen jag hade tandläkarbesök eller jag bytte pass...

Om man jobbar på den avdelningen, då vet man. Man behöver inte gå in i schemaläggningen eller frånvaron för att se detta.

Om någon har bytt pass. Då vet denna person detta. Det får resten av avdelningen veta.

Ja, du förstår vad jag tror om dig?
Citera
2019-08-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kanske för att han just är så kall (och smart), så tror han att han kan göra lite vad som helst utan att åka dit på det?
Han är van att styra och ställa, kunna sno ihop historier och svar. Bra "förklaringar" på allt. Lite som vi sett i den här tråden? Några postare som poppar upp som "Jack in the box" och ger sin version (plus lite hot)...
Får den där bläckfisk- känslan igen.

Samtidigt har han svårt att hantera sitt kontrollbehov och reagerar lätt impulsivt när han blir pressad? Flixa81 berättade om sådana aggressionsutbrott minns jag...

Hej Notknapparen!

Allt tyder på att mordet är mycket välplanerat. Då är GM förberedd i detalj.
Det inkluderar att GM vet hur den ska förhålla sig, bete sig, säga osv.
Då brukar GM bete sig lite annorlunda, just pga av att de tänker plötsligt på allt, hur de beter sig, vad de säger osv.
Detta orsakar att GM inte agerar spontant som de brukar, just för att de tänker för mycket på allt.

SD personlighet. Var han arbetsledare/chef/projektledare?
Nånting sånt, minns inte exakt, men det betyder att SD är van att fatta beslut, ge order och tänka snabbt och se helhetsperspektiv.
Någon skrev att han är smart och det tror jag också, säkert kvicktänkt och skojig dessutom. Men är han smart på allt i alla områden? Är någon det?
Dessutom är det känt att de som skojar mest som om de vore en pajas eller clown, egentligen inte är särskilt lyckliga, snarare att de försöker dölja hur de faktiskt mår genom att vara lite av en clown för att dölja och för att få en verklighetsflykt från saker som är jobbigt.

DIN BLÄCKFISKKÄNSLA!!
Vad är det för nya postare du syftar på? Vad menar du med att nya postare dyker upp som ”Jack in the box” med sina versioner och hot?
Stör nya postare dig, äger gamla postare denna tråd?? Bestämmer du över denna tråd??
Vem syftar du på? Kontakta vederbörabde direkt och prata ur skägget om du ser något problem! Eller är det underförstått att du menar mig?
I så fall får jag notera att du är fräck och impulsiv och inte rak?
Döljer sig en passiv aggressivitet hos dig?
Citera
2019-08-22, 15:18
Medlem
I know at least that I didn't work those days och if andra minns vet jag inte. SD blev häktad två veckor senare väl, och HD hade ju redan semester då. Tror faktiskt ingen på avdelningen visste då att det var hennes ex det handlade om, och när hon skulle tillbaka till jobbet var redan många på semester så det hann nog bli efter mitten av augusti innan alla på avdelningen visste.

It's quite clear that you don't know HD och du får naturligtvis tro vad du vill, vännen. och det är en smula märkligt att du tror TiNi när så mycket är uppenbart konstiga fantasier. Är du liksom sherlok inte intresserade av att sanningen komer fram?

Tack T34P. Och varsågod för jag served you with her schedule. I also wrote some proofs I remember to show that I know things.

Edit: I know only two who has been på förhörr och that was in August or sept IF I REMEMBER RIGHT. Kanske fler har varit förhörr utan att jag vet.
Senast redigerad av Potomac 2019-08-22 kl. 15:22.
Citera
2019-08-22, 15:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Notknapparen!

Allt tyder på att mordet är mycket välplanerat. Då är GM förberedd i detalj.
Det inkluderar att GM vet hur den ska förhålla sig, bete sig, säga osv.
Då brukar GM bete sig lite annorlunda, just pga av att de tänker plötsligt på allt, hur de beter sig, vad de säger osv.
Detta orsakar att GM inte agerar spontant som de brukar, just för att de tänker för mycket på allt.

SD personlighet. Var han arbetsledare/chef/projektledare?
Nånting sånt, minns inte exakt, men det betyder att SD är van att fatta beslut, ge order och tänka snabbt och se helhetsperspektiv.
Någon skrev att han är smart och det tror jag också, säkert kvicktänkt och skojig dessutom. Men är han smart på allt i alla områden? Är någon det?
Dessutom är det känt att de som skojar mest som om de vore en pajas eller clown, egentligen inte är särskilt lyckliga, snarare att de försöker dölja hur de faktiskt mår genom att vara lite av en clown för att dölja och för att få en verklighetsflykt från saker som är jobbigt.

DIN BLÄCKFISKKÄNSLA!!
Vad är det för nya postare du syftar på? Vad menar du med att nya postare dyker upp som ”Jack in the box” med sina versioner och hot?
Stör nya postare dig, äger gamla postare denna tråd?? Bestämmer du över denna tråd??
Vem syftar du på? Kontakta vederbörabde direkt och prata ur skägget om du ser något problem! Eller är det underförstått att du menar mig?
I så fall får jag notera att du är fräck och impulsiv och inte rak?
Döljer sig en passiv aggressivitet hos dig?

Jag håller inte med dig om att mordet var mycket välplanerat.
Kanske beror det på att vi har olika gm i tankarna?

Om man tänker att mordplatsen var utvald, detta för att få det att se ut som att det var någon viss person, då kanske man kan tänka sig det.

Jag tror dock inte det. Jag tänker att det är ett impulsmord, med en planeringstid som varat enbart någon kort stund före mordet. Te x så länge att gm har haft med sig ett tillhygge. Eller lyckats ha en plan för att lura ut LW...

Men platsen är annars extremt illa vald, med tanke på både risken att bli sedd, upptäckt och därefter skriken som aldrig verkat ta slut.

Man kan väl ändå påstå att det var mer slump än skicklighet att ingen kom ut från sin bostad för att kolla vad som försiggick eller att någon ringde polisen? Det hade räckt med en hundägare som var på promenad.

Du har väl följt tråden så känner du väl till att flera postare har kommit in helt kort som "jack in the box" för att sedan försvinna (avstängning t ex). Tror inte det har undgått någon som varit med i tråden.

Om jag uttryckt att de var "nya" postare måste jag ha uttryckt mig slarvigt.
En del av dessa skribenter har poppat upp och försvunnit för väldigt länge sedan. Det är lite olika hur det ser ut. En del har varit avstängda långa perioder. Några pratar engelska osv.

Jag har aldrig uttryckt att någon inte är välkommen i tråden. Inte heller försöker jag på något vis tala om vilka som får yttra sig.

Jag förstår inte varför du plötsligt blir så aggressiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in