2019-08-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
@Sh.Holmes kan du hjälpa mig att förstå följande så vore jag tacksam:

Enligt ditt inlägg ovan kände du inte till att LW och SD hade ett ”förhållande”. När fick du information om att de eventuellt (under en längre tid) hade umgåtts intimt? Var det först efter LW:s bortgång du erhöll uppgifter om den misshandel, smygfilmning och stalking du i tråden menat att SD utsatt LW för?

Ja det stämmer, annars hade jag såklart agerat på något sätt. Fast jag vet att LWs nära vänner försökte få henne att agera, men hon var egensinnig och ville sköta det på sitt sätt, hon var som någon sa "relations missbrukare". Kunde inte bryta kontakten fast hon borde.
Informationen har jag fått i efterhand från flera oberoende källor.
Citera
2019-08-22, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinnaNinna85
Var verkligen den misstänkta MGM hemma hela kvällen från det han kom hem från jobb?
Går en MGM verkligen och berättar för andra om sitt intima umgänge för andra? En vuxen Karl på 44 år.
Vad brukar MGM göra på kvällarna?
Ser på tv?
Tittar på film?
Träffar vänner?
Tar en sen kvälls promenad?
Kan någon vän bekant veta sanningen?
Kan någon sett MGM ?

Den här misstänkte mördaren ljög i månader om mordet kanske gör SD så med? Sanningen kommer alltid fram.

https://www.expressen.se/kvallsposten/misstankte-mordaren-ljog-i-manader-om-sambons-dod/

TinnaNinna skriver längst ner:
Den här misstänkte mördaren ljög i månader om mordet kanske gör SD så med? Sanningen kommer alltid fram.

Vem syftar TinnaNinna på som mördare och menar att SD kanske gjort likadant?
Visste TinnaNinna att det var två GM och vill peka ut SD som en av dom?
Eller vet TinnaNinna vem mördaren är men pekar på SD alla fall?

Kan man misstolka TinnaNinna och bara se det man vill se? SD namn?
Citera
2019-08-22, 12:39
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja det stämmer, annars hade jag såklart agerat på något sätt. Fast jag vet att LWs nära vänner försökte få henne att agera, men hon var egensinnig och ville sköta det på sitt sätt, hon var som någon sa "relations missbrukare". Kunde inte bryta kontakten fast hon borde.

Tack för ett utförligt svar som raskt rätade ut mina frågetecken kring dig, LW och SD!
Citera
2019-08-22, 12:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej Elsa!
Varför är HD så anonym, så nertystat kring HD?
Jag tycker det tyder på att de flesta daltar med henne, som om hon ska gå sönder, brista, explodera?
Att SD ringt HD arbetskamrater tror jag beror på stt hon tagit på offerkoftan när de ställt frågor på jobbet om mordet och hennes plötsliga semester hon inte bad om ledigt för.
Och där tar hon på offerkoftan i vanlig ordning, SD är återigen hennes marionettdocka och just där tror jag att hon hade dåliga avsikter för SD, för sin egen skull.

Mordet är välplanerat, då är GM förberedd på reaktioner.
När HD gnäller om sina arbetskamrater och SD reagerar i affekt, så finner jag det besynnerligt. Gör en mördare det?
Borde han inte som GM lugnat HD istället, allra helst som att det påstås att han är så smart kall och beräknande?

Det är massor som inte stämmer, detta är bara en sak som jag inte får ihop. Får du ihop det här?

Kanske för att han just är så kall (och smart), så tror han att han kan göra lite vad som helst utan att åka dit på det?
Han är van att styra och ställa, kunna sno ihop historier och svar. Bra "förklaringar" på allt. Lite som vi sett i den här tråden? Några postare som poppar upp som "Jack in the box" och ger sin version (plus lite hot)...
Får den där bläckfisk- känslan igen.

Samtidigt har han svårt att hantera sitt kontrollbehov och reagerar lätt impulsivt när han blir pressad? Flixa81 berättade om sådana aggressionsutbrott minns jag...
Citera
2019-08-22, 12:40
Medlem
Maybe I should clear things. Jag vet inte HDs schema för de aktuella dagarna i May 2018. Jag vet att INGEN var sjuk eller borta de dagarna av sjuksköterskorna. We keep track of allt sådant helt analogt på expeditionen. Fn har vi kvar allt sådant sedan mars 2019, så det är nog time to throw some old papers again I think. If you want proof now om maj 2018, you'll probably have to contact HR, but you'll probably won't get anything from them.

Men om du vill kan du ju lita på TiNi om larm och annat.
Citera
2019-08-22, 12:43
Medlem
Citat:
TinnaNinna skriver längst ner:

Vem syftar TinnaNinna på som mördare och menar att SD kanske gjort likadant?
Visste TinnaNinna att det var två GM och vill peka ut SD som en av dom?
Eller vet TinnaNinna vem mördaren är men pekar på SD alla fall?

Kan man misstolka TinnaNinna och bara se det man vill se? SD namn?

Men visst förstår du väl att @TinnaNinna85
syftar på länken av artikeln i Expressen
från den 6/12-18, där det står om en
tidigare elitidrottsman, 29 år, som mördat
sin sambo i Åhus?

Hela inlägget med @TinnaNinna85s inlägg
nedan:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-08-22 kl. 12:49. Anledning: Tillägg länk
Citera
2019-08-22, 12:54
Medlem
Citat:

Du har alltså aldrig fått höra om SDs hot m. m.
från LW själv, allt har berättats i efterhand.

Hur många personer kan det röra sig om
som har berättat för dig?
Citera
2019-08-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Maybe I should clear things. Jag vet inte HDs schema för de aktuella dagarna i May 2018. Jag vet att INGEN var sjuk eller borta de dagarna av sjuksköterskorna. We keep track of allt sådant helt analogt på expeditionen. Fn har vi kvar allt sådant sedan mars 2019, så det är nog time to throw some old papers again I think. If you want proof now om maj 2018, you'll probably have to contact HR, but you'll probably won't get anything from them.

Men om du vill kan du ju lita på TiNi om larm och annat.

Ursäkta, men visst är det enklare om
du bestämmer dig för att skriva dina
inlägg antingen på svenska eller
engelska - vad vinner du på att växla
mellan två språk, förklara gärna?
Citera
2019-08-22, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Du har alltså aldrig fått höra om SDs hot m. m.
från LW själv, allt har berättats i efterhand.

Hur många personer kan det röra sig om
som har berättat för dig?

LW berättade för ytterst få, hon skämdes för sin tidigare relation med SD. Naturligtvis.
Jag har 4 oberoende källor som stod LW nära.
Citera
2019-08-22, 13:04
Medlem
Citat:
Precis jag har svarat, ser du inte svaret i min fråga?
Jag tänker att de knyter ihop allt i säcken innan något händer. Förstår du mig nu vad jag menar?

Nja, måste nog kolla synen; såg inte något klart svar i din respons. Men tror nu ändå att jag förstår hur du tänker.
Ser själv idén på att åkl/polis skulle sitta inne med helt klara/vattentäta bevis mot en mördare och ändå välja att inte gripa/anhålla/begära vederbörande häktad pga att de tror att någon annan också är inblandad som smått befängd.
Kanske också lagvidrig?
Citera
2019-08-22, 13:12
Medlem
Citat:
LW berättade för ytterst få, hon skämdes för sin tidigare relation med SD. Naturligtvis.
Jag har 4 oberoende källor som stod LW nära.

Har du aldrig själv känt någon tvekan om
sanningshalten i dom här uppgifterna?
Citera
2019-08-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Ulanna: She worked accoring to schedule. That is almost exactly every second weekend.

May 10: 14-22
May 14: 14-22
May 15:7-16

Här skriver Potomac att HD arbetst dessa datum.
Mycket märkligt eftersom HD och SD skulle resa till USA den 14,de
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in