Citat:
Ursprungligen postat av
SmartaMarta666
Hej Elsa!
Varför är HD så anonym, så nertystat kring HD?
Jag tycker det tyder på att de flesta daltar med henne, som om hon ska gå sönder, brista, explodera?
Att SD ringt HD arbetskamrater tror jag beror på stt hon tagit på offerkoftan när de ställt frågor på jobbet om mordet och hennes plötsliga semester hon inte bad om ledigt för.
Och där tar hon på offerkoftan i vanlig ordning, SD är återigen hennes marionettdocka och just där tror jag att hon hade dåliga avsikter för SD, för sin egen skull.
Mordet är välplanerat, då är GM förberedd på reaktioner.
När HD gnäller om sina arbetskamrater och SD reagerar i affekt, så finner jag det besynnerligt. Gör en mördare det?
Borde han inte som GM lugnat HD istället, allra helst som att det påstås att han är så smart kall och beräknande?
Det är massor som inte stämmer, detta är bara en sak som jag inte får ihop. Får du ihop det här?
Kanske för att han just är så kall (och smart), så tror han att han kan göra lite vad som helst utan att åka dit på det?
Han är van att styra och ställa, kunna sno ihop historier och svar. Bra "förklaringar" på allt. Lite som vi sett i den här tråden? Några postare som poppar upp som "Jack in the box" och ger sin version (plus lite hot)...
Får den där bläckfisk- känslan igen.
Samtidigt har han svårt att hantera sitt kontrollbehov och reagerar lätt impulsivt när han blir pressad? Flixa81 berättade om sådana aggressionsutbrott minns jag...