2019-08-22, 11:08
Medlem
Kan någon vänligen förklara varför Bali är så trogen till M?
Citera
2019-08-22, 11:09
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Exakt, Hanifs tonläge var ju oacceptabelt även mot meningsmotståndare.

Vilket jävla mähä till partiledare. Inte första gången han slänger Bali under bussen för att tillfredsställa liberaler, kommunister och i Bildts fall, globalister.

Det är inte Bali’s omdöme man borde ifrågasätta utan det är den där pajasen som utropade sig själv som statsminister på valnatten.

Det borde ju stå utom allt rimligt tvivel vems nyttige idiot Kristersson verkligen är.
Citera
2019-08-22, 11:12
Medlem
Han är en idiot.
Har följt honom länge. Men han behövs då några light-SD väljer honom istället för Jimmie.
Så han är viktig men dålig, skulle man kunna säga, eftersom han ger M en hel del SD-röster grovt uppskattat.
Citera
2019-08-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jag är också bara en människa av kött och blod, ibland kanske man lackar ur över något. ;-)

Du lackar inte ur, du fortsätter att rösta för det som du är emot som ett beskedligt litet lamm.
Citera
2019-08-22, 11:14
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
1. Jag är inte för fri invandring, det måste/behöver ske under kontrollerade former. Men att det kan komma in mer flyktingar en period under stora krig är inte så underligt utan logiskt.
2. Jag håller inte med dig
3. Jo, jag är besviken på att tex inte tillräckliga åtgärder sätts in mot kriminaliteten samt gängen i förorterna, här riktar jag kritik mot alla övriga partier förutom SD som ju lyckats kapa just denna frågan
4. Jag håller inte med dig
5. Jag vet att det finns många människor/medborgare/personer som är för hårdare straff samt ökade resurser till polisen oavsett politisk tillhörighet. Däremot tycker jag att övriga partier gör alldeles, alldeles för lite i denna exceptionellt stora och viktiga fråga.

Sverige behöver tuffa till sig, ja.
Som du redan blivit tillsagd flera gånger: Du röstar på ett parti som är EMOT allt det där. Hade de varit för hade de samtalat med SD vars politik de kopierat. Men icke. Istället för att uppskatta Hanif Bali's träffsäkra tweets så vill man tysta honom. Säger ju allt om deras feghet.

Moderaterna håller sig till sossarna et al och därmed deras politik. Deras egen politik är därmed bara tomt prat. Förstår du inte det?
Citera
2019-08-22, 11:14
Medlem
Jag tror inte M vågar utesluta honom då dyker han upp som en röstmagnet för SD. Sen kommer han sannolikt att hamna utanför valbar plats på nästa riksdagslista men klarar sig nog på personkryss.
Man skall hålla i minnet att han var en av Reinfeldts pojkar så i mina öron klingar hans invandringskritik ganska falskt.
Citera
2019-08-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Som du redan blivit tillsagd flera gånger: Du röstar på ett parti som är EMOT allt det där. Hade de varit för hade de samtalat med SD vars politik de kopierat. Men icke. Istället för att uppskatta Hanif Bali's träffsäkra tweets så vill man tysta honom. Säger ju allt om deras feghet.

Moderaterna håller sig till sossarna et al och därmed deras politik. Deras egen politik är därmed bara tomt prat. Förstår du inte det?

Ja, vi har ältat det här några gånger. Tre politiska förebilder jag har är Reinfeldt, Björklund och Bildt, ungefär i den rangordningen. Björklund är nästan komiskt underskattad i Sverige, löjligt. Reinfeldt vet jag är mera kontroversiell bland SDare. ;-)

Björklund och Lööf förtjänar att adlas för hur de gemensamt samarbetade och stod upp mot SD under det senaste valet medan Kristersson och Thor närmade sig SD (det totala sveket).
Senast redigerad av mastodon111 2019-08-22 kl. 11:48.
Citera
2019-08-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Hanif skulle göra ett bra jobb som SD:are. Jag är ganska säker att SD skulle erbjuda honom en tjänst inom partiet om hanif blir sparkad.
Hanif som är så frispråkig i SD?

Han skulle ju för fan bli avstängd inom en månad!
Minsta kontroversiella uttalande och avstängningen kommer med posten ifrån det partiet.
Citera
2019-08-22, 11:20
Medlem
Bali har helt rätt. Carl Bildt är globalisternas man. Bildt har aldrig brytt sig om Sverige. Inte ens Stockholm. Hans stora intresse är att vara med globalisterna och lämna över svenska folkets beslutanderätt över dem själva till ansiktslösa jurister genom "bindande avtal". Ingen har varit så drivande i detta som Carl Bildt. Den svenska demokratins störste fiende. Trots Bilds frenetiska rövslickande globalt så går karrärien "så där". Sannolikt beror detta på han att han är så stelbent och osocial. Bildt är en egocentrisk karriärist ända ut i fingerspetsarna. Jag blir förvånad varje gång han (tråkmånsen ingen vill vara med) ens befinner sig i Sverige. CIA har beskrivit Bildt i läckta dokument som en desperat "medium sized dog" som desperat vill in till de stora hundarnas salonger men de släpper aldrig in honom sannolik opga av hans sociala inkompetens. De är inte bekväma med honom.

Bildt har ALDRIG i sin politiska historia representerat eller respekterat det svenska folket. Han är globalisternas och oligarkins ödmjuke tjänare och har alltid varit.

- Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2019-08-22, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Haha, verkligen foliehattsvarning på dig

Jodå, jag har nog tyckt att Bali varit en frisk fläkt och gillat många tweets han skrivit, men tyvärr sviktar hans omdöme och i kombination med att han är väldigt impulsiv och skriver utan att hinna tänka igenom det han publicerar så blir det så här. Jag skulle snarare vilja säga att Bali har varit en tillgång för partiet då han stuckit ut, men sedan något år har han varit mer av en belastning för partiet. Han åkte inte bara för att han kritiserat Carl Bildt på ett osakligt sätt. Det här baseras på en samlad bedömning från riksdagsgruppen. Till och med Balis hemdistrikt står bakom kritiken mot honom. Det här kommer att bli Balis sista period i riksdagen, i vart fall för Moderaterna.

Du är ju rejält efterbliven. Då får jag väl montera ner dina argument ännu en gång. Jo, han åkte enbart för att han gav sig på Carl Bildt, han framförde saklig kritik som var sakligt rätt om än med hårda ord. Detta blev för mycket för Bildt, man ger sig inte på en sådan "legendar" inom partiet ostraffat. Lille Uffe vågade inte göra något annat än att blidka den store Bildt. Antingen är du okunnig eller så ljuger du igen. Han har haft en lika tuff ton under väldigt lång tid innan dess, och inget har hänt. Det var först nu när Bildt kom in i bilden som Uffe reagerade. Det som troligen har påverkat förutom kritiken mot Bildt är hans vendetta med DN. DN är fortfarande mycket inflytelserika och ingjuter respekt och förtroende bland framförallt borgerliga politiker. Och självklart vågar inte riksdagsgruppen och hans hemdistrikt gå emot partiledningen därav "en samlad bedömning". Partipiskan råder alltid i såna här lägen oavsett vad den enskilde politikern egentligen anser om saken. Det är du också väl medveten om, men du försöker återigen intala dig att ditt förakt inte färgar dina åsikter. Han blev fråntagen sina uppdrag men blev inte uppmanad att lämna partiet. Vi får se vad som händer i framtiden. Det kan ske stora förändringar beroende på hur det går för Moderaterna i opinionen. Inom en snar framtid kan det mycket väl bli så att Moderaterna satsar på att gå in i ett konservativt block med SD och KD. Och då finns det goda möjligheter för Bali att avancera uppåt igen.
Senast redigerad av Pazzamo 2019-08-22 kl. 11:29.
Citera
2019-08-22, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Du är ju rejält efterbliven. Då får jag väl montera ner dina argument ännu en gång. Jo, han åkte enbart för att han gav sig på Carl Bildt, han framförde saklig kritik som var sakligt rätt om än med hårda ord. Detta blev för mycket för Bildt, man ger sig inte på en sådan "legendar" inom partiet ostraffat. Lille Uffe vågade inte göra något annat än att blidka den store Bildt. Antingen är du okunnig eller så ljuger du igen. Han har haft en lika tuff ton under väldigt lång tid innan dess, och inget har hänt. Det var först nu när Bildt kom in i bilden som Uffe reagerade. Det som troligen har påverkat förutom kritiken mot Bildt är hans vendetta med DN. DN är fortfarande mycket inflytelserika och ingjuter respekt och förtroende bland framförallt borgerliga politiker. Och självklart vågar inte riksdagsgruppen och hans hemdistrikt gå emot partiledningen därav "en samlad bedömning". Partipiskan råder alltid i såna här lägen oavsett vad den enskilde politikern egentligen anser om saken. Det är du också väl medveten om, men du försöker återigen intala dig att ditt förakt inte färgar dina åsikter.

Jag tvivlar på om det skulle varit så annorlunda om en riksdagsman från SD skrivit liknande saker om Åkesson. Den typen av kritik och politiska diskussioner bör i första hand redas ut internt, jag misstänker att Hanif är feg. Tvivlar starkt på att han skulle vågat uttrycka sig så här face to face inför övriga Moderata riksdagsmän och ledare på ett Moderatmöte. Bakom skrivbordet och med hjälp av Twitter känns det lite enklare?
Citera
2019-08-22, 11:34
Medlem
Det är bra av Hanif Bali som vågar ta skägget ur munnen och säga vad han tycker, fler sådana politiker tack. Synd att man inte för göra det i detta land så nu måste han krypa och be om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in