2019-08-22, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Du får gärna påstå att jag har fantasi, ska man försöka förstå måste man ha det, kan du inte se det tänkbara i detta TufsanKatt??

Det påstås att SD skickat hotfulla sms. Jag tänker att det kan varit typ såna sms från SD, att han är rädd och panikslagen, att något ska hända och försöker få LW att förstå att han tror att hon menar allvar.
Tänker Du att SD skulle skicka SMS till LW att han var rädd/orolig för vad HD skulle göra. Har han någon anledning att tro att HD skulle mörda? Och varför är det fortfarande SD som är MGM isf?

Vad tänker Du om att HD/SD fortsätter att umgås så mycket efter att ha separerat?

Du skrev "att vi måste vänta" vilka skulle vänta och på vadå?
Citera
2019-08-22, 10:20
Medlem
Citat:
Jag tror stt HD är narcissisten som styrde dom allihop och hotade om både det ena och andra och på så sätt tvingade herrarna SD och JG att klappa henne medhårs och dalta med henne,
medans de ter sig utåt som de värsta egendomliga och desperata rövhål och hon njuter av skådespelet som spindeln i nätet.
Hon styr även LW, som i ren panik och rädsla kämpar med att få dom på foto alla tre, trots att HD och SD inte verkar vilja ställa upp på några foton. SD vågar inte titta åt LW. Men LW har goda avsikter för hon lägger upp fotona för att visa alla att hon är vänligt inställd till dom med sitt breda leende försöker hon dämpa triangelskvallret för att HD ska lugna ner sig.

Detta tänker jag var nog just skådespel, inte för att lura HD i första hand, utan för att dämpa hennes ilska, de var rädda för henne, särskilt SD och LW tänker jag.

Detta var då augusti 2017.
Hur blev livet sen? Blev det lugnare?
Jag tänker att HD blev ännu mer förbannad först av att bli fotad av LW, sin ärkerival och fiende nr 1, kanske påstår hon att LW är galen och att hon förföljer henne? För HD tar alla tillfällen i akt att få herrarna att dalta ännu mer, HD blir aldrig nöjd... Så det blev inga mer foton på de tre. LWs goda avsikter utåt hade säkert ändå någon liten god effekt på de som bara hört men ingenting visste.
De som visste då? De som stod precis utanför de precis allra närmaste. Om vi tänker att de nörmaste är LW JG HD SD som försöker dämpa allt. Vilka står utanför och rotar i vad som händer? Vad vet dom och vilka är mest intresserade av att rota och lägga sig i?

Kanske någon som varit kär i LW ett tag och ser sin chans att göra ett litet försök men det blir inte som han hoppats, LW är inte intresserad? Förnärmad vänds kärlek till hat, och han ställer sig på HD sida?
Ännu en potentiell medhjälpare inställer sig som HD marionettdocka, förblindad av sin hatkärlek till LW?
Finns det kanske fler som frivilligt ställde sig som marionettdockor till HD av samma anledning?

Nja, jag måste säga att ingenting i tråden och vad jag läst av det HD skriver, tyder på att HD haft denna roll. Passivt aggressiv kanske men inte ens det intrycket får man. Samtidigt är hon alltjämt rätt anonym, så vem vet? Eller förresten, just det gör att hennes narscissim är rätt nollad.
Citera
2019-08-22, 10:24
Medlem
KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, har tidigare deklarerat, att kraftigt samt dödligt våld från Gärningspersonen hade brukats vid det då aktuella tillfället under den då sena måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 när vederbörande dödsmisshandlade sitt offer bakom ett bullerplank.

Till observandum, att för er tråd-medlemmar fundera över följande skrivet här nedan.

Kraftigt samt dödligt våld, som till exempel, trubbigt våld och med hjälp av ett så kallat tillhygge, kan bland annat leda till svåra revbens-frakturer, vilka i sin tur kan orsaka inre blödningar, som i sin tur kan bli livshotande.

Vid brukande av kraftigt våld med hjälp av ett tillhygge, kan även därtill ovan sagt orsaka svåra frakturer i ansiktet, när våldet med hjälp av tillhygget riktats mot detta.

Mvh/ JokerⓂannen
Citera
2019-08-22, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vi vet inte om det varit något mellan JG å LW.

JG flyttade in till LI för cirka 9 år sedan.

Då var han singel en period 2008-2012, när LW var som mest sårbar.
Så om deras vägar korsats under den tiden är inte omöjligt.
Tråden verkar rädda för att tänka utanför boxen, men visst är det vanligare med manliga mördare men HD har det största motivet och SD tänker jag är möjligtvis högst ett hetsat och manipulerat redskap, om han är medhjälpare till detta mord vill säga!?
Citera
2019-08-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det ska mycket till för att man ska tappa förtroendet för vårt rättsväsende. Därför undrar jag en del över de i tråden som fortfarande, efter så lång tid, drar upp den ena personen efter den andra som misstänkta. De som inte ens var på plats i stan (enligt tidigare i tråden) åker fram också.
Nej, jag säger inget om själva debatten, den är fri, men det blir liksom två steg bakåt. Nu kommer JM och "styr upp" men vad vet hen? Hen går i alla fall på polisens linje?

VigosRos

Det har framkommit tydligt att mördaren ljuger inte ensam. Därav anledningen att stenarna måste vändas ytterligare. Har du något emot det? Jag förväntar mig att alla som inget har att dölja samarbetar utan att gnälla och sätta sig på tvären.
Det finns fler inblandade i mordet och de som motarbetar ställer sig automatiskt själva som misstänkta, är det något som är oklart?
Citera
2019-08-22, 10:43
Medlem
Citat:
Hej OzzieTheOwl!
Jag tror de flesta förstår att möjligheten är stor att GM är i tråden, och då är det också väldigt solklart varför uppgifterna går i sär och är så motsägelsefulla hela tiden. För ingen tror väl att GM skulle tala sanning här?
Och är det så som JM säger att mördaren dessutom inte ljuger ensam, och att det är två GM. Så förklarar det varför det varit sånt herrans liv här som tom orsakar hot!
Tänk då hur dessa två GM hela tiden kan stötta varann med sina lögner.
Dörför jag försökt att återigen köra ett varv till för att se om någon förstått att de blivit lurade!!!
Men det blev inte uppskattat, jag skulle tystas, ifrågasättas genom att pekas ut som Carinah78 och bli ignorerad. Carinah78 fick samma behandling!!
Jag har berört något jag inte borde gjort, jag tog upp saker och vem blir mest rädd??
Så fort jag började ana att SD inte är GM, så förändrades attityden snabbt!
Så visst finns det en fan-club här men det är knappast SD fan-club.

Mördaren ljuger inte ensam sa JM.
Fundera på var uppgifterna kommer ifrån från början, jag vet vilka som motarbetar för jag har försökt gräva och vinkla.
Men det hjälper inte att rikta misstankar mot mig som några postare försökt med nu senaste dagarna. Det skrämmer mig inte för jag vet att jag inte är varken någon GM eller med-lögnare!
Snyggt försök men det var givetvis mer intressant och givande för mig, för det gav många svar!! De skyldiga gav det ingenting mer än att jag vet vilka som gör såhär och varför. Det förekommer ett kambraderi här, håller man inte med och låter sig manipuleras får man problem här..
Tack Ozzie för du vågade fråga till skillnad mot de som väljer att ignorera!!
Det påminner mig förresten om den där smutskampanjen som LW utsattes för hårt i tråden, och som jag motsatte starkt och protesterade emot!!
Redan där syntes tydliga signaler!!

Jag kanske är blind, men kan inte se att du har svarat på Ozzies frågor i din textmassa.
Citera
2019-08-22, 10:53
Medlem
Citat:
Tror du de hittade SD dna på
Brottsplatsen?

Vad tror du?
Citera
2019-08-22, 10:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
VigosRos

Det har framkommit tydligt att mördaren ljuger inte ensam. Därav anledningen att stenarna måste vändas ytterligare. Har du något emot det? Jag förväntar mig att alla som inget har att dölja samarbetar utan att gnälla och sätta sig på tvären.
Det finns fler inblandade i mordet och de som motarbetar ställer sig automatiskt själva som misstänkta, är det något som är oklart?

Men vi kan inte veta att det är fler som ljuger?

Det har inte framkommit några sådana bevis på det?
Som jag ser det är det JM som menar det.
Andra i tråden spekulerar, tror, misstänker.

På vilket sätt har det framkommit att det är fler som ljuger?
Vad är sanning, vad är lögn?
Från vem, vilka?
Citera
2019-08-22, 11:00
Medlem
Citat:
Jag har svarat på din fråga så det blir du som får leta.

Hej.
Nej.
Tycker inte att du riktigt har svarat på min fråga. Den löd:
"Menar du att de skulle ha tillräckligt med bevis för att häkta någon men avstå för att de misstänker att det finns ytterligare en GM (för vilken de inte har så mkt bevis)?"
Du kontrade på frågan med en motfråga: Menar du att de ska väcka åtal mot bara en om de vet att det är två? (ung citat)

Häktning och åtal är lite olika saker.
Citera
2019-08-22, 11:08
Medlem
Ser att det diskuteras igen om HD, och före semestern frågade jag runt lite, det är ingen som blivit kontaktat av SD överhuvud taget, och ingen har några tankar alls på att HD skulle använda sjukanmälan annat än när hon verklign är sjuk. Tvärt om så jobbar hon engagerat även om hon är krasslig och vi tycker alla hon är en stöttepelare här, kanske den allra viktigaste medarbetaren på avdelningen. Att HD skulle vara inblandad i mord är en löjlig tanke så ni bör tänka om där och låta henne vara ifred. Fast ni kan ju skriva vad ni vill här, jag tror inte hon läser här och det lär ju inte vara flashback som löser mordet utan det är nog bara en plats för enonymt och pinsamt näthat.
Citera
2019-08-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potomac
Ser att det diskuteras igen om HD, och före semestern frågade jag runt lite, det är ingen som blivit kontaktat av SD överhuvud taget, och ingen har några tankar alls på att HD skulle använda sjukanmälan annat än när hon verklign är sjuk. Tvärt om så jobbar hon engagerat även om hon är krasslig och vi tycker alla hon är en stöttepelare här, kanske den allra viktigaste medarbetaren på avdelningen. Att HD skulle vara inblandad i mord är en löjlig tanke så ni bör tänka om där och låta henne vara ifred. Fast ni kan ju skriva vad ni vill här, jag tror inte hon läser här och det lär ju inte vara flashback som löser mordet utan det är nog bara en plats för enonymt och pinsamt näthat.

Om du har hört dig för så kanske du kan ge klarhet i hennes sjukskrivning som det diskuteras om nu.
Citera
2019-08-22, 11:18
Medlem
📱Hjärsta-kvinnan's mobiltelefon pejlades till ett område angränsande till ifrågavarande's [dåvarande] bostadsrätt📱

Till observandum, så kallad positionering av mobiltelefonen📱kallas felaktigt i dagligt tal för att pinga, men däremot sagt, så är så kallad positionering av mobiltelefon ett samlings-namn på speciella tek-ní-ker, vilka i sin tur mäter användaren's position, som till exempel, triangulering och GPS, det vill säga 🌍Global positioning system samt så kallad cell-positionering.

Kompletterings-exempel,

Det var sedan polisen lyckats pejla kvinnan's mobiltelefon📱 som själva sökandet kunde koncentreras till ett visst område.

Polisen hade lyckats pejla kvinnan's mobiltelefon, som då fortfarande var i bruk.

Polisen skulle på Tisdags-morgonen pejla den försvunna kvinnan's mobiltelefon.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in