2019-08-22, 06:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför bara närkingarna?

Ja, E18/E20 går ju förbi utanför dörren...
Citera
2019-08-22, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverNina
Har för mig att TinnaNinna skrev att HD berättat på sin arbetsplats att hon fått sin bostad genomsökt
och att allt var "huller om buller" (eller beskrivet med liknade uttryck) efter den husrannsakan.
Om jag minns rätt så hade HD beklagat sig inför arbetskamraterna, och tyckte att det var jobbigt att
bli indragen i det hela.
Kommer också ihåg det Du skriver ovan.

Har för mig också att polisen varit hos någon ytterligare... ev var det i HD:s föräldrars sommarstuga (och tagit något i beslag).
Citera
2019-08-22, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kommer också ihåg det Du skriver ovan.

Har för mig också att polisen varit hos någon ytterligare... ev var det i HD:s föräldrars sommarstuga (och tagit något i beslag).
Det var ngt med en dator från en sommarstuga. Kan ha varit JGs. Vi gissade nog på HDs föräldrar för att paret D åkte dit efter USAflyget.
Citera
2019-08-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/efter-intern-kritik-utredare-for-kvinnomord-petas

”Överklagar beslag
Samtidigt har två anhöriga till den man som är misstänkt för mordet klagat på att polisen tagit deras tillhörigheter i beslag. Det handlar bland annat om en dator och beslag som polisen gjort i en sommarstuga.
Nu kommer Örebro tingsrätt ta ställning till om beslagen ska hävas.
– De har klagat på beslagen och jag motsatte mig det, säger åklagaren Åsa Hiding.
De anhöriga ville inte kommentera saken i media.”

Det här är den enda uppgiften jag minns och som jag kan hitta angående beslag och sommarstuga.
Artikeln är publicerad den 19 juni och det innebär att beslagen ifrån sommarstugan inte kan ha gjorts för en månad sen.

Rosamund: Kan du ange din källa?
Ang sommarstuga. Är nog HDs föräldrar ändå för JG är väl inte anhörig till SD.
Citera
2019-08-22, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det var ngt med en dator från en sommarstuga. Kan ha varit JGs. Vi gissade nog på HDs föräldrar för att paret D åkte dit efter USAflyget.
Så kan det ha varit... jag skrev ev.
Kommer inte ihåg vem/hur det kom fram i tråden, men vet att det spekulerats ang en sommarstuga.
Det var också spekulationer ang om det var JG som hämtade SD/HD på ARL vid hemkomsten från (från USA via London?).
Citera
2019-08-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ang sommarstuga. Är nog HDs föräldrar ändå för JG är väl inte anhörig till SD.
Snabbt jobbat!
Citera
2019-08-22, 08:42
Medlem
Citat:
Det är väl inte så konstigt: att någon skickat hotfulla mail bevisar inte att den dödat. Det kan ju till och med vara så som JM kanske är inne på: att det finns en annan gärningsperson och att SD drivit denne eller denna att begå mordet. Eller att man som i Lindomefallet vet att det är en av två som gjort det men inte kan visa vem det var.

Kan de hotfulla sms varit formulerade kanske
typ såhär; hon säger att hon ska döda dig, fattar du inte hon är galen, vi måste vänta
Citera
2019-08-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Kan de hotfulla sms varit formulerade kanske
typ såhär; hon säger att hon ska döda dig, fattar du inte hon är galen, vi måste vänta
Du har verkligen livlig fantasi... vem tänker Du skulle skicka ett SMS med ovanstående innehåll? Kan Du förklara vem som skulle säga vad? Vilka "vi" skulle vänta? Vem skulle vara "galen"... och vem är det som säger att "hon ska döda dig"?
Citera
2019-08-22, 09:29
Medlem
Citat:
Håller verkligen med dig om att alla klockor ringer när man läser det SD skrivit ( har inte läst mkt av vad JG skrivit). Det är bl.a. därför jag är HD kramare. Hon har nog haft det mycket svårt. Och visst, ni som tror att hon ligger bakom.... Kanske kunde hon drivas så helt utanför vettet att hon medverkade i mordet och det satte henne ännu mer fast i SDs skruvstäd. ( Eftersom de verkar mycket mer hopklistrade efter mordet.)

Jag tror stt HD är narcissisten som styrde dom allihop och hotade om både det ena och andra och på så sätt tvingade herrarna SD och JG att klappa henne medhårs och dalta med henne,
medans de ter sig utåt som de värsta egendomliga och desperata rövhål och hon njuter av skådespelet som spindeln i nätet.
Hon styr även LW, som i ren panik och rädsla kämpar med att få dom på foto alla tre, trots att HD och SD inte verkar vilja ställa upp på några foton. SD vågar inte titta åt LW. Men LW har goda avsikter för hon lägger upp fotona för att visa alla att hon är vänligt inställd till dom med sitt breda leende försöker hon dämpa triangelskvallret för att HD ska lugna ner sig.

Detta tänker jag var nog just skådespel, inte för att lura HD i första hand, utan för att dämpa hennes ilska, de var rädda för henne, särskilt SD och LW tänker jag.

Detta var då augusti 2017.
Hur blev livet sen? Blev det lugnare?
Jag tänker att HD blev ännu mer förbannad först av att bli fotad av LW, sin ärkerival och fiende nr 1, kanske påstår hon att LW är galen och att hon förföljer henne? För HD tar alla tillfällen i akt att få herrarna att dalta ännu mer, HD blir aldrig nöjd... Så det blev inga mer foton på de tre. LWs goda avsikter utåt hade säkert ändå någon liten god effekt på de som bara hört men ingenting visste.
De som visste då? De som stod precis utanför de precis allra närmaste. Om vi tänker att de nörmaste är LW JG HD SD som försöker dämpa allt. Vilka står utanför och rotar i vad som händer? Vad vet dom och vilka är mest intresserade av att rota och lägga sig i?

Kanske någon som varit kär i LW ett tag och ser sin chans att göra ett litet försök men det blir inte som han hoppats, LW är inte intresserad? Förnärmad vänds kärlek till hat, och han ställer sig på HD sida?
Ännu en potentiell medhjälpare inställer sig som HD marionettdocka, förblindad av sin hatkärlek till LW?
Finns det kanske fler som frivilligt ställde sig som marionettdockor till HD av samma anledning?
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-22 kl. 09:44.
Citera
2019-08-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Menar du att de ska väcka åtal mot bara en om de vet att det är två??

Om du försöker att svara på min fråga så skall jag svara på din.
Citera
2019-08-22, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Du har verkligen livlig fantasi... vem tänker Du skulle skicka ett SMS med ovanstående innehåll? Kan Du förklara vem som skulle säga vad? Vilka "vi" skulle vänta? Vem skulle vara "galen"... och vem är det som säger att "hon ska döda dig"?

Du får gärna påstå att jag har fantasi, ska man försöka förstå måste man ha det, kan du inte se det tänkbara i detta TufsanKatt??

Det påstås att SD skickat hotfulla sms. Jag tänker att det kan varit typ såna sms från SD, att han är rädd och panikslagen, att något ska hända och försöker få LW att förstå att han tror att hon menar allvar.
Citera
2019-08-22, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det vet väl jag också! Men jag hävdar att ÅK har mer på handen än du inbillar dig. Att se det, får du inte! Oavsett hur du tjatar.

Retsamt, för vissa. Tydligen. Jag har Tillit till svenskt rättsväsende.

Respektera Åklagaren, som bara gör sitt jobb. Så länge SD är den mest misstänkte, är han det. Det är dessutom ett mycket grovt brott - att ta en människas liv.

Det ska mycket till för att man ska tappa förtroendet för vårt rättsväsende. Därför undrar jag en del över de i tråden som fortfarande, efter så lång tid, drar upp den ena personen efter den andra som misstänkta. De som inte ens var på plats i stan (enligt tidigare i tråden) åker fram också.
Nej, jag säger inget om själva debatten, den är fri, men det blir liksom två steg bakåt. Nu kommer JM och "styr upp" men vad vet hen? Hen går i alla fall på polisens linje?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in