2019-08-21, 21:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det är förbjudet att som privatperson upp-montera en övervaknings-kamera utanför sin bostad eller bostadsrätt, däremot äger du rätt att ha en sådan typ av övervaknings-kamera inuti bostaden eller bostadsrätten.

Mvh/ @JokerMannen
Du har fel.
Det är tillåtet för privatpersoner att filma sin tomt om kameran inte är riktad mot gatan och inte visar områden som allmänheten har tillträde till.
Citera
Medlem
Citat:
God middag @SmartaMarta666

En människa som mördar, eller bringar livet om en annan individ, har inte en frisk och sund själ, därav sagt, en själsligt sjuk individ.

Jag kan se skillnaden mellan handgripligt våld och trubbigt våld genom brukandet av ett så kallat tillhygge. Jag har bland annat tittat på så kallade kross-skador hos en avliden individ's huvud med bildande vävnadsbryggor där till, och där individen's hjärna då svullnat upp så kraftigt på grund av trubbigt våld, att själva hjärnan tagit sig ut delvis genom kross-skadorna's sprick-öppningar.

Komplettering, vad jag tidigare låtit mig deklarerat inom tråden är att, det är högst troligt att det har funnits en tillfällig medhjälpare till själva Gärningspersonen som överraskat offret bakifrån, och kort därefter lämnat platsen, omständigheterna, tyder starkt på detta.

Mvh/ @JokerⓂannen

Hej och Godkväll JokerMannen!!
Jag vill minnas att du nämnt spår som tydde på att LW blev släpad dit bakom planket.
Att GM var inne i hennes bostad efteråt för att vilseleda.

Vad tyder på att LW blev överraskad och nedslagen bakifrån?
Och hur fick de LW att komma ut till Rättarevägen? Om de ringde till LW måste det finnas digitala spår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det var nog inte så lätt för Lena att vilja gå vidare. Hon försökte ju men SD sög sig fast och både förföljde, utpressade och smög på henne. En narcissist lämnar man inte hur som helst.
Det kan uppfattas som en hotfull handling.

Jag tycker att SD (och även JG) visar upp i princip alla tecken på narcissism.

”Narcissister lyfter upp sig själva och pratar om hur bra de är, speciellt i relationer så lyfter de dig till en början för att senare bryta ner dig. De får dig att ifrågasätta dig själv och när en narcissist inte får som de vill reagerar de aggression för att sedan bli offer.

På djupet så behöver du förstå att egentligen handskas du med en personlighet som är rädd för att bli övergiven och deras existens är i fara (överlevnad). Eftersom de inte kom förbi stadiet (ego) så har har deras utveckling stannat och sinnet fastnat i en loop. Så för att de ska överleva så behöver de manipulera, göra dig handlingsförlamad och skapa en tro att du inte klarar dig utan en narcissist.”

Som sagt är det inte så lätt att lämna en narcissist:

”Därför är det så svårt att lämna en narcissist”
http://separation.se/darfor-ar-det-sa-svart-att-lamna-en-narcissist/

”Att bli kvitt en narcissist är en tuff match”
http://gamla.hbl.fi/nyheter/2014-03-31/587956/att-bli-kvitt-en-narcissist-ar-en-tuff-match

”Hur ska jag kunna avsluta min destruktiva relation med min narcissistiska gifta partner?”
http://kbtemanell.se/tag/avsluta-relation-narcissistisk-partner/

”Överlevnadsmanual för dig som har en relation till en narcissistisk person.”?
https://betaniakyrkan.wordpress.com/2010/03/27/overlevnadsmanual/amp/

Håller verkligen med dig om att alla klockor ringer när man läser det SD skrivit ( har inte läst mkt av vad JG skrivit). Det är bl.a. därför jag är HD kramare. Hon har nog haft det mycket svårt. Och visst, ni som tror att hon ligger bakom.... Kanske kunde hon drivas så helt utanför vettet att hon medverkade i mordet och det satte henne ännu mer fast i SDs skruvstäd. ( Eftersom de verkar mycket mer hopklistrade efter mordet.)
Citera
2019-08-21, 21:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det är väl inte så konstigt: att någon skickat hotfulla mail bevisar inte att den dödat. Det kan ju till och med vara så som JM kanske är inne på: att det finns en annan gärningsperson och att SD drivit denne eller denna att begå mordet. Eller att man som i Lindomefallet vet att det är en av två som gjort det men inte kan visa vem det var.

Om jag inte fattade något innan måste jag tyvärr säga att ditt svar på mitt inlägg gjorde mig ännu mer förvirrad, vad menar du egentligen?

Det förvirrade pratet om en annan GM och att MGM skulle varit endast pådrivande kan du glömma, då hade MGM suttit på "sannolika skäl" och själv fått välja om han ville ta hela straffet själv eller generöst dela med sig.
Citera
2019-08-21, 21:18
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det är väl inte så konstigt: att någon skickat hotfulla mail bevisar inte att den dödat./.../
Vem menar du har skickat hotfulla mail?

Citat:
Håller verkligen med dig om att alla klockor ringer när man läser det SD skrivit
Var kan man läsa vad SD har skrivit?
Senast redigerad av Draifos 2019-08-21 kl. 21:22.
Citera
2019-08-21, 21:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Om man står inuti Lena Wesström's dåvarande bostadsrätt och inne i finrummet, så är både tak och väggar målade i vit äggskals-färg och är omönstrade, det ligger hel horisontal-beläggning av parkett i något ljusbrun nyans.

Den bakre fasadväggen i finrummet har en altandörr vid vänstersidan med en ovanför inmonterad hal-fönster-ruta, under den, en så kallad sken-spegel, dörrhandtaget är monterat på altandörren's högra sidohalva, och handtaget öppnas vänstervridet och sedan upp till horisontal-läge. Till höger om altandörren finns tre glasruts-snickerier utan spröjsade rutglas. Utanför altandörren finns en uteplats under tak-byggnad med tillhörande trädgård med vegetation. Till vänster om uteplatsen finns en enkel naturstens-platt-beläggning och som löper sig mot en grind.

Mvh/ @JokerMannen

Tack. Den grinden har inte varit värst på tal tidigare vad jag såg som mer aktiv i tråden. Det var bara tal om ytterdörren. Jag tror rent av jag kan ha formulerat en gissning kring denna men fick inte mycket gehör. Närmast en port i planket mot gatan om jag inte minns fel.

Det slår mig nu att LW kan ha hänvisat till eller stämt träff med ngn vid denna för att inte störa ett sovande barn på övervåningen med ett ev. hörbart samtal med sin blivande BM i öppningen till ytterdörren. Och sen blivit utdragen ur denna eller ngt.

Vad är sista skriket kring detta? Eller är det fortsatt spekulationer utan starkare indikationer i någon riktning?
Citera
2019-08-21, 21:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Se där ja var en bild till på dom tre som LW tagit, trots det ansträngda läget!
Jag svarade Carl-Janne alldeles nyss att min uppfattning till fotona bör handla om att LW vill visa något, förmodligen vill hon få folk att sluta prata om triangeldramat för allas skull.

För vill hon bli av med SD och ber HD om hjälp, så skulle hon aldrig fota honom! Hon skulle inte vilja vara i närheten av honom om SD stalkade henne anser jag! Och hon skulle aldrig umgås med varken HD eller SD utan ta anstånd helt å hållet, det är för nära inpå för det om SD besvärat LW. Tro mig jag, jag vet hur man mår av en stalker!!
Eftersom de håller på med geocaching så skulle det nog vara väldigt svårt för henne att undvika dem.

Istället kanske hon vill visa att de har en normal relation nu.
SD stalkade nog bara LW när han var ensam.

Jag tror att det är helt osannolikt att han skulle göra det med HD i släptåg.
När SD och HD var tillsammans tror jag att LW kunde känna sig helt trygg.
Citera
2019-08-21, 21:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om man står inuti Lena Wesström's dåvarande bostadsrätt och inne i finrummet, så är både tak och väggar målade i vit äggskals-färg och är omönstrade, det ligger hel horisontal-beläggning av parkett i något ljusbrun nyans.
Menar du verkligen det?
En hel horisontal-beläggning av parkett?
Det var ovanligt?
Citera
2019-08-21, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Du har fel.
Det är tillåtet för privatpersoner att filma sin tomt om kameran inte är riktad mot gatan och inte visar områden som allmänheten har tillträde till.

Det är helt korrekt att du får ha en uppmonterad kamera riktad inom ditt eget tomt-område, men inte riktad mot gator där privat personer går, men du tycks ha väldigt svårt att begripa vad jag skriver.

Jag skrev att det är inte tillåtet att montera upp en övervaknings-kamera utanför bostadsrätten eller bostaden där andra människor cirkulerar, däremot äger du rätt som privatperson att upp-montera en övervaknings-kamera för ditt eget inomhus-bruk.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om jag inte fattade något innan måste jag tyvärr säga att ditt svar på mitt inlägg gjorde mig ännu mer förvirrad, vad menar du egentligen?

Det förvirrade pratet om en annan GM och att MGM skulle varit endast pådrivande kan du glömma, då hade MGM suttit på "sannolika skäl" och själv fått välja om han ville ta hela straffet själv eller generöst dela med sig.
Jag tänker mig, spekulation eftersom vi inte har FUP, att ÅK yrkade på sannolika med en bunt hotfulla sms/digitala dokument och ett saknat alibi, men inte fick igenom det för att det inte fanns ngt som band SD till mordet direkt. Tyvärr har väl ännu mer uppenbara GM gått fria i andra fall.

Håller med om att vi inte fått ngt ännu åtminstone från polisen som tyder på fler inblandade, men eftersom vi inte har hela bilden kan inte jag utesluta det.
Citera
2019-08-21, 21:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
SD stalkade nog bara LW när han var ensam.
Åklagaren har väl aldrig påstått att SD skall ha stalkat LW. Det man har velat antyda i pressmeddelandena i NA är väl att han skall ha ofredat och misshandlat henne. Dels handlade det om några SMS han skall ha skickat, och dels om den eventuella knoggnuggningen i bilen.
Citera
2019-08-21, 21:33
Medlem
Citat:
Menar du verkligen det?
En hel horisontal-beläggning av parkett?
Det var ovanligt?

Lär dig snickarnas språkbruk, så kommer du förstå vad som menas med horisontal-beläggning av golv.

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in