Jag tror ärligt talat det är kört för Hanif Bali i moderaterna centralt.
Han har sedan tidigare petats ned till några suppleantpositioner utanför hans omedelbara intresseområde. Nu petas han även från dessa. En riksdagsledamot utan utskottsplats har inte mycket manöverutrymme och inte speciellt stora möjligheter att driva politik. De får nöja sig med att ingå i knapptryckarkompaniet.
Så? Ska han bli tyst och stänga ned twitter/Facebook bara för att Kristersson et al ska "belöna" honom med en ny betydelselös suppleantplats efter ett år i karantän? Han kommer aldrig att nå högre än det, han är bränd i partiet.
Frågan är om han kan skaffa sig en oberoende position som Christian Sonesson eller rent av bli politisk vilde - det senare ger noll politiskt inflytande men åtminstone noll politiskt inflytande med bevarad stolthet.
Sedan tycker jag twittrare som
Beckman och
Ubbhult ska passa sig lite. Den senare RT:ad följande på twitter:
Citat:
Jag tycker överlag det är fel att blanda ihop både Beckman och Ericson med Bali. Helt olika typer av twittrare. Har tex inte upplevt de förstnämnda som otrevliga med ständiga invektiv mot sina motståndare. Ingen av de två skulle kalla nån annan för tex ”dumma jävla apa”.
https://twitter.com/dekman/status/1164230407413469184
Om dessa två herrar tror att drevet stannar vid Bali har de fel. Lyckas det vänsterliberala etablissemanget fälla Bali kommer det hela bara att eskalera, positionerna kommer att flyttas och Beckman/Ubbhult vara nästa namn på listan över debattörer som ska tystas.