2019-08-21, 23:18
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Förnedrande Iranskt arabiskt att kalla den äldre Carl Bildt för "grabben".
Va fan gjorde han det för? Om inte det vore att det sitter ett arabiskt muslimskt förnedringsdna i honom!

Säga vad man vill om Calle om men grabb är inte - och inte if förhållande till Hanif.

Han anspelade på Göran Perssons utlåtande om Bildt, fast sade "grabben" istället för "killen". Han skriver sist i sitt tweet, typ "Göran Persson hade rätt".

Filmklipp: https://youtu.be/zM-THiELtJA
Citera
2019-08-21, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
De instagrammarna du hänvisar till har ingen makt som tur är.
Okej? Du VET hur demokrati fungerar, va?
Citera
2019-08-21, 23:19
Moderator
Tinuviels avatar
Jag tror ärligt talat det är kört för Hanif Bali i moderaterna centralt.

Han har sedan tidigare petats ned till några suppleantpositioner utanför hans omedelbara intresseområde. Nu petas han även från dessa. En riksdagsledamot utan utskottsplats har inte mycket manöverutrymme och inte speciellt stora möjligheter att driva politik. De får nöja sig med att ingå i knapptryckarkompaniet.

Så? Ska han bli tyst och stänga ned twitter/Facebook bara för att Kristersson et al ska "belöna" honom med en ny betydelselös suppleantplats efter ett år i karantän? Han kommer aldrig att nå högre än det, han är bränd i partiet.

Frågan är om han kan skaffa sig en oberoende position som Christian Sonesson eller rent av bli politisk vilde - det senare ger noll politiskt inflytande men åtminstone noll politiskt inflytande med bevarad stolthet.

Sedan tycker jag twittrare som Beckman och Ubbhult ska passa sig lite. Den senare RT:ad följande på twitter:
Citat:
Jag tycker överlag det är fel att blanda ihop både Beckman och Ericson med Bali. Helt olika typer av twittrare. Har tex inte upplevt de förstnämnda som otrevliga med ständiga invektiv mot sina motståndare. Ingen av de två skulle kalla nån annan för tex ”dumma jävla apa”.
https://twitter.com/dekman/status/1164230407413469184

Om dessa två herrar tror att drevet stannar vid Bali har de fel. Lyckas det vänsterliberala etablissemanget fälla Bali kommer det hela bara att eskalera, positionerna kommer att flyttas och Beckman/Ubbhult vara nästa namn på listan över debattörer som ska tystas.
Citera
2019-08-21, 23:19
Medlem
NickShadows avatar
Varför s.k. ”invandringskritiska” tagit just HB till sina hjärtan i detta land är för mig en gåta, han är ju allt det man ogillar med ickesvenskar: skränig, ohyfsad, labil - kort och gott kaoz.
Snart är HB själv en föredetting.
Citera
2019-08-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Bildt har gjort analyser som varit och riktigare än de som Hanif gjort i sina våtaste drömmar.
Att jag ge många ex blir of topic.
Haha! Kan du inte ens ge ett enda exempel på Bildts enligt dig briljanta analyser?
Citera
2019-08-21, 23:21
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Han förstod väl till slut att ögontjäneri och falskhet är enda vägen framåt? Du tror väl inte för en enda sekund att han är uppriktig med sin ursäkt?

Jodå. Han är iranier
Iranier är kända för att vara just inställsamma. Det borde ju du veta
Citera
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Varför s.k. ”invandringskritiska” tagit just HB till sina hjärtan i detta land är för mig en gåta, han är ju allt det man ogillar med ickesvenskar: skränig, ohyfsad, labil - kort och gott kaoz.
Snart är HB själv en föredetting.

För att han säger sanningen. Spelar mindre roll hur han uppför sig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Knappast, han ligger tom efter dessa idioter (och då är de ju ändå långt ifrån de vassaste motståndarna). Därav hans "rage". Dumma siffror som inte överensstämmer med hans alternativa verklighet är ju WITCH HUNT!

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-poll-twitter-racism-approval-rating-latest-new-york-times-a9064301.html

Men detta är ändå intressant. Hans retorik verkar ha funkat på dig, du tror på hans twitter rage trots att det går emot fakta. Så ja, på en viss del av befolkningen är det tydligen effektivt.
Samma med Bali, han har ju blivit lite populär i vissa kretsar. Så att det går att få hängivna anhängare säger jag inte emot, men när det gäller att vinna över en majoritet av befolkningen finns det bättre sätt. Är det såhär Hanif MÅSTE bete sig för att få fram sina poänger, verkligen?
Ja, det är så här han MÅSTE bete sig i svensk politik. Alla har inte socialdemokratins förmåner att helt utan förkunskaper få oproportionerlig makt över ett lands befolkning.

Självklart fungerar hans retorik på mig, jag gillar folk som säger som det är. Gillar du att folk viskar söta lögner i ditt öra?
Citera
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Trams. Finns inget vettigt parti som skulle låta partikamrater kasta paj i ansiktet på varandra på sociala medier. Det signalerar kaos och förstör väljarnas förtroende.

Är det viktigare att väljarna upplever enighet än att det faktiskt råder enighet?
Hur ser du på propaganda?
Citera
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han anspelade på Göran Perssons utlåtande om Bildt, fast sade "grabben" istället för "killen". Han skriver sist i sitt tweet, typ "Göran Persson hade rätt".

Filmklipp: https://youtu.be/zM-THiELtJA

DET räcker inte som förklaring. Det han gör är att förnedra Callle som lite kille. Och det av en som kunde vara hans son. STUPIDITY!
Citera
2019-08-21, 23:22
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Rätt åt honom.
Vad menar du med det?
Citera
2019-08-21, 23:24
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Är det viktigare att väljarna upplever enighet än att det faktiskt råder enighet?
Hur ser du på propaganda?
Självklart är det viktigare, jämför med ”sverigebilden”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in