2019-08-21, 23:24
Medlem
NickShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
För att han säger sanningen. Spelar mindre roll hur han uppför sig.

Ja, hans ”sanningar” och manér är ju verkligt framgångsrika...
Citera
2019-08-21, 23:24
Medlem
Citat:
Alla vänsternissar tycker såklart detta är så hemskt.
Deras agenda är att få bort Hanif Bali från makten och Twitter för att kunna gå tillbaka till politisk korrekthet och att återuppbygga åsiktskorridoren. Kommer inte hända.

Varför inte? Han fick ut det han ville säga om Carl Bildt. Är bara att säga förlåt för de hårda orden och sedan fortsätta twittra medan alla gråter.

Nja, tycker han beter sig lite ryckigt nu - när husse säger ”lägg dig i korgen” då tassar han dit o lägger sig snällt, men vad vet jag? alla har vi väl våra bitchiga dagar....
Citera
2019-08-21, 23:25
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Okej? Du VET hur demokrati fungerar, va?

I sann demokratisk anda fick iraniern sparken. Bye Bye och vinkevink säger vi till honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Nyckelord: Allmänhetens förtroende.

Rapporteras regelbundet (som jag kan leta upp om det känns viktigt) om bottennivåer för amerikaners förtroende för Trump, både relativt hans tidigare siffror men framför allt relativt andra närtida presidenter.

I Sverige har jag sett siffror på 10-17 % förtroende, och ja, med undantag av Ryssland och Israel så är det en väldigt tydlig trend internationellt.

Uppmärksamhet: Ja. Tillit: Nej. Det bör Hanif Bali fundera över, vilka prioriteringar han väljer i sin approach till väljarna. Går man så snabbt från upprördhet till Twitter utan något filter däremellan för eftertanke, research/fakta och hur man formulerar sig så blir det ofta problem.
Jag ser gärna de siffrorna, man kan ofta hitta soffror som styrker sin egen tes..
https://www.expressen.se/nyheter/rekordlagt-fortroende-for-barack-obama/
https://omni.se/fortroendet-for-donald-trump-tangerar-lagstanivan/a/9vkrOq
Europa är inte usa, och framförallt är inte sverige usa. Svenskar är långt från gemene amerikan gällande värderingar och trump gör ju sina utspel främst för sina väljare. Dessutom har media i stort en stark slagsida åt vänster, detta påverkar såklart opinionen i sverige och annorstädes. Balis förtroende har möjlighet att öka hos vissa (som redan står nära honom politiskt), minska hos vissa (som står längre ifrån eller redan har en viss aversion mot honom).
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
DET räcker inte som förklaring. Det han gör är att förnedra Callle som lite kille. Och det av en som kunde vara hans son. STUPIDITY!
Så var det i varje fall.
Citera
2019-08-21, 23:26
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Jag är så oerhört less på Bildt, han säger aldrig något bra eller något up to date!
Hellre 1 Bali än 100 Bildt!
Bildt kan dra åt hel_ete och han ta hans korkade fru med sig.
Citera
Medlem
Citat:
För att han säger sanningen. Spelar mindre roll hur han uppför sig.
Balis enda verifierbara sanning är den om Bildts inkompetens.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Jodå. Han är iranier
Iranier är kända för att vara just inställsamma. Det borde ju du veta
Jaha. Jag som trodde han va’ svenne asså. Vilka skruvade tider vi lever i. Rasisten försvarar svartskallen medan kommunisten slickar röven på Bildt av alla jävlar... Nu går jag och lägger mig.
Citera
2019-08-21, 23:27
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Ja, hans ”sanningar” och manér är ju verkligt framgångsrika...

Det är bara du som är verklighetsfrånvänd. Han är moderaternas mest populära politiker.
Citera
2019-08-21, 23:28
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Balis enda verifierbara sanning är den om Bildts inkompetens.

Då har du inte läst på särskilt mycket.
Citera
Medlem
probe53s avatar
Svårt att veta vad som pågår internt, med alla politiker som är rädda om sina poster, men, vill Bali få till en förändring på sikt, ut med det gamla, göra plats för ett modernare parti, har han väl inte så många vägar att gå. Calle e ju ändå urtypen för stofil politruk, och inte heller aktiv i partiet sedan länge.

Att sen media och politiker hellre diskuterar detta än turerna kring Iran, då och nu i dagarna, kanske säger mer än man först kan tro.
Senast redigerad av probe53 2019-08-21 kl. 23:32.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Trodde det var mer stake i vår frispråkige skäggige hobbit, eller är det ”Butter” som rymt från sina bröder?

Pudla så snabbt, why?

Han fick ju ut sitt budskap. Det enda han "ångrar" är de vassa formuleringarna, inte själva innehållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in