Citat:
Du behöver förklara vad som ändras om Hanif ”håller god ton”? Han är fortfarande emot massinvandring av efterblivna araber, är det okej om man lindar in det i tillräckligt mycket sockervadd? Jag förstår verkligen inte den här autistiska inställningen gällande tonläget? Du verkar inte tillräckligt gammal för att minnas Palme och hur hans tonläge var.
Du frågar även hur jag gör på jobbet. Jag står för mina åsikter, börjar någon mopsa upp sig för mycket tar jag debatten till djupare vatten och sen dränker jag gnällspiken inför alla andra. Sen är diskussionen över för den fjanten. Hur gör du själv, springer och gömmer dig på personaltoaletten?
Du frågar även hur jag gör på jobbet. Jag står för mina åsikter, börjar någon mopsa upp sig för mycket tar jag debatten till djupare vatten och sen dränker jag gnällspiken inför alla andra. Sen är diskussionen över för den fjanten. Hur gör du själv, springer och gömmer dig på personaltoaletten?
Jag skulle säga att ligger i hans intresse att linda in det i sockervadd, ja. Om han vill ha inflytande i partiet och inte bara följare på instagram behöver han spela efter reglerna. Det ligger även i moderaternas intresse att hålla en ton som kan gå hem hos de breda väljargrupperna. Istället för att prata om efterblivna araber kan man t. ex. säga att vi tar in arbetskraft baserat på en behövsprövning där sökande matchas med arbetsmarknadens kompetensbehov.
Hur många skulle rösta på:
1. "Vi ska inte ta in efterblivna araber"
2. "Vi tar in arbetskraft baserat på en behövsprövning där sökande matchas med arbetsmarknadens kompetensbehov."
Jag känner till Palme, jag gillade inte hans tonläge, och jag gillade inte hans inställning kring skatter och företagande. Däremot var motståndet mot apartheid i Sydamerika och Vietnam ok trots att jag tyckte att han hade väl hög svansföring för att vara svensk vilket tyvärr har smittat av sig på efterkommande sossar.
Jag försöker tillämpa den strategi jag tror kommer vara mest framgångsrik för att uppnå vad jag vill antar jag. Sällan är det att gå i strid.