2019-08-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Du behöver förklara vad som ändras om Hanif ”håller god ton”? Han är fortfarande emot massinvandring av efterblivna araber, är det okej om man lindar in det i tillräckligt mycket sockervadd? Jag förstår verkligen inte den här autistiska inställningen gällande tonläget? Du verkar inte tillräckligt gammal för att minnas Palme och hur hans tonläge var.

Du frågar även hur jag gör på jobbet. Jag står för mina åsikter, börjar någon mopsa upp sig för mycket tar jag debatten till djupare vatten och sen dränker jag gnällspiken inför alla andra. Sen är diskussionen över för den fjanten. Hur gör du själv, springer och gömmer dig på personaltoaletten?

Jag skulle säga att ligger i hans intresse att linda in det i sockervadd, ja. Om han vill ha inflytande i partiet och inte bara följare på instagram behöver han spela efter reglerna. Det ligger även i moderaternas intresse att hålla en ton som kan gå hem hos de breda väljargrupperna. Istället för att prata om efterblivna araber kan man t. ex. säga att vi tar in arbetskraft baserat på en behövsprövning där sökande matchas med arbetsmarknadens kompetensbehov.

Hur många skulle rösta på:
1. "Vi ska inte ta in efterblivna araber"
2. "Vi tar in arbetskraft baserat på en behövsprövning där sökande matchas med arbetsmarknadens kompetensbehov."

Jag känner till Palme, jag gillade inte hans tonläge, och jag gillade inte hans inställning kring skatter och företagande. Däremot var motståndet mot apartheid i Sydamerika och Vietnam ok trots att jag tyckte att han hade väl hög svansföring för att vara svensk vilket tyvärr har smittat av sig på efterkommande sossar.

Jag försöker tillämpa den strategi jag tror kommer vara mest framgångsrik för att uppnå vad jag vill antar jag. Sällan är det att gå i strid.
Citera
2019-08-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Är delvis benägen att hålla med i vissa delar, men, alla dessa 'diverse övertramp' som endel nämner, vilka avses rent konkret?

Det är en definitionsfråga och tolkningsfråga beroende på vem mottagaren och avsändaren är. Men Snowflakes på vänsterkanten är extra överkänsliga och uppfattar det mesta som skrivs av Bali som "övertramp" eller "kränkande". Han använder normalt språkbruk och kryddar till det lite ibland. Men de sakliga argumenten är det viktiga i sammanhanget.
Citera
2019-08-21, 23:10
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Är du medlem i AFA? Du tycker att det var rätt att vandalisera däcken på hans bil som kunde orsakat hans död om han inte hade upptäckt det? Du tycker politikers ord ska mötas med våld och vandalisering? Typisk vänsterterrorist som hatar yttrandefriheten. De vänsterliberala globalisternas fotsoldater.

En tanke slog mig, att ifall han råkar ut för sådant som politiker, som vandalisering av bilen, så kanske han tycker det är dags att kasta in handduken som seriös politiker?
Det måste vara en rätt utsatt situation att råka ut för sånt just som politiker. Vilka andra politiker har fått sina bilar vandaliserade och dylika brott etc (förutom SD:are)?

Han kanske vill lämna skeppet för att han är medveten om att han härjat för mycket i sociala medier för att vara en seriös politiker?
Citera
2019-08-21, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Jag skulle säga att ligger i hans intresse att linda in det i sockervadd, ja. Om han vill ha inflytande i partiet och inte bara följare på instagram behöver han spela efter reglerna. Det ligger även i moderaternas intresse att hålla en ton som kan gå hem hos de breda väljargrupperna. Istället för att prata om efterblivna araber kan man t. ex. säga att vi tar in arbetskraft baserat på en behövsprövning där sökande matchas med arbetsmarknadens kompetensbehov.

Hur många skulle rösta på:
1. "Vi ska inte ta in efterblivna araber"
2. "Vi tar in arbetskraft baserat på en behövsprövning där sökande matchas med arbetsmarknadens kompetensbehov."

Jag känner till Palme, jag gillade inte hans tonläge, och jag gillade inte hans inställning kring skatter och företagande. Däremot var motståndet mot apartheid i Sydamerika och Vietnam ok trots att jag tyckte att han hade väl hög svansföring för att vara svensk vilket tyvärr har smittat av sig på efterkommande sossar.

Jag försöker tillämpa den strategi jag tror kommer vara mest framgångsrik för att uppnå vad jag vill antar jag. Sällan är det att gå i strid.
Jag orkar inte tjafsa med dig. Instagrammarna är väljarna, det är dem man ska ha med sig istället för att behöva slicka röven på gamla has-beens i partiet bara för att de hann till köttgrytorna först.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-08-21 kl. 23:12.
Citera
2019-08-21, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Extremt lustigt att nu när Bali för en gångs skull sagt något som överensstämt med sanningen nämligen att Bildt varit i princip konstant inkompetent, då ber Bali om ursäkt och slickar sina partimassar i röven. Sicken loser!
Kan inte bli mer komiskt än så. Carl Bildt är största rövhålet i svensk politik Dvärgen Bali är en clown.
Otroligt hur lågt moderaterna har sjunkit. Jag är ingen fan av moderaterna men de har haft min respekt som ett stabilt parti. Verkar vara borta detta, den ena pajasen efter den andra kör med populism.
Citera
2019-08-21, 23:11
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ja, leta gärna upp stöd för att Trump saknar allmänhetens förtroende. Snubben kommer att vinna nästa val så det visslar om det, motståndet består av rena fullblodsidioter som garanterar långvarigt republikanskt maktinnehav framöver. Hanif är inne på helt rätt spår, ärlighet vinner i längden oavsett hur plumpt det framförs.

Du hävdar att Bali inte gjort sin research, ändå handlar allt om ”tonläge”. Hanif piskar skiten ur alla när det gäller detaljerna, jag har hittills inte noterat att någon angriper honom med annat än ”anständigheten”.

Halif kan inte ses som annat än en twittrande flöjt som tog sitt tjattrande lite väl långt. Nu fick han stå sitt kast och som en gnyende snorunge ber han om ursäkt.
Så väntat, så in i helvete väntat.

Den hemsnickrade kungakronan tycks ha fått sig en ordentlig törn.
Citera
2019-08-21, 23:13
Medlem
Jofs avatar
Hanif kör sitt kulturs snack. Frispråkig, rak, och med inslag av förnedring av motståndaren. Funkar i Iran men inte här.
Speciellt eftersom han tuggar torrt. Bildt har gjort analyser som varit och riktigare än de som Hanif gjort i sina våtaste drömmar.
Att jag ge många ex blir of topic.

Synd. Han hade behövts i politiken. Eftersom han inte är PK:

En kulturs idiot kan vara en ljuspunkt i en annan kulturs mörker.

(Måste säga att jag är rätt stolt över den formuleringen)
Senast redigerad av Jof 2019-08-21 kl. 23:16.
Citera
2019-08-21, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Halif kan inte ses som annat än en twittrande flöjt som tog sitt tjattrande lite väl långt. Nu fick han stå sitt kast och som en gnyende snorunge ber han om ursäkt.
Så väntat, så in i helvete väntat.

Den hemsnickrade kungakronan tycks ha fått sig en ordentlig törn.
Han förstod väl till slut att ögontjäneri och falskhet är enda vägen framåt? Du tror väl inte för en enda sekund att han är uppriktig med sin ursäkt?
Citera
2019-08-21, 23:16
Medlem
Citat:
Jag orkar inte tjafsa med dig. Instagrammarna är väljarna, det är dem man ska ha med sig istället för att behöva slicka röven på gamla has-beens i partiet bara för att de hann till köttgrytorna först.

De instagrammarna du hänvisar till har ingen makt som tur är.
Citera
Medlem
Trodde det var mer stake i vår frispråkige skäggige hobbit, eller är det ”Butter” som rymt från sina bröder?

Pudla så snabbt, why?
Citera
Medlem
mendokses avatar
Alla vänsternissar tycker såklart detta är så hemskt.
Deras agenda är att få bort Hanif Bali från makten och Twitter för att kunna gå tillbaka till politisk korrekthet och att återuppbygga åsiktskorridoren. Kommer inte hända.

Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Trodde det var mer stake i vår frispråkige skäggige hobbit, eller är det ”Butter” som rymt från sina bröder?

Pudla så snabbt, why?

Varför inte? Han fick ut det han ville säga om Carl Bildt. Är bara att säga förlåt för de hårda orden och sedan fortsätta twittra medan alla gråter.
Senast redigerad av mendokse 2019-08-21 kl. 23:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, leta gärna upp stöd för att Trump saknar allmänhetens förtroende. Snubben kommer att vinna nästa val så det visslar om det, motståndet består av rena fullblodsidioter som garanterar långvarigt republikanskt maktinnehav framöver. Hanif är inne på helt rätt spår, ärlighet vinner i längden oavsett hur plumpt det framförs.

Du hävdar att Bali inte gjort sin research, ändå handlar allt om ”tonläge”. Hanif piskar skiten ur alla när det gäller detaljerna, jag har hittills inte noterat att någon angriper honom med annat än ”anständigheten”.

Knappast, han ligger tom efter dessa idioter (och då är de ju ändå långt ifrån de vassaste motståndarna). Därav hans "rage". Dumma siffror som inte överensstämmer med hans alternativa verklighet är ju WITCH HUNT!

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-poll-twitter-racism-approval-rating-latest-new-york-times-a9064301.html

Men detta är ändå intressant. Hans retorik verkar ha funkat på dig, du tror på hans twitter rage trots att det går emot fakta. Så ja, på en viss del av befolkningen är det tydligen effektivt.
Samma med Bali, han har ju blivit lite populär i vissa kretsar. Så att det går att få hängivna anhängare säger jag inte emot, men när det gäller att vinna över en majoritet av befolkningen finns det bättre sätt. Är det såhär Hanif MÅSTE bete sig för att få fram sina poänger, verkligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in