2019-08-21, 22:19
Bannlyst
Hanif är kung och jag står på hans sida. Men jag har hört inside-story om när ledande M-politiker ringt till Hanif och sagt "Nu får du fan sluta" osv. Samtidigt som Bali sagt "uhhh ohhh ojjj jag ber om ursääkt"
Citera
2019-08-21, 22:19
Medlem
freeriderXIIs avatar
SD skulle tjäna på att ha en slagkraftig ledande invandringsmotståndare/restriktionist som har utländskt påbrå.

Man kan bry sig om Sveriges bästa även om man själv inte är etniskt svensk. De flesta invandrare skulle tjäna ekonomiskt på lägre invandring till Sverige som ju tynger ner vår välfärd som de skall ta del av.
Citera
2019-08-21, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Ingen nyhet , han är en invandrare som fick lite för mycket luft under vingarna och trodde sig vara mer än vad han är
...
Karln är ett skämt som förråder sina egna
På vilket sätt skiljer det sig från t ex Palme? Reinfeldt?
Citera
2019-08-21, 22:21
Medlem
pestloppans avatar
"Jag måste ärligt säga att jag går lite på ångor. Attentatet i somras, hotbilden mot min person, de återkommande dreven från media och nu denna kritik från partiledning och riksdagskollegor har varit väldigt prövande".

Att gång på gång slugga stenhårt och skoningslöst, ibland omdömeslöst, mot de som inte tycker som Bali själv tycker är en sak. Att sedan gråta ut om "återkommande drev" och "hotbilden" mot honom är ju rätt sanslöst och saknar all form av proportioner! Hur många meningsmotståndare har blivit hotade av Balis svans efter något av alla hans påhopp?

Karljäveln har uppenbarligen ingen skam eller heder i kroppen! Jag har ibland uppfattat honom som en frisk fläkt, men ikväll försvann all min respekt för honom. Bye bye, Hanif!

(Att Carl Bildt, med uppblåst självbild och fickorna fulla av blodiga oljepengar, förtjänar ett kok stryk är en annan sak).

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MRpEGR/hanif-bali-efter-petningen-klart-det-sarar
Senast redigerad av pestloppan 2019-08-21 kl. 22:42.
Citera
2019-08-21, 22:22
Medlem
probe53s avatar
Citat:
Men tycker du att en pojkspoling ska kunna kritisera en äldre och mer erfaren partikamrat ? Vad fan har Bali åstadkommit mer än att sitta på sitt pojkrum och hata ? Han och Trump är bra exempel på varför politiker inte ska twittra

Bali lyfter aktuella frågor i samhällsdebatten, ofta sådana som få yrkespolitiker vågar ta i. Vad menar du CB har ådstakommit?
Citera
2019-08-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatmyshorts
Haha man måste älska flashback, du är för rolig. Din hållning är alltså att det är helt i sin ordning och attackera sina partikamrater med osakliga personangrepp? Om du tycker någon gammal räv på ditt jobb är lite efter sin tid? Då går du fram till denne och sågar hela personens livsgärning inför alla andra runt omkring? Berätta gärna hur du resonerar, jag är uppriktigt nyfiken.
Om kejsaren är naken så är han naken. Om du ser det som att man "sågar hela en persons livsgärning" för att man (hävdar) att kejsaren är naken så får det vara upp till dig. Konsensusmentaliteten har inte tjänat det svenska samhället väl.
Citera
Avslutad
Citat:
Men tycker du att en pojkspoling ska kunna kritisera en äldre och mer erfaren partikamrat ? Vad fan har Bali åstadkommit mer än att sitta på sitt pojkrum och hata ? Han och Trump är bra exempel på varför politiker inte ska twittra
Är du född i Sovjetunionen, eller?
Citera
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
SD skulle tjäna på att ha en slagkraftig ledande invandringsmotståndare/restriktionist som har utländskt påbrå.

Man kan bry sig om Sveriges bästa även om man själv inte är etniskt svensk. De flesta invandrare skulle tjäna ekonomiskt på lägre invandring till Sverige som ju tynger ner vår välfärd som de skall ta del av.

Problemet är att han hade åkt på repressalier även i SD. Sverigedemokraterna gjorde sig av med Ekeroth för att han var kontroversiell. Hanif har en hårdare ton på sociala medier.
Citera
2019-08-21, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Det är inte bara krigsindustrin han har haft sina smutsiga fingrar i för att tjäna pengar på krig. När han satt som styrelseledamot i Lundin Oil tjänade han pengar på beslut som orsakade en massa död och lidande i Sudan. Hanif Balis twittrande är alltså värre än all den smutsiga skit Bildt varit högst delaktig i under så många år. Proportionerna är helt ofattbara när man tänker efter. Det är Carl Bildt som borde hängas offentligt, inte Bali.
Har Calle bett om ursäkt för hans medverkande i allt detta? Nix. Men nu kryper Hanif till korset och ber Calle om ursäkt. Hanif är inte i samma viktklass eller nja jag tror inte ens dom spelar samma sport.

Han får fortsätta kritisera och sparka neråt på socialmedia inflaterade influensers. Nästa gång han lyfter blicken uppåt lär nog bli hans sista gång. Lustigt att vissa tror att han kan bli partiledare/statsminister för att han har några hundratusen följare på Twitter.
Citera
2019-08-21, 22:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Stå upp för sig själv. Han är inte beroende av deras godkännande.

Han kan bli utfryst och utkastad ur partiet. Skulle SD ta emot honom och låta honom twittra som han gör? Tveksamt.
Citera
2019-08-21, 22:30
Medlem
kato85s avatar
Inom ett par veckor kommer Hanif Bali att twittra om att han äntligen gått över till SD, det parti han faktiskt borde tillhöra.
Citera
2019-08-21, 22:31
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Har Bali blivit anmäld för Hets Mot Folkgrupp ännu? Om, hur många anmälningar har hen?

Mvh
Manfred 68 år Göteborg

Även om lagen är helt efterbliven både i teorin och praktiken så är den väl ändå inte så efterbliven ännu att någonting som HB någonsin har sagt skulle räknas in under HMF? Eller vad tänker du på?

Calle Bildt är ingen folkgrupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in