2019-08-21, 19:38
Bannlyst
ÄR det efterblivenhet eller vad är det för diagnos som gör att någons skriver långa (eller korta) svar till en användare, speciellt när den skriver tvivelaktiga grejer? Att snabbt kolla över en användares tidigare trådar tar kanske 0.02 h att göra och det är inte svårt!

Vad gör att du (om du inte) skippar att läsa användares historik? Har du diagnos?
Citera
2019-08-21, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingpojke
ÄR det efterblivenhet eller vad är det för diagnos som gör att någons skriver långa (eller korta) svar till en användare, speciellt när den skriver tvivelaktiga grejer? Att snabbt kolla över en användares tidigare trådar tar kanske 0.02 h att göra och det är inte svårt!

Vad gör att du (om du inte) skippar att läsa användares historik? Har du diagnos?
Verkar mer som att du har en diagnos när du känner dig tvingad att djupdyka i någons poster för att kunna besvara personen.

/Niggern
Citera
2019-08-21, 19:44
Medlem
Neroxxs avatar
Inget jag tenderar att göra, sålänge en diskussion är intressant är det inte direkt relevant ifall det är sanning eller ej. Visst har det hänt att man tittar upp någons historik, men inget som sker varje gång jag startar att läsa en tråd.
Citera
2019-08-21, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Inget jag tenderar att göra, sålänge en diskussion är intressant är det inte direkt relevant ifall det är sanning eller ej.
Du är en idiot alltså? Förlåt, att jag kallar dig för idiot. Men för mig som inte är född igår är det uppenbart att så fort en användare skriver något tvivelaktigt så är det med högsta sannolikhet antingen ett troll eller en psykiskt instabil människa. Det kanske tar 5 minuter att skriva ett långt svar medan det tar just runt 1 minut att kolla upp historiken.

Detta är inte svår matematik, eller fysik.
Citera
2019-08-21, 19:47
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Du är en idiot alltså? Förlåt, att jag kallar dig för idiot. Men för mig som inte är född igår är det uppenbart att så fort en användare skriver något tvivelaktigt så är det med högsta sannolikhet antingen ett troll eller en psykiskt instabil människa. Det kanske tar 5 minuter att skriva ett långt svar medan det tar just runt 1 minut att kolla upp historiken.

Detta är inte svår matematik, eller fysik.

Visst kan det vara ett troll, men vad har det för relevans om en disskussion är intressant? Det finns en hel uppsjö av troll på denna sajt, merparten märks direkt att det är troll och är rätt ointressanta trådar vilket direkt innebär att det inte sker ett svar på den tråden.
Citera
2019-08-21, 19:48
Medlem
53....so whats avatar
Om det tydligt syns att nåt e fel med en nystartad tråd så kan det hända, men inte alltid, man kan vänta o se vad som skrivs senare i tråden. Du ska veta att det finns mycke konstigt folk här så inget förvånar längre.........
Citera
2019-08-21, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Visst kan det vara ett troll, men vad har det för relevans om en disskussion är intressant?
Vad exakt är intressant med att sitta och diskutera saker som aldrig har eller kommer att hända förutom i ett trolls huvud?
Citera
2019-08-21, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Om det tydligt syns att nåt e fel med en nystartad tråd så kan det hända, men inte alltid, man kan vänta o se vad som skrivs senare i tråden. Du ska veta att det finns mycke konstigt folk här så inget förvånar längre.........
Du, jag har stenkoll på nästan samtliga diagnoser och jag sätter en diagnos efter att ha läst några enstaka inlägg så det där vet jag. Har även haft kontakt med människor härifrån, det de alla har haft gemensamt är att de har haft diagnoser.
Citera
2019-08-21, 19:51
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Vad exakt är intressant med att sitta och diskutera saker som aldrig har eller kommer att hända förutom i ett trolls huvud?

Ett event eller händelse kan ske av X person behöver inte nödvändigtvis vara TS, det kan bli mer allmänt snack om eventen/händelsen/situationen eller vad det nu handlar om. Fråga i sig kan vara intressant och inte vad att det skett med just TS.

Men många av trolltrådarna är rätt trista om man ska vara ärlig.
Citera
2019-08-21, 19:52
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Du, jag har stenkoll på nästan samtliga diagnoser och jag sätter en diagnos efter att ha läst några enstaka inlägg så det där vet jag. Har även haft kontakt med människor härifrån, det de alla har haft gemensamt är att de har haft diagnoser.

Har vi inte alla en liten idiot i oss, kalla det diagnos om du vill.
Citera
2019-08-21, 19:58
Medlem
Knucklehugss avatar
Har aldrig och kommer aldrig läsa någon annan användares historik, det intresserar inte mig det minsta. Troll, trippel kontoinnehavare samt lånade konton är en del av FB så det du kan göra är att ge ditt eget input och skita i resten...
Citera
2019-08-21, 20:16
Medlem
Ulfssons avatar
Jag blev slagen som liten, kanske kan vara det då...

Sen tycker jag inte det är särskilt viktigt ifall någon trollar eller inte, det finns ju många hypotetiska frågeställningar som kan vara intressanta att filosofera kring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in