2019-08-21, 21:23
Medlem
Merrybums avatar
Jag läser nästan aldrig användarhistorik, om personen har en taskig attityd slutar jag helt enkelt svara. Om jag tycket personen tillför något bryr jag mig inte om vad den skrivet innan.
Om någon skriver om en specifik händelse i en tråd och har skrivet väldigt få inlägg innan kan jag kolla vilka trådar hen skrivet i mer.
Citera
2019-08-21, 22:55
Medlem
Emlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Har aldrig och kommer aldrig läsa någon annan användares historik, det intresserar inte mig det minsta. Troll, trippel kontoinnehavare samt lånade konton är en del av FB så det du kan göra är att ge ditt eget input och skita i resten...

Ungefär så.

Är diskussionen intressant eller jag känner för att lägga input skriver jag, annars låter jag bli. Sedan om användaren har en tidigare tråd där denne hävdar att Volvo är en köttsort och strömming inte luktar strömming skiter jag i.
Citera
2019-08-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingpojke
ÄR det efterblivenhet eller vad är det för diagnos som gör att någons skriver långa (eller korta) svar till en användare, speciellt när den skriver tvivelaktiga grejer? Att snabbt kolla över en användares tidigare trådar tar kanske 0.02 h att göra och det är inte svårt!

Vad gör att du (om du inte) skippar att läsa användares historik? Har du diagnos?
Det intressanta är ämnet som tråden handlar om. Att det inte finns någon sanningshalt i användaren struntar jag oftast i.
Min diagnos är astma.
Citera
2019-08-22, 00:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Du är en idiot alltså? Förlåt, att jag kallar dig för idiot. Men för mig som inte är född igår är det uppenbart att så fort en användare skriver något tvivelaktigt så är det med högsta sannolikhet antingen ett troll eller en psykiskt instabil människa. Det kanske tar 5 minuter att skriva ett långt svar medan det tar just runt 1 minut att kolla upp historiken.

Detta är inte svår matematik, eller fysik.
Jag kollar ofta upp iaf lite mer knepiga medlemmars historik, just för att få lite kontext. Det KAN då hända att man upptäcker att denne är relativt vettig och kanske trots allt har en poäng även om det man reagerade på. Men oftast är de konsekventa i sin knepighet.

/faktiskt fysiker
Citera
2019-08-22, 00:33
Medlem
henrikos avatar
Citat:
ÄR det efterblivenhet eller vad är det för diagnos som gör att någons skriver långa (eller korta) svar till en användare, speciellt när den skriver tvivelaktiga grejer? Att snabbt kolla över en användares tidigare trådar tar kanske 0.02 h att göra och det är inte svårt!

Vad gör att du (om du inte) skippar att läsa användares historik? Har du diagnos?

Nej, jag tänker inte läsa dina trådar. Det är väl det såna som du vill?

Nej, det är nödvändigtvis inte efterblivet, att svara trist och sakligt. Även om man själv anser att en skribent inte är värd att tas på allvar, är det inte säkert att alla andra läsare får samma insikt. Alla besökare som inte har ett användarkonto här på Flashback kan väl inte ens läsa din historik?

Din trotsiga trådstart räcker för mig, för att klassa dig som provaktör. Läser du trådstartarens historik på alla trådar du läser? Eller är det bara när du bestämt dig för att skriva ett svar? Om det är det senare som gäller blir du sårbar för tvivelaktiga trådstarter som läsare, om alla som potentiellt skulle kunnat svara avstår det för att det finns mer tvivelaktigheter i trådstartarens historik.
Citera
2019-08-22, 09:36
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
ÄR det efterblivenhet eller vad är det för diagnos som gör att någons skriver långa (eller korta) svar till en användare, speciellt när den skriver tvivelaktiga grejer?
Om ett slikt ointresse kan härledas till en diagnos borde du väl själv ha listat ut den vid det här laget:
Citat:
Du, jag har stenkoll på nästan samtliga diagnoser
Citera
2019-08-22, 09:38
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Vad exakt är intressant med att sitta och diskutera saker som aldrig har eller kommer att hända förutom i ett trolls huvud?

Jag håller med dig och kollar upp direkt om jag känner att personen verkar lite svajig.
Citera
2019-08-22, 09:47
Medlem
Jag bryr mig inte. Slöseri med tid. Jag är en av få som verkligen är äkta. Människor hatar mig, för att jag kan tänka. Inte för att jag inte skulle vara en godare människa än dem.

Inte ens i verkligheten orkar jag syna allt o alla, varför skulle jag gå igenom trådar som en paranoid stalker?
Citera
2019-08-22, 11:08
Medlem
Monkeyspanks avatar
Enda gången jag kollar historiken är om personen skriver roliga inlägg som får mig att garva.
Då brukar jag snoka runt för att se om denne skrivit fler lustigheter.
Citera
2019-08-23, 16:51
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:

Väntar tills nån skriver TS historik, den brukar förekomma när det handlar om en misstänkt troll. Då kan jag ta mig en titt på TS historik
Citera
2019-09-03, 08:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Läser sällan andras trådstarter eller historik och i princip aldrig när jag kommenterar i nya trådar. Och är av insikten att de flesta svajar men olika ofta, att alla kan bättra sig och att idag är en ny dag. Tvivelaktiga ts kan också få läsvärda svar.

Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Enda gången jag kollar historiken är om personen skriver roliga inlägg som får mig att garva.
Då brukar jag snoka runt för att se om denne skrivit fler lustigheter.

Men när jag läser andras historik är det till 90% av det här skälet.
Citera
2019-09-03, 08:36
Medlem
BewilderedHulders avatar
Jag är inte nyfiken på specifika människors åsikter och tankar utanför ett ämne så därför gör jag inte det. Alla är väl skitknäppa ibland och tycker en massa tok? Hålla reda på alla dessa tokigheter verkar övermäktigt när man är mer nyfiken på mänsklighetens tokerier i stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in