2019-08-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Här har du en bild till som skaver en del.
Tagen i aug2017, den tiden när HD har enligt uppgift gett SD besöksförbud gällande LW.
Även den tiden när SD ska ha blockat LW på digitala medier.
Stämningen ser inte allt för pressad ut.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Märkligt att LW tar en bild på paret D om man utgår från uppgifterna att HD ställt ett sånt krav på SD?
Och samtidigt informationen att LW skulle pratat med HD istället för polisen för att slippa SD..??
Vad är det som inte stämmer och vad stämmer?

Vad vill LW berätta med fotot??
Att hon skulle fota någon hon vill slippa ifrån går bort direkt. Då hade hon väl inte fotat dom alls. Då hade hon undvikit dom båda, tänker åtminstone jag!
Men om hon vill bevisa något med fotot, så är det möjligtvis ryktena om henne och SD, få slut på skvallret om triangeldramat? Få allt att se normalt ut?

Vad tror du Carl-Janne??
Känns det som något troligt i din teori eller helt fel?
Citera
2019-08-21, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Mot Lena var han mycket tydlig, fram till en viss gräns. Han hade lite olika knep för att förhala det, men de skulle absolut bli ett par.

Jag vet det också, men när vi diskuterar om tiden före mordet hade hon ändrat sig.
Inte direkt unikt, det är spännande att smita iväg med en älskare ibland.
Men att leva med en är en helt annan sak, särskilt när han börjar bli våldsam och kontrollerande.
Citera
2019-08-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Någon ligger bakom mordet på Lena Wesström, det finns en huvudperson bakom mordet på Hjärsta-kvinnan, vilken mycket troligt är anstiftaren. Jag deklarerar med iteration att, allting som berör detta fallet, måste kunna ställas utom all rimlig tvivel innan åtal kan veckas.

Under den då aktuella tiden strax efter upptäckten av Hjärsta-kvinnan's försvinnande, genomsöktes tre olika bostäder, jag tycker du skall ta dig en rejäl funderare på detta ... här ovan skrivna, innan du placerar ut fler ägg i hönsgården.

Mvh/ @JokerⓂannen

Inte någon kan finna det mödan värt att försöka ta sig några funderare på dina fjanterier. Men kanske kan du ha rätt i en sak: att inget händer i fallet kan ju bero på att åkl tänker som du, att i stället för att försöka räta ut saker så jobbar man på att åtalet skall veckas.
Citera
2019-08-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Men vet man säkert att hon gett besöksförbud och om hon gjorde det är det väl närmare i tid?
Jag tror inte HD har haft en aning om polisanmälan faktiskt. Det är säkert inget som SD berättat för HD.

Varför tänker du att det skulle vara närmare i tid som HD gav SD LW-förbud?
Skulle hon gjort det efter seperation, skilsmässa som inte hade en förlängd betänketid?
Som jag tänker borde LW-förbudet skett efter unfriendningen och seperationen?
Men förklara gärna hur du tänker för mitt pussel blir jag inte klok på
Citera
2019-08-21, 19:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad skulle vitsen med det vara?

Ja, jag undrar också inte bara vad vitsen med det hela skulle vara utan också funderar jag på hur man skulle kunna veta något sådant?

Vittnen?
Nycklarna borta?
Har de hittats?
Någon annanstans än i lgh?
Eller bredvid LW?

Det enda som skulle kunna "bevisa" att gm har återvänt tll lgh borde väl vara övervakningskamera eller vittnen?

Om nycklarna legat kvar hemma, finns ju den förklaringen på varför dörren inte var stängd/låst/stod öppen.

Om nycklarna har hittats på annat ställe än på fyndplatsen, kan man möjligen misstänka att gm gått åter till lgh. I det fallet kan man inte veta om gm glömt stänga dörren, lämnat den med flit öppen eller inte hunnit stänga den (avbruten). Men gm kan ju också tänkt återvända, men aldrig fått tillfälle eller vågat, utan enbart slängt ifrån sig nycklarna.

Om nycklarna har hittats bredvid LW kan man fundera i liknande banor som ovan och att gm sprungit tillbaka med nycklarna sedan han varit till lgh.

Men som sagt, varför? om man inte vill åt något.

MV skrev att det var en miss från gm sida (tror jag). Han verkade tro att det var tvärtom, något som gm inte tänkt på.
Enligt honom visste man också att det stått någon utanför LWs bostad. Såg denna eventuellavittne/kamrea en person återvända bara för att öppna en dörr?

Vitsen skulle iofs kunna vara att avleda polisen att hitta kroppen direkt.
Men...inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Visserligen skulle denna gm kunna vara våghalsig.
Men jag tror de flesta gm efter dessa skrik som varat i flera minuter har någon slags självbevarelsdrift. När ska man våga sig tillbaka?

Direkt?
Efter en timme?
Tre timmar?

Tänk om det är ett uppbåd med polisbilar i kvarteret efter att någon ringt till 112 för att de hade hört skrik? Och polisen har kommit? Inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Men med tanke på allt som har hänt i den här tråden (och även utanför), så förvånar mig väl inget längre.
Citera
2019-08-21, 19:31
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vet det också, men när vi diskuterar om tiden före mordet hade hon ändrat sig.
Inte direkt unikt, det är spännande att smita iväg med en älskare ibland.
Men att leva med en är en helt annan sak, särskilt när han börjar bli våldsam och kontrollerande.

Jo, jag vet att det där ändrade sig. För min del har jag inte riktigt koll på när och det var väl mycket av och på för min smak, även så långt jag hade någon koll. Riktigt snurrigt att hänga med i hur det kunde fortsätta även efter sammandrabbningar och annan dramatik. Stormigt och oroande...

Du verkar ha mycket bättre koll på närtiden. Gott så. Jag uppskattar ditt sätt att stå upp för L*na!
Citera
2019-08-21, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte någon kan finna det mödan värt att försöka ta sig några funderare på dina fjanterier. Men kanske kan du ha rätt i en sak: att inget händer i fallet kan ju bero på att åkl tänker som du, att i stället för att försöka räta ut saker så jobbar man på att åtalet skall veckas.

Du har missförstått texten rejält i detta fallet.

Jag skrev nämligen, att allting måste ställas utom all rimlig tvivel ... innan ! ... ett åtal kan väckas.

Sedan skrev jag därtill, att jag tycker att du skall ta dig en funderare över varför tre bostäder genomsöktes av polisen.

Slutligen beträffande äggen i hönsgården, Lena älskade att måla påskägg, om du nu begriper vad jag menar.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-21, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu tror ju jag att det kan vara buskar som ger rivmärken på GM. Även träd och grenar.
Man söker väl DNA från GM

Det låter rimligt.
Har den omständige vidimerat?
Citera
2019-08-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Här har du en bild till som skaver en del.
Tagen i aug2017, den tiden när HD har enligt uppgift gett SD besöksförbud gällande LW.
Även den tiden när SD ska ha blockat LW på digitala medier.
Stämningen ser inte allt för pressad ut.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Bilden är tagen den 19 augusti och det släpptes flera cacher den dagen varav den här slingan med 14 stycken. SD och HD tog de första sex och LW tog ensam FTF på #7 tom #9 innan man möttes på väg till tian och tog de sista fem tillsammans. LW hade inte tagit någon FTF tidigare denna månad så det var naturligt för henne att ta slingan oavsett vilka andra som redan var ute i spåret. Man kom överens om att mötas halvvägs och SD och HD delade också med sig ledtrådarna till bonuscachen.

Det märks lite grann i loggtexterna att SD och HD är mer reserverade, LW försöker däremot nog normalisera relationen och visa att allt kan vara som tidigare. Man ska inte övertolka loggtexter och försöka tolka stämningen, men den var inte riktigt på topp. SD och HD deltog inte heller på pub eventet senare på kvällen utan valde en annan aktivitet.

SD loggtext 16:04 - Så blev det åter FTF efter några STF. Hittades utan större problem. TFTC
LW loggtext 16:04 - Nu går vi tillsammans och denna hittas smidigt. Tftc

Personligen tycker jag den andra bilden på trion som nu blivit en kvartett är mer stämningsfull.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/ec52dcf2-3ae6-4433-9d2e-198d6219d65b_l.jpg
Citera
2019-08-21, 19:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Exakt. Det fanns en tidpunkt då LW trodde och hoppades på att de skulle ha ett riktigt förhållande och SD antydde åtminstone att han skulle lämna HD. Sedan har det nog varit lite växelvis trätande fram och tillbaka innan LW tröttnade och SD ansåg att hon inte hade rätt att göra det.

Det var nog inte så lätt för Lena att vilja gå vidare. Hon försökte ju men SD sög sig fast och både förföljde, utpressade och smög på henne. En narcissist lämnar man inte hur som helst.
Det kan uppfattas som en hotfull handling.

Jag tycker att SD (och även JG) visar upp i princip alla tecken på narcissism.

”Narcissister lyfter upp sig själva och pratar om hur bra de är, speciellt i relationer så lyfter de dig till en början för att senare bryta ner dig. De får dig att ifrågasätta dig själv och när en narcissist inte får som de vill reagerar de aggression för att sedan bli offer.

På djupet så behöver du förstå att egentligen handskas du med en personlighet som är rädd för att bli övergiven och deras existens är i fara (överlevnad). Eftersom de inte kom förbi stadiet (ego) så har har deras utveckling stannat och sinnet fastnat i en loop. Så för att de ska överleva så behöver de manipulera, göra dig handlingsförlamad och skapa en tro att du inte klarar dig utan en narcissist.”

Som sagt är det inte så lätt att lämna en narcissist:

”Därför är det så svårt att lämna en narcissist”
http://separation.se/darfor-ar-det-sa-svart-att-lamna-en-narcissist/

”Att bli kvitt en narcissist är en tuff match”
http://gamla.hbl.fi/nyheter/2014-03-31/587956/att-bli-kvitt-en-narcissist-ar-en-tuff-match

”Hur ska jag kunna avsluta min destruktiva relation med min narcissistiska gifta partner?”
http://kbtemanell.se/tag/avsluta-relation-narcissistisk-partner/

”Överlevnadsmanual för dig som har en relation till en narcissistisk person.”?
https://betaniakyrkan.wordpress.com/2010/03/27/overlevnadsmanual/amp/
Citera
2019-08-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag undrar också inte bara vad vitsen med det hela skulle vara utan också funderar jag på hur man skulle kunna veta något sådant?

Vittnen?
Nycklarna borta?
Har de hittats?
Någon annanstans än i lgh?
Eller bredvid LW?

Det enda som skulle kunna "bevisa" att gm har återvänt tll lgh borde väl vara övervakningskamera eller vittnen?

Om nycklarna legat kvar hemma, finns ju den förklaringen på varför dörren inte var stängd/låst/stod öppen.

Om nycklarna har hittats på annat ställe än på fyndplatsen, kan man möjligen misstänka att gm gått åter till lgh. I det fallet kan man inte veta om gm glömt stänga dörren, lämnat den med flit öppen eller inte hunnit stänga den (avbruten). Men gm kan ju också tänkt återvända, men aldrig fått tillfälle eller vågat, utan enbart slängt ifrån sig nycklarna.

Om nycklarna har hittats bredvid LW kan man fundera i liknande banor som ovan och att gm sprungit tillbaka med nycklarna sedan han varit till lgh.

Men som sagt, varför? om man inte vill åt något.

MV skrev att det var en miss från gm sida (tror jag). Han verkade tro att det var tvärtom, något som gm inte tänkt på.
Enligt honom visste man också att det stått någon utanför LWs bostad. Såg denna eventuellavittne/kamrea en person återvända bara för att öppna en dörr?

Vitsen skulle iofs kunna vara att avleda polisen att hitta kroppen direkt.
Men...inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Visserligen skulle denna gm kunna vara våghalsig.
Men jag tror de flesta gm efter dessa skrik som varat i flera minuter har någon slags självbevarelsdrift. När ska man våga sig tillbaka?

Direkt?
Efter en timme?
Tre timmar?

Tänk om det är ett uppbåd med polisbilar i kvarteret efter att någon ringt till 112 för att de hade hört skrik? Och polisen har kommit? Inte tror man väl att polisen är så klantiga?

Men med tanke på allt som har hänt i den här tråden (och även utanför), så förvånar mig väl inget längre.

Det är förbjudet att som privatperson upp-montera en övervaknings-kamera utanför sin bostad eller bostadsrätt, däremot äger du rätt att ha en sådan typ av övervaknings-kamera inuti bostaden eller bostadsrätten.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jo, jag vet att det där ändrade sig. För min del har jag inte riktigt koll på när och det var väl mycket av och på för min smak, även så långt jag hade någon koll. Riktigt snurrigt att hänga med i hur det kunde fortsätta även efter sammandrabbningar och annan dramatik. Stormigt och oroande...

Du verkar ha mycket bättre koll på närtiden. Gott så. Jag uppskattar ditt sätt att stå upp för L*na!

Ok, jag var ju inte med och sällskapade så jag stod utanför allt och visste ingenting. Bra att du kan komplettera med hur det var då.
Jag uppskattar dina klarsynta och faktabaserade inlägg, du är värd en eloge för att du törs skriva sanningen här. Respekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in