2019-08-21, 15:17
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Var in i veckan och gjorde ASI-papper, så gissningsvis om 2-3 månader får jag komma på bedömningssamtal.
Förjävligt att det ska sån tid! Nu är det inte på liv eller död för mig, men det är det för många och då kan 2-3 månader vara väldigt lång tid... och man hinner DÖ

Jo jag förstår precis vad du menar. Det tog tid för mig med men då var det bara för jag var positiv på benzo.
Det får man inte vara när man börjar med LARO. Tog kanske 2-3 månader för mig med att bli ren från benson.
Jag fick trappa ur hemma sen fick jag gå och lämna prover där och se om jag var negativ eller inte.
Sen dagen jag vart negativ så var läkaren på plats så fick jag börja med en hel 8a direkt. Mådde som en gud kan jag lova.
Håll i det där mannen för det kommer bli bra tillslut, Men jag vet vad du menar om att de tar så tid.
Citera
2019-08-21, 16:54
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Haha va? På din Laro-mottagning så är det okej att röka Cannabis?

På min mottagning har det varit okej att röka cannabis också. Jag själv gör det inte men har många vänner som gör det men sedan ett halvår tillbaka har det kommit en ny läkare och nu verkar det vara så att dom som röker cannabis får gå dit varje dag så länge dom är positiva på cannabis. Förut fick dom som rökte hämta som alla andra 1 gång i veckan.
Citera
2019-08-21, 17:06
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
På min mottagning har det varit okej att röka cannabis också. Jag själv gör det inte men har många vänner som gör det men sedan ett halvår tillbaka har det kommit en ny läkare och nu verkar det vara så att dom som röker cannabis får gå dit varje dag så länge dom är positiva på cannabis. Förut fick dom som rökte hämta som alla andra 1 gång i veckan.

Får dom inte sänkt dos så länge dom har THC i blodet?
Citera
2019-08-21, 18:45
Medlem
who-s avatar
Citat:

Jag fick sänkt dos när jag var positiv. Sänkte till hälften tills jag var ren.
Citera
2019-08-21, 20:18
Medlem
FaNirs avatar
Citat:

Nej inget sådant alls, det ända är att dom får gå och hämta varje dag på LARO förutom helgen möjligtvis sedan 6 månader tillbaka. Innan dess kunde du röka hur mycket du ville och dom nämnde inte ens att du var positiv. Tråkigt för dom som vill röka ibland. Jag tycker det är lite konstigt hur olika det är från ena mottagningen till den andra. Verkar bero väldigt mycket på läkaren. Här skriver dom aldrig ut personer längre heller förrutom vid extrema fall och ifall det varit våld eller hot mot personal. Vet ett par personer som varit positiv på benso och allt från A till Ö i över 2-3 år nu utan att dom sänkt dom personernas doser eller tagit några andra åtgärder vilket jag själv tycker är väldigt märkligt.
Citera
2019-08-22, 06:27
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Nej inget sådant alls, det ända är att dom får gå och hämta varje dag på LARO förutom helgen möjligtvis sedan 6 månader tillbaka. Innan dess kunde du röka hur mycket du ville och dom nämnde inte ens att du var positiv. Tråkigt för dom som vill röka ibland. Jag tycker det är lite konstigt hur olika det är från ena mottagningen till den andra. Verkar bero väldigt mycket på läkaren. Här skriver dom aldrig ut personer längre heller förrutom vid extrema fall och ifall det varit våld eller hot mot personal. Vet ett par personer som varit positiv på benso och allt från A till Ö i över 2-3 år nu utan att dom sänkt dom personernas doser eller tagit några andra åtgärder vilket jag själv tycker är väldigt märkligt.

Ja det är väldigt märkligt. I kommunen som jag bor i krävs det nog också ganska mycket för att bli utskriven, men så länge man har andra preparat i kroppen så får man reducerad dos.
Citera
2019-08-22, 17:09
Medlem
trasigjavels avatar
Nu fick jag äntligen en kallelse till möte, hur lång tid brukar första träffen ta då jag inte vill vara borta från jobbet mer än nödvändigt.
Citera
2019-08-22, 17:21
Medlem
Ni som får buprenorfin vilket märke får ni? Alltså sandoz, orifarm, Actavis etc. Och vilken föredrar ni över den andra? Vet att det är samma sak men man kan väl ha en favorit endå. Tänkte mest om mottagningarna kör med samma märke för alla eller om det är olika och om det är ett lotteri vilken du får.
Citera
2019-08-22, 17:41
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filurenhehe
Ni som får buprenorfin vilket märke får ni? Alltså sandoz, orifarm, Actavis etc. Och vilken föredrar ni över den andra? Vet att det är samma sak men man kan väl ha en favorit endå. Tänkte mest om mottagningarna kör med samma märke för alla eller om det är olika och om det är ett lotteri vilken du får.

Av de märken som finnas just nu så tycker jag att Buprenorfin Orifarm är sämst!. Hård, smakar skit om man snortar och jag mår mest illa av den av alla Buprenorfintabletter
Citera
2019-08-22, 19:07
Medlem
who-s avatar
Citat:
Av de märken som finnas just nu så tycker jag att Buprenorfin Orifarm är sämst!. Hård, smakar skit om man snortar och jag mår mest illa av den av alla Buprenorfintabletter

Då är Espranor mycket bättre om man jämför med orifarm. Hatar också Orifarm väldigt mycket.
Citera
2019-08-22, 19:38
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Då är Espranor mycket bättre om man jämför med orifarm. Hatar också Orifarm väldigt mycket.

Neej för fan. jag glömde ju att Espranor fanns! Dom går det ju inte att göra pulver av och snorta Hoppas att dom försvinner snabbt!
Citera
2019-08-22, 19:44
Medlem
Men är väl bara att säga till teamet att man vill byta märke, pga diverse problem TYP. eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in