2019-08-20, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Jag tror att NASA har resurserna att skapa längre vomit rides än de för allmänheten.. Säg 1 minut, den dubbla kapaciteten. Det skulle förklara mkt.

Okej, du ljög alltså när du pratade om bevittnade flygningar med 10 minuters tyngdlöshet.

Nu har du sänkt dig till en minut med resonemanget att NASA har resurser att skapa längre tyngdlöshet än för allmänheten.
På en minut kommer hastigheten öka med ca (10x60) 600 m/s, dvs 2160 km/tim utöver den hastighet man har innan dykningen påbörjas
Kan du förklara vilket flygplan de använder som klarar dubbla ljudhastigheten och samtidigt är stort nog för att rymma en ISS-modul i flygkroppen och dessutom kan stiga högt nog för att inte flyga ner i marken under dykningen i upp till dubbla ljudhastigheten?
Senast redigerad av Prudent 2019-08-20 kl. 23:25.
Citera
2019-08-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du funderat nåt på vad detta 'either' du skriver om skulle kunna vara?

Jag vet inte, men hur kan vi förklara till folk att det finns inga konspirationer och att joden är rund och snurrar rund solen?
Citera
2019-08-20, 23:09
Medlem
Citat:
Kollar samtidigt på vomit comit där allmänheten meckar med tyngdlöst vatten i 30 sekunder.. Häpnadsväckande likt!
Upp till bevis. Visa på någon film där allmänheten meckar med tyngdlöst vatten i 30 sekunder i vomit comit (utan klipp ) och som dessutom är häpnadsväckande likt filmerna från ISS.
Senast redigerad av Prudent 2019-08-20 kl. 23:15.
Citera
2019-08-20, 23:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelbooker
[...]

Dessa bevis bland andra finns via big bangs bakgrunds strålning, också upptäckten av either på 80-talet tror jag, so bevisar att either finns och att jorden står still med mera. [...]

Kan du inte berätta mer om detta either? Gärna med egna ord, du som är så erfaren.
Citera
2019-08-20, 23:26
Medlem
Citat:

Och om geocentriskt universum var sann, skulle de säga det till oss? Tänk vilken panik detta skulle skapa på dagens digitaliserade jord där panik sprids med media?

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Varför skulle det bli panik?

Du svarade inte på frågan så jag ställer den jag också:
Varför skulle det bli panik?
Citera
2019-08-21, 00:30
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ljud färds igenom luft, vad färdas ljus igenom om universum har inget luft??
Så man uppfinner either, precis som einstein/bluffen har hittat på allt.
Sedan upptäcker man att via either jorden står still, via https://sv.wikipedia.org/wiki/Michelson%E2%80%93Morleys_experiment

Sedan så kommer (juden) Einstein och bortförklarar detta genom att eliminera either via sin "TEORY"

E=MC (Einstein Marries Cousin) Verkliga betydelsen, skrattretande. Om du inte visste så gifte han sig med sin kusin.

Du vet inget, var inte så arrogant, lär dig istället, leta upp USA experimentet som bevisade eithers existens.

Eter säger man väl på svenska.
Hur kan ljus färdas genom vakuum t ex i en vakuumkammare om ljuset måste färdas genom etern?
Vad består etern av?
Citera
2019-08-21, 13:05
Medlem
Jag skojade med allt, jorden är rund och kretsar runt solen så klart.
Citera
2019-08-21, 13:19
Bannlyst
Citat:
Jag skojade med allt, jorden är rund och kretsar runt solen så klart.

Förmodligen.
Citera
2019-08-21, 15:00
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlasmaGuden
Förmodligen.

Vi hoppas på det men blir skeptiska när lasers kan lysa längre än kurvaturen tillåter samt avsaknad dokumentation av viktlöst vatten
Citera
2019-08-21, 16:04
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Vi hoppas på det men blir skeptiska när lasers kan lysa längre än kurvaturen tillåter samt avsaknad dokumentation av viktlöst vatten

Laser kan kanske gå någon kilometer längre än vad det borde gå rent matematiskt pga refraktion men försök skicka en laserstråle Helsingfors-Stockholm. Lycka till säger jag. Borde ju gå om jorden vore platt.
Citera
2019-08-21, 16:11
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det finns ett klipp på 1,5 min med viktlöst vatten.
Zero-g-flight kan vara i 25-30 sekunder.
Citera
2019-08-21, 17:10
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Det finns ett klipp på 1,5 min med viktlöst vatten.
Zero-g-flight kan vara i 25-30 sekunder.

Hmm jag ser inga såna oklippta. Upplys mig gärna.

Flyger man tillräckligt snabbt kan man teoretiskt uppnå 1 min.

Jag tror NASA har de musklerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in