2019-08-21, 11:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Som jag uppfattade det försvann Rosamund för att hennes trovärdighet kraschlandat efter påståendena om hennes forskning. Hen insåg väl att det inte var ngn mening att vara kvar under det nicket.

Det där snacket om att ngn ska ha kommit fram till vem som var GP ger jag inte heller mycket för. Om man har en teori, så sjunger man väl ut den och förklarar vad den bygger på? Och om man kommer fram till ngt viktigt som tråden inte vet, då hoppas jag verkligen att man berättar det för polisen istället. Skulle någon ha gjort det och haft vattentäta bevis med sig, då skulle vi haft en mgm häktad.

Ingen kan ju veta vem som är GP om an inte är inblandad eller med i utredningen.
Vi är många som har tankar om vem som är den skyldige, och säkert är det några som har rätt .
Där håller jag med dig, att om Rosamund skulle sitta inne med någon alldeles särskild information, som vi andra inte har, då är det naturligtvis en polissak. Skulle hon veta mer än utredningen?

Jag kan däremot säga att det finns skribenter i den här tråden som inte är att lita på. Det vet jag med säkerhet. Någon som utger sig för att vara någon annan än den utger sig för att vara. En ulv i fårakläder.

Och de är förmodligen flera. En flock.
Jag funderar på det som JM skrivit.

Hur kan man veta om någon försökt hacka ens mail?

Jag tror mer och mer på MV som gjorde en jämförelse med mgm och Johanna Möller och Knutbypastorn.

Jag tror att det är det vi ser hända både i tråden och i verkligheten.

Jag tror att flockledaren har alla sina medlemmar i flocken under järnkontroll. De agerar aldrig utan flockledarens godkännande. Kanske mer på uppdrag.

Hur kan man veta om någon försökt hacka ens mail?
Den frågan skulle jag gärna vilja ha svar på.
Citera
2019-08-21, 11:20
Medlem
Honan6s avatar
Jag tror att det är en man som har mördat LW, men har förstås haft tankar om kvinnliga GM som:
HD
MH
AD - Hj*ntemyras exfru som verkar ha psykiska problem
VM - Andre*s M*rklunds fru (A är ungdomsvän, granne och GC-vän med SD)
R-MU - tidigare väldigt nära granne, exfru till JU. Hon fyllde 45 det datum LW upptäcktes försvunnen.
Citera
2019-08-21, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det konstiga är ju att jag vet ju uppenbarligen vad personen/personerna heter som höll i mitt och sambons förhör så du avslöjar ju inte direkt någonting, förutom att du antingen talar sanning eller ljuger.

Men likförbannat vägrar du skriva mitt och sambons namn i PM så man undrar ju, vill du inte att det ska krypa fram att du bara gissar dig fram i tråden?

Bra Daalan!!
Du har en poäng där, om JokerMannen vill ha förtroenden så förstår jag inte varför han inte tar det tillfället???
För du har väl varit på förhör Daalan?? Dum fråga jag vet, men hoppas att du förstår varför jag ändå frågar. Tydlighet är ao i sammanhanget.
Citera
2019-08-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej jag känner inte till att fler nämnts i tråden men det är lätt att missa saker också. Sen finns livet utanför tråden, allt når givetvis inte hit.
Sen ska man komma ihåg att det finns skäl till att ifrågasätta allt, eftersom information från GM är vilseledande, om man får utgå från att GM finns i tråden?

Man kan ju hala fram LI när vi ändå håller på.
JGs sambo, om det va något mellan JG å LW så va nog
hon också ganska sur.
Citera
2019-08-21, 11:34
Medlem
Citat:
Bra Daalan!!
Du har en poäng där, om JokerMannen vill ha förtroenden så förstår jag inte varför han inte tar det tillfället???
För du har väl varit på förhör Daalan?? Dum fråga jag vet, men hoppas att du förstår varför jag ändå frågar. Tydlighet är ao i sammanhanget.

Därför att hen inte vill riskera att gå på ofrivillig semester?
Citera
2019-08-21, 11:38
Medlem
Citat:
Och har GM en fanclub här intråden så har GM stort inflytande över deras åsikter, dvs deras tankar och förmodligen då redan från trådens start för att lyckas med detta.
Så tänker att av de som varit aktiva här som mest från start, troligtvis då skulle innebära, att en av dom kan vara GM, för att styra trådens deltagare för att vilseleda. Även styra de som hoppar in senare för det blir lättare ju fler som är styrda dessutom och som lägligt hänvisats till vilka som anses vara mest trovärdiga i tråden, som inte tyder inte på att det funnits utrymme för eget tänkande.
Att det dessutom förekommit hot mot vissa postare tyder på detta också givetvis.

Så vem skulle det kunna vara?
Inser inte ni, som faktiskt upplevt detta och det från start, vilka det är och vem/vilka det pekar på????????

Du om du så gärna vill veta så ta fram papper och penna och läs om tråden.

Har man följt tråden sen start har man sina
Favoritanvändare som man förstår är ett bihang till MG.
Citera
2019-08-21, 11:43
Medlem
Citat:
Tack Carl-Janne!
Bilden är upplagd 2014 på IG.
Undrar om någon har koll på hur länge dessa människor kan ha känt LW?

Här har du en bild till som skaver en del.
Tagen i aug2017, den tiden när HD har enligt uppgift gett SD besöksförbud gällande LW.
Även den tiden när SD ska ha blockat LW på digitala medier.
Stämningen ser inte allt för pressad ut.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg
Citera
2019-08-21, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Här har du en bild till som skaver en del.
Tagen i aug2017, den tiden när HD har gett SD besöksförbud gällande LW.
Även den tiden när SD ska ha blockat LW på digitala medier.
Stämningen ser inte allt för pressad ut.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Men vet man säkert att hon gett besöksförbud och om hon gjorde det är det väl närmare i tid?
Jag tror inte HD har haft en aning om polisanmälan faktiskt. Det är säkert inget som SD berättat för HD.
Citera
2019-08-21, 11:49
Medlem
Citat:
Och har GM en fanclub här intråden så har GM stort inflytande över deras åsikter, dvs deras tankar och förmodligen då redan från trådens start för att lyckas med detta.
Så tänker att av de som varit aktiva här som mest från start, troligtvis då skulle innebära, att en av dom kan vara GM, för att styra trådens deltagare för att vilseleda. Även styra de som hoppar in senare för det blir lättare ju fler som är styrda dessutom och som lägligt hänvisats till vilka som anses vara mest trovärdiga i tråden, som inte tyder inte på att det funnits utrymme för eget tänkande.
Att det dessutom förekommit hot mot vissa postare tyder på detta också givetvis.

Inser inte ni, som faktiskt upplevt detta och det från start, vilka det är och vem/vilka det pekar på????????

Du menar alltså att någon av oss som
har varit aktiva i tråden sedan start är GM?
Och att övriga skribenter skall uppge vem
de tror att det bör vara?

Eller kanske jag missuppfattat dig.
Citera
2019-08-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Man kan ju hala fram LI när vi ändå håller på.
JGs sambo, om det va något mellan JG å LW så va nog
hon också ganska sur.

Mera troligt är väl att JG inte ville hon skulle få veta om ev övergrepp och/eller tafsande.
SD och JG kanske konfronterade LW, ville att hon skulle vara tyst
Citera
2019-08-21, 12:06
Medlem
Citat:

Nej, berätta vad du kommit fram till!
Citera
2019-08-21, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Därför att hen inte vill riskera att gå på ofrivillig semester?
Men nu har dalaan fått OK från moderator, hävdar hen, om att få detta svar i PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in