2019-08-21, 12:02
Medlem
Äppelkäcks avatar
Jag såg/hörde just en bombad brud på TV4 Play intervjua Jonas Wahlström om händelsen. All heder åt Jonas som lyckades hålla god ton och inte bad henne dra åt helvete med sina imbecilla frågor, flera ställde hon om och om igen. Sämsta intervjun på mycket länge, det vill ändå inte säga lite.

Det står lite överallt att man ska vara försiktig i Skansenakvariet, inte banka på glas, inte klättra upp, inte försöka stoppa in något, allra minst händer, fingrar och näsor, innanför avskiljningarna.

Hoppas den spänstiga krokodilen fick lite mer lön för mödan än lite gubblodmed alkotouch, den lyckades ju faktiskt hoppa upp bortåt 3 meter! Minst en hand är det hoppet värt!

Människor bör ha mer respekt för djuren, särskilt de som är inspärrade och vana vid människor - de är ofta de extra farliga. Det kryllar tyvärr av okunniga misfits på Skansen, inte minst pinsamma föräldrar med helt ouppfostrade ungar som får jaga ekorrar och änder, kasta grus på måsar och inhägnade djur osv.

Nu vill jag veta vem dumgubben är och se foton på platsen där han klättrat upp och hur både han och skadan ser ut. Den naturbegåvade krokodilen har jag redan sett.
Citera
2019-08-21, 12:14
Medlem
Ochotnyryads avatar
Hur sjukt är det inte att ha kräftskiva på terrariet i djurens hem?
Så respektlöst😞
krokodilen gjorde det enda rätta👍
Citera
2019-08-21, 12:20
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
-"Jag schkulle ju bara klappa den..."-

Typ, verkar alltså som om det handlar om en i högsta grad självförvållad incident.

M a o fäller åtminstone jag inga krokodiltårar över de skador som gubben ådrog sig.
Citera
2019-08-21, 12:29
Medlem
Han kom väl undan ganska billigt ändå, jag menar tänk om krokodilen hade bitit loss hela armen och börjat mumsa på den som en galning mitt framför alla på festen. Eller båda armarna... Vilken grej!
Citera
2019-08-21, 12:30
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, jag reagerade också över det. Hanna gick miste om en blodig video där.
Innan min späda barndom var det en liten flicka som trillade ner till isbjörnarna på Skansen och fick ena armen avsliten.
Min mamma tjatade om det så jag fick knappt gå in på Skansen. Hon trodde jag skulle hoppa ner direkt. Jag var ju "livlig".
Nån som minns detta drama? Flickan blev som vuxen författare och hette Loulou Forsell.
Alltså: håll armarna tätt intill sidorna på Skansen.

Det var en ganska låg mur vid isbjörnsberget. Ungar kunde stiga upp på stenar och sticka in huvet under ett järnräcke för att se björnarna ordentligt. Klättriga plattbröstade ungar kunde få in hela överkroppen mellan muren och räcket. Konstigt att inte fler ramlade ner och skadades. Men förr var folk mer allmänbildade än nu, åtminstone dom som hade råd att ta med ungarna på Skansen, och hade bättre uppfostrade glin. Dom fattade att dom skulle vara försiktiga bland vilda djur, även inhägnade, och följde i regel anvisningar på ett bättre sätt. Numera är allt så tillrättalagt och idiotsäkert att man måste vara närmast trippelidiot för att lyckas göra sig illa i offentliga miljöer.
Citera
2019-08-21, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Ingen blir biten av en krokodil på år och dar, folk har kräftskiva med sprit, gubbe går ur sin väg för att hamna i riskzonen och självklart blir det rubriken (I andemening) "TÄNKER ÖPPNA SOM VANLIGT TROTS DÖDSRISK FÖREKOMMER". Sån jävla hysterisk skit.

Tycker att kräftskiva och festande bland djur inte hör ihopa. Dom borde ha stängt och se över deras verksamhet.
Citera
2019-08-21, 12:45
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Tycker att kräftskiva och festande bland djur inte hör ihopa. Dom borde ha stängt och se över deras verksamhet.

Det kan jag hålla med om. Fest och sprit är nog det närmast till hands som sätter just vettet ur funktion.
Citera
2019-08-21, 12:54
Medlem
Det stod att detta skedde under en fest med en herrklubb som har haft fest där många gånger. Alltså måste Jonas Wahlström vara med i denna herrklubb. Vilka herrklubbar kan tänkas ha möte på Skansenakvariet?
Citera
2019-08-21, 12:56
Medlem
Hörde just Jonas Walstedt på radion om händelsen, det var tydligen flera läkare i sällskapet. Ante mig att det var hög akademiker närvaro. Det var väl säkert nån rotary kräftskiva eller liknande. Det är ju lite typiskt sånt uppmärksamhetssökande folk som inte kan nöja sig med att festa som normala människor.

I fyllan och villan skulle nån med extra stort uppmärksamhetsbehov, i vanlig ordning när akademiker super, upp och hålla tal och hade klättrat upp och stoppat in armen bakom glaset.

Jonas hade redan idag dragit igång en ombyggnation av plattformen, så den sluttar, så att man kan fortsätta supandet och dom fyllon som ska upp där halkar ner.

Att lägga ner stökandet, gapande och skrikandet så redan stressade djur får en välbehövlig återhämtning efter ordinarie besökare och kan vila på nätterna var tydligen inget alternativ.
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-08-21 kl. 13:55.
Citera
2019-08-21, 13:05
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Han kom väl undan ganska billigt ändå, jag menar tänk om krokodilen hade bitit loss hela armen och börjat mumsa på den som en galning mitt framför alla på festen. Eller båda armarna... Vilken grej!

tänk om krokodilen med sin tyngd dragit in gubben över stängslet och sedan bitit honom i nacken, den här idioten jobbar jo där, hur dum får man vara?

konstigt att krokodilen släppte, den har tillräcklig kraft för att bita av hela armen, vad hade hänt då? om armen hamnat i magen på krokodilen som sedan kanske hade gömt sig under vattnet i dammen
Citera
2019-08-21, 13:15
Medlem
https://mobil.sn.se/nyheter/sverige/...sm5213045.aspx

Gick alltså inte riktigt till som vi nog alla trodde. Mer en klantig olyckshändelse än ett fyllo som lekte.

"Mannen, som är i 80-årsåldern, hade klättrat upp på en del av anläggningen som ligger intill skyddsglaset för att hålla ett tal till gästerna. Han stod med ryggen mot krokodilerna och sträckte en arm bakåt över skyddsbarriären då krokodilen bet honom, enligt Skansen.

Han tittade inte in i krokodilanläggningen som man normalt gör, utan vände ryggen mot krokodilen och la sin arm på insidan. Det var en krokodil som uppmärksammade det och kom fram och hoppade upp och tog tag i underarmen."
Senast redigerad av Burkgurka 2019-08-21 kl. 13:18.
Citera
2019-08-21, 13:19
Medlem
burialhexs avatar
Men va är det för herrklubb som haft kräftskiva där då? ingen som vet? 3 läkare ska tydligen vart där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in