Citat:
Som du såg så skrev jag BORDE, när det gäller att inte ha kontakt. Som de sa i Danmark: fängelserna ska inte vara någon äktenskapsförmedling. För min del kan han ruttna bort. Mat en gång om dagen - i övrigt så skall han totalisoleras. Han har säkert ljuva minnen från insidan av ubåten under de timmarna när Kim torterades och långsamt mördades till hans nöje. Dom kan han förströ sig med i sin ensamhet.Jaså? Fast jag tror inte på att det står så i lagen (att den som torterar kvinnor förlorar sin rätt att ha kontakt med kvinnor), utan det måste motiveras med andra ord...
Läste för övrigt på annan plats, att "fångvakterskan" (hon som arbetade som fångvakterska och blev tillsammans med honom under hans häktningstid på Vestre, och sedan fick sparken) retade sig så mycket på att hon inte får besöka honom p.g.a. att hon är kvinna, att hon allvarligt funderar på att byta kön...
Fast det gör hon nog inte, då vill ju inte M ha henne längre ändå.
En annan tanke: hur står alla de här kvinnorna ut med att veta att andra kvinnor har kontakt med honom? Att behöva läsa i tidningen att "jag älskar honom och han älskar mig". Men ändå måste de göra det, för de träffas ju till och med i grupp. Det stod i BT-artikeln att de hade varit på studiebesök tillsammans och kollat in Kraka...
Jag menar, Madsen HAR ju den polyamorösa läggningen (och ett antal andra märkliga läggningar och störningar...), och Deirdre hade det också. Men alla de här kvinnorna, som suttit hemma och fantiserat om honom innan de kom på att det var en bra idé att försöka få kontakt med honom på riktigt, kan ju inte ha det. Själv skulle jag aldrig stå ut med att dela den jag älskar med andra kvinnor. Inte ens om jag visste att han inte hade sex med dom (heller).
Läste för övrigt på annan plats, att "fångvakterskan" (hon som arbetade som fångvakterska och blev tillsammans med honom under hans häktningstid på Vestre, och sedan fick sparken) retade sig så mycket på att hon inte får besöka honom p.g.a. att hon är kvinna, att hon allvarligt funderar på att byta kön...
Fast det gör hon nog inte, då vill ju inte M ha henne längre ändå.En annan tanke: hur står alla de här kvinnorna ut med att veta att andra kvinnor har kontakt med honom? Att behöva läsa i tidningen att "jag älskar honom och han älskar mig". Men ändå måste de göra det, för de träffas ju till och med i grupp. Det stod i BT-artikeln att de hade varit på studiebesök tillsammans och kollat in Kraka...
Jag menar, Madsen HAR ju den polyamorösa läggningen (och ett antal andra märkliga läggningar och störningar...), och Deirdre hade det också. Men alla de här kvinnorna, som suttit hemma och fantiserat om honom innan de kom på att det var en bra idé att försöka få kontakt med honom på riktigt, kan ju inte ha det. Själv skulle jag aldrig stå ut med att dela den jag älskar med andra kvinnor. Inte ens om jag visste att han inte hade sex med dom (heller).
Att han ens tillåts ha en kontakt med en 18-åring där hjärnan inte ens vuxit färdigt är horribelt. Bara att man förälskar sig i en sådan man visar på vilket dåligt omdöme man har.
???