2019-08-21, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hej notknapparen!

Ja du missförstod mig men du var inte ensam om det..men det är lätt att missförstå det man läser, jag försöker ändå vara tydlig men jag sätter ihop meningarna fel ibland ibland och hoppar över ord idessutom 🙈
Vet inte om det var det som hände nu men ingen skada skedd alla fall, känns fördigutrett?!
Men förklarar igen:
När jag frågat Sh.Holmes svarade först istället Ulanna mig med att varna Sh.Holmes för att uppgiftslämnaren var i tråden och inte skulle auta denne.
Jag trodde givetvis att denne postare öppet hade skrivit om detta i tråden och undrade hur man kunde auta någon som lämnat uppgifter öppet.
Det hade kanske varit böttre att Ulanna skickat pm till Sh.Holmes istället för att flagga sina varningar öppet, då hade det inte blivit så mycket onödigt missförstånd och tjöt i onödan tänker jag

Du missuppfattade tydligen. Du ställde en fråga till Sh.Holmes och ville veta vem som informerat honom. Jag lade mig i och svarade att den du frågar finns i tråden - alltså Sh.Holmes som kan svara för egen del, men att jag lade mig i det hela beror på att jag ansåg ditt fiskande urbota dumt. Hur kan du be om att han ska uppge identiteten på den/de som LW har informerat om något skulle hända henne? Det verkar ju handla om något som kan vara riktigt besvärligt för MGM och det måste vara frustrerande för honom att inte veta vem/vilka som vet och du tjatar precis som Carinah78 gjorde om SD:s smygfilmning. Kom det inga bevis i tråden, så hade det aldrig hänt, typ. Sh.Holmes har tidigare berättat att materialet är utredningen tillhanda. Det råder förundersökningssekretess och du begär att han ska berätta i tråden vem som LW vände sig till. Hm...
Jag lade mig i saken för att det skulle bli tydligt att din fråga till Sh.Holmes var vettlös. Nog nu.
Citera
2019-08-21, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Här är bild och datum.
Tycker det syns tydligt att det är en selfie tagen med hennes
högra hand.

https://www.instagram.com/p/xGjzx8x5Ls/?hl=sv&taken-by=softpocahontas

Lite om JG.

https://mrkoll.se/person/Gerald-ilson-Gray-Jr-Kyrkvardsvagen-10-A-Orebro/cYfrmUxauerAcYfrmUxakyqRaQsqqkcYfrkyqRaQsqqkDYuque rA

Tack Carl-Janne!
Bilden är upplagd 2014 på IG.
Undrar om någon har koll på hur länge dessa människor kan ha känt LW?
Citera
2019-08-21, 07:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Menar du att det borde finnas massor med kvinnor som ville mörda LW?

Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Fullt tänkbart att det finns ett par stycken iaf.

Både HD och MH har ju diskuterats en hel del i tråden.
Känner du till fler?
Citera
2019-08-21, 08:24
Medlem
Citat:
Håller med dig Carl-Janne!
Det var en mycket bra fråga varför hon lägger ut bilderna om dom gjorde henne upprörd och hon kände sig kränkt?
Blir hon inte ännu mer förnedrad genom att lägga upp bilderna så alla ser och även det att hon måste bli påmind om det när hon inte bara raderade fotona?

Kan det vara ett försök att berätta saker med de här fotona?
Är de kanske tagna längre tillbaka i tid än de datum hon faktiskt la upp dom?

Vad försöker hon i så fall berätta med fotona? Och för vem?
För JG för att det var vid samma tillfälle han tafsade på henne?
Undrar när dessa foton togs??

Mördar man pga av ett par foton som vid första anblicken verkar harmlösa, för att de lagts upp till allmän beskådan...då handlar det om värre saker.

JokerMannen berättar i ett annat inlägg att LW är sårbar efter seperation från UW. Var fanns JG då? Kände han LW redan då?
Utnyttjar JG kvinnor när de är som svagast och styr dom?
Kanske JG som utnyttjar och styr HD som mår så dåligt? Utnyttjar för att hjälpa till med ett mord???
JG utåt som verkar vara den som tar tag i saker, hjälper alla svaga, åtminstone för att det ska se ut som så utåt? Och för att de som blir utnyttjade ska känna att de står i tacksamhetsskuld till honom??

Nu mår jag verkligen illa på riktigt!!

Kan det vara så att du själv arbetar upp det här illamåendet? Att vända på stenar är en sak men det blir ju väldigt fantasifullt.
Citera
2019-08-21, 08:28
Medlem
Citat:
Oj så det är SD fel att LW inte ville ha denne lille fjant?
Han slår två flugor i samma smäll? Mördar LW och sätter dit honom??
Så smart han måste känt sig men då åker han snart in!!

Det här är mycket mycket troligt!!
Vilket taskigt självförtroende denna lille fjant måste ha?

Undrar vad det kan vara för villospår utöver nedsättande ord om SD?
Kan det vara lögner om alla inblandade eller bara SD?
Spred fjanten lögner även om LW?
Spred våldsfjanten ut lögnerna själv eller hade han några lättstyrda marionettdockor som tex HD som gjorde jobbet åt honom?

Undrar om inte lille fjant har något väldigt litet själv i karlsongerna eftersom han var så rasande svartsjuk på SD att han mördar sin vän LW som han älskar som besatt?
Men det är klart LW märkte detta och inte ville ha en galning, hon var smar!!
Varför skulle hon vilja ha en lille fjant med komplex personlighet när hon kunde få SD som var så snygg och välutrustad!!

Har vi blivit duperade i tråden?
Förmodligen har lille fjant vänt på mycket, allt han projicerat på SD beskriver nog honom själv mycket bra med tex grisögon?

Nu blev åtminstone jag stel och tappade andan!!
Har Citronblomman rätt lille fjant?

Bytt trolig GM redan?
Citera
2019-08-21, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Jag tycker att det känns väldigt obehagligt i tråden.
Dels flera av de underliga och obehagliga nick som poppat upp och försvunnit som Jack in the box. Men om det är sant det du skriver om Rosamund, att underliga saker hände då så att det var därför hon slutade att skriva, känns det verkligen obehagligt. Särskilt som jag själv råkat ut för en otrevlig sak som jag ännu inte fattat vad eller varför det kunde hända. Lite Jack in the box, det med.

Jag har hela tiden trott att Rosamund försvann för att det blev för många som angrep henne samtidigt. Det blev för mycket på en gång. Jag har haft dåligt samvete för ?

Som jag uppfattade det försvann Rosamund för att hennes trovärdighet kraschlandat efter påståendena om hennes forskning. Hen insåg väl att det inte var ngn mening att vara kvar under det nicket.

Det där snacket om att ngn ska ha kommit fram till vem som var GP ger jag inte heller mycket för. Om man har en teori, så sjunger man väl ut den och förklarar vad den bygger på? Och om man kommer fram till ngt viktigt som tråden inte vet, då hoppas jag verkligen att man berättar det för polisen istället. Skulle någon ha gjort det och haft vattentäta bevis med sig, då skulle vi haft en mgm häktad.
Citera
2019-08-21, 09:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Som jag uppfattade det försvann Rosamund för att hennes trovärdighet kraschlandat efter påståendena om hennes forskning. Hen insåg väl att det inte var ngn mening att vara kvar under det nicket.

Det där snacket om att ngn ska ha kommit fram till vem som var GP ger jag inte heller mycket för. Om man har en teori, så sjunger man väl ut den och förklarar vad den bygger på? Och om man kommer fram till ngt viktigt som tråden inte vet, då hoppas jag verkligen att man berättar det för polisen istället. Skulle någon ha gjort det och haft vattentäta bevis med sig, då skulle vi haft en mgm häktad.

Vilket är ganska så intressant.. att det inte finns bevis.
Snart får vi höra att det är Chris*er Pet*ersson eller Stu*e Bergw*ll som är mer troligare gärningsman.
För ljuger tillräckligt många så blir det sanning, alltså är hon ens mördad ?
Jag tar för givet att polisen inte ljuger men det känns som väldigt många ljuger i detta.. en hel del vet mer än dom säger.
Viktigast är kartläggningen av umgängeskretsen.. låt en dator/algoritm kartlägga om det är så.
Detta är verkligen pinsamt och skrämmande.
Citera
2019-08-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Både HD och MH har ju diskuterats en hel del i tråden.
Känner du till fler?

Jag tror inte "massor" ville mörda LW. Det fanns en, möjligen två och dom gjorde det också.
Statistiken talar emot HD som ensam mördare men inte som delaktig, tvärtom är det vanligt. Det har inte framkommit ytterligare alternativa gm eller några troliga motiv, och det kan vara ett mord utan motiv men inte troligt.

Intressant är att se hur alla som figurerat i tråden lever och vad de gör idag, har de ändrat livsstil, flyttat osv.
Nej det verkar som allt fortgår som vanligt, det enda ovanliga jag kan se just nu är väl att ett par som skilt sig umgås mer än någonsin tidigare trots allt i bagaget. Och bägge i paret hade motiv att mörda LW.
Bägge bor också alldeles nära.
JG bor en bit bort men inte mer än att det tar 20 min på cykel.
Senast redigerad av Sh.Holmes 2019-08-21 kl. 09:41.
Citera
2019-08-21, 09:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tror inte "massor" ville mörda LW. Det fanns en, möjligen två och dom gjorde det också.
Statistiken talar mot HD som ensam mördare men inte som delaktig, tvärtom är det vanligt. Det har inte framkommit ytterligare alternativa gm eller några troliga motiv, och det kan vara ett mord utan motiv men inte troligt.

Intressant är att se hur alla som figurerat i tråden lever och vad de gör idag, har de ändrat livsstil, flyttat osv.
Nej det verkar som allt fortgår som vanligt, det enda ovanliga jag kan se just nu är väl att ett par som skilt sig umgås mer än någonsin tidigare trots allt i bagaget. Och bägge i paret hade motiv att mörda LW.
Bägge bor också alldeles nära.
JG bor en bit bort men inte mer än att det tar 20 min på cykel.
Det jag uppfattar som konstigt med HD är att hon bosatte sig så att hon (nästan?) kunde se hem till LW.
Fanns det någon planering bakom detta?
Eller lider hon av ett enormt kontrollbehov?
Hon kunde nog ändå inte kontrollera om SD besökte LW eller inte eftersom det fanns andra vägar.

Bortförklaringen att hon köpte bostaden från sin bror, fast hon inte har någon bror, tyder också på en agenda.
Om hon bara hade råkat hamna just där så hade det inte funnits någon anledning att ljuga om brodern.
Det tyder på dåligt samvete.
Citera
2019-08-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det jag uppfattar som konstigt med HD är att hon bosatte sig så att hon (nästan?) kunde se hem till LW.
Fanns det någon planering bakom detta?
Eller lider hon av ett enormt kontrollbehov?
Hon kunde nog ändå inte kontrollera om SD besökte LW eller inte eftersom det fanns andra vägar.

Bortförklaringen att hon köpte bostaden från sin bror, fast hon inte har någon bror, tyder också på en agenda.
Om hon bara hade råkat hamna just där så hade det inte funnits någon anledning att ljuga om brodern.
Det tyder på dåligt samvete.

Håller med dig, men ska jag vara litet djävulens advokat så kan jag fråga om inte LW och HD hamnade i sina radhus av samma skäl. De behövde bo billigare och enklare än i villa men fortfarande nära sina ex villor för barnens skull? Hur många sådana radhus kommer ut på marknaden varje år i området?
Citera
2019-08-21, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Har hela tiden haft en solklar känsla av att hat från en annan kvinna ligger bakom det här. Borde finnas ett antal sådana med potentiella motiv.

En annan kvinna förutom HD? Kan du vara mer specifik vad du menar?
Citera
2019-08-21, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Du missuppfattade tydligen. Du ställde en fråga till Sh.Holmes och ville veta vem som informerat honom. Jag lade mig i och svarade att den du frågar finns i tråden - alltså Sh.Holmes som kan svara för egen del, men att jag lade mig i det hela beror på att jag ansåg ditt fiskande urbota dumt. Hur kan du be om att han ska uppge identiteten på den/de som LW har informerat om något skulle hända henne? Det verkar ju handla om något som kan vara riktigt besvärligt för MGM och det måste vara frustrerande för honom att inte veta vem/vilka som vet och du tjatar precis som Carinah78 gjorde om SD:s smygfilmning. Kom det inga bevis i tråden, så hade det aldrig hänt, typ. Sh.Holmes har tidigare berättat att materialet är utredningen tillhanda. Det råder förundersökningssekretess och du begär att han ska berätta i tråden vem som LW vände sig till. Hm...
Jag lade mig i saken för att det skulle bli tydligt att din fråga till Sh.Holmes var vettlös. Nog nu.

Och just det kunde ShHolmes själv berättat att det lämnats till utredningen eller du direkt. Eller hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in