2019-08-20, 20:18
Medlem
Prayuths avatar
Det man kan säga säkert är att det inte är några svenskar som begår majoriteten av personrånen i GBG, eller någon annanstans för den delen.
Citera
2019-08-20, 20:22
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Det man kan säga säkert är att det inte är några svenskar som begår majoriteten av personrånen i GBG, eller någon annanstans för den delen.

Jag är helt övertygad om det och jag tror dessutom att man ljuger och att majoriteten inte är ens svenska till medborgarskapet. De måste ha räknat bort illegala eller något för att få till den siffran. Detta påstående är omöjligt att dubbelkolla.
Citera
2019-08-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Jag tänkte mest att det var lite udda att fokusera på att sparka in en vidöppen dörr? Lyssna, jag är inte ute efter att starta pajkastning, tyckte bara ditt svar var utanför programmet. Fred?

Jag kände någonstans att hela tråden var förlegad redan från rubriken.
En kass start, en halvsanning på ett ämne som mossan växer på.

Fel fokus. Absolut det har jag.

Jag hoppas du får en bra kväll och en god natts sömn.
Citera
2019-08-20, 20:29
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det stämmer säkert bra. De allra flesta invandrarna man ser är faktiskt svenska medborgare.
Man skall också komma ihåg att folk som befinner sig i landet i väntan på PUT är försiktiga. Att åka dit för rån förbättrar inte chansen att få stanna.

När man skall ansöka om pass är det nästan endast utlänningar.
Citera
2019-08-20, 20:34
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Polisen Göteborg kan omöjligt lyckas med sitt uppdrag med tanke på att de har politruker anställda.
Citera
2019-08-20, 20:41
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8
Märkligt! Etnicitet, ras, hårfärg, ögonfärg o.s.v på rånare/kriminella är ju inte viktigt! Det har ju kräkvänstern & de pk bölat och skrikit om i flera år!

Polischefen skriver inte om etnicitet han skriver om medborgarskap. Det är inte samma sak. Hur stor andel av de misstänkta som är "etniska svenskar" vet vi inte. Det uppmärksammade rånmordet på Hjalmar Brantingsplatsen i Göteborg tidigare i sommar ska ha utförts av två "etniska svenskar." (FB) Man i 20-årsåldern rånmördad på Hjalmar Brantingsplatsen, 2019-07-17
Citera
2019-08-20, 20:44
Medlem
negrofobens avatar
Synd att dom inte redovisar hur många av GM som har utländsk bakgrund. Då skulle siffrorna vara mer rättvisande. De gängkriminella i dag är ju ofta båda andra och tredje generationen invandrare. Titta in på ett häkte eller säkerhetsanstalt, där hittar du inte många med ett svensk namn...
Citera
2019-08-20, 20:52
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Polischefen skriver inte om etnicitet han skriver om medborgarskap. Det är inte samma sak. Hur stor andel av de misstänkta som är "etniska svenskar" vet vi inte. Det uppmärksammade rånmordet på Hjalmar Brantingsplatsen i Göteborg tidigare i sommar ska ha utförts av två "etniska svenskar." (FB) Man i 20-årsåldern rånmördad på Hjalmar Brantingsplatsen, 2019-07-17

Så du tror att etniska svenskar ägnar sig åt personrån?! Låt mig gissa. Du tror fortfarande på jultomten va? Samt påskharen och att jorden är platt?!

Men nu är ju du ett av de ökända trollen på FB som gillar invandring & ogillar Sverige! Så därför diskvalificerar du dig själv från den här diskussionen bara genom din blotta existens!
Citera
2019-08-20, 20:55
Medlem
***s avatar
Tänk också på att siffrorna bara visar förhållandet där det finns misstänkta för rånen. I de allra flesta fallen finns ingen misstänkt och anmälan läggs ner i brist på spaningsuppslag. Det är alltså alldeles för få som misstänks för att det ska kunna ge någon bild om vilka det är som rånar.
Citera
2019-08-20, 21:17
Medlem
PaigeOwenss avatar
jag skulle vilja att gärningsmännen klassades som "skidåkare" och "icke skidåkare" istället, det är helt omöjligt att förstå vad de vill visa med den här statistiken annars
Citera
2019-08-20, 21:39
Medlem
Jeff.Becks avatar
(FB) BRÅ-rapport (2000): MINST 85-90% av barnrånarna i Malmö & Sthlm har invandrarbakgrund
Finns lite info i den här tråden
Citera
2019-08-20, 22:03
Medlem
Sanningen är att det dessvärre är "svenskar" som gör detta. Men min bild av svenskar och den officiella skiljer sig. I min mening kan man inte bli svensk om man är muslim till exempel.

Den stora frågeställningen är ju varför det är så viktigt att poängtera att förövarna är svenska medborgare, men när det är medborgare av andra länder som begår brott så är det hemligt.

Och, varför är det så viktigt att få svenska folket att tro att mena invandrare är oskyldiga??!

Jag pekade fuckyoufinger till en bil jag trodde var en torsk som köpte sex av lettiska kvinnor i göteborg 10 år sen. Det kom ut 4 sandnegrer, jag var full, en av dem skrek att min mamma var en hora. Jag skrek -nej hon jobbar på Gullins (klädaffär 90 talet) Sen började han slåss, jag var full men lyckades parera hans slag, nästa sekund gav han mig en dansk skalle. De stack iväg, jag ringde polisen... Jag hade en bruten näsa och blod i hela ansiktet.

Två konstaplar dyker upp vid grönsakstorget, jag förklarar, den ene snackar med mitt ex, den andre snackar med mig. Han säger: Har du signalement?,... hmm,... vänta, låt mig gissa: mellanöstern, 18-25 år, hoodie tröja.

Jag svarar: JA! precis

Konstapeln: Jo i 9 fall av 10 så är det signalementet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in