2019-08-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Frågan i det inlägg som du besvarade.

Hör är den igen:
Hur vet du att det är guds varningar?
Vilken varning?
Citera
2019-08-20, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det går att ha ”onda tankar” utan att agera. Ibland går det inte ens att stoppa sina tankar.
Det ”ingår” i att vara en tänkande kännande människa.
Men min största invändning är mot att bli straffad för att inte tro, då tro inte är något jag kan välja.

Om en människa inte är medveten om sina tankar kan människan tänka vad som helst. Det ligger i hennes ansvar att vara medveten om sina tankar och tänka gott.

Troende och icke troende kan inte likställas med varandra. Tro är ett aktivt val man gör. Det åligger var och en att själv göra det valet. Att säga att man inte kan rå för att man inte tror är att avsäga sig ansvar och göra sig själv till ett offer.
Citera
2019-08-20, 18:42
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Vilken varning?
Den du skrev om i inlägget som jag svarade på:
Citat:
Det är inte mina varningar. Det äru Guds varningar. Ni kommer uppleva fasansfulla ting.
Citera
2019-08-20, 18:44
Medlem
Citat:
Den du skrev om i inlägget som jag svarade på:

Precis. För Det är Guds löfte.
Citera
2019-08-20, 18:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Precis. För Det är Guds löfte.
Det jag frågade var hur du vet att gud utfärdar löften/varningar.
Citera
2019-08-20, 18:56
Medlem
Citat:
Det jag frågade var hur du vet att gud utfärdar löften/varningar.

Det gör Gud och har gjort sen tidsbegynnelsen.
Citera
2019-08-20, 19:24
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det gör Gud och har gjort sen tidsbegynnelsen.
Det är vad som påstås.
Det jag vill ha belägg för är hur du vet vad gud gör.
Citera
2019-08-20, 19:25
Medlem
Citat:
Om en människa inte är medveten om sina tankar kan människan tänka vad som helst. Det ligger i hennes ansvar att vara medveten om sina tankar och tänka gott.

Troende och icke troende kan inte likställas med varandra. Tro är ett aktivt val man gör. Det åligger var och en att själv göra det valet. Att säga att man inte kan rå för att man inte tror är att avsäga sig ansvar och göra sig själv till ett offer.
Det låter som du är en robot. Själv kan jag inte välja vad jag tror på. Jag måste bli övertygad.
Och har jag blivit övertygad så kan jag inte låta bli att tro på det jag blivit övertygad om.
Och dessutom tror jag alla människor har opassande tankar, men de flesta klarar av att inte handla efter dessa.
Ungefär 90% av tiden är det vårat undermedvetna som ”styr” oss, och det undermedvetna är mycket svårare att kontrollera än det medvetna.
Citera
2019-08-20, 19:27
Medlem
Citat:
Det är vad som påstås.
Det jag vill ha belägg för är hur du vet vad gud gör.

Definiera belägg.
Citera
2019-08-20, 19:28
Medlem
Citat:
Definiera belägg.
Det kan vi avgöra efteråt. Ta ditt bästa?
Citera
2019-08-20, 19:29
Medlem
Citat:
Det låter som du är en robot. Själv kan jag inte välja vad jag tror på. Jag måste bli övertygad.
Och har jag blivit övertygad så kan jag inte låta bli att tro på det jag blivit övertygad om.
Och dessutom tror jag alla människor har opassande tankar, men de flesta klarar av att inte handla efter dessa.
Ungefär 90% av tiden är det vårat undermedvetna som ”styr” oss, och det undermedvetna är mycket svårare att kontrollera än det medvetna.

Nu säger du saker utan att veta nåt om. Var hämtar du 90%? Enligt vem är det så? Nej det unermedvetna styr kroppens olika funktioner såsom hjärta, hjärna, luna osv. Man kan stoppa sina onda tankar om man är medveten om sina tankar. Mna blir medveten om sina tankar om man är reflekterande. Man kan visst välja tro.
Citera
2019-08-20, 19:30
Medlem
Citat:
Det kan vi avgöra efteråt. Ta ditt bästa?
Hen bör tänka dig för att du är sekreterare, ombud, förmyndare för hen eller är du måhända hen som har två olika konton?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in