2019-08-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
vet någon vilka som blev gripna för detta?
Polisen kan ju ha tappat bort dem... man vet aldrig...
Citera
2019-08-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnrl.Clstr
Polisen kan ju ha tappat bort dem... man vet aldrig...
haha, men om de stämmer att de är häktade kan man väl få ut namnen? högst relevant med allt som hänt kring dp/shottaz på sistone, börjar DP bli för kaxiga? att frita någon låter lite väl övermodigt öven för dem...
Citera
2019-08-19, 14:52
Medlem
Citat:
haha, men om de stämmer att de är häktade kan man väl få ut namnen? högst relevant med allt som hänt kring dp/shottaz på sistone, börjar DP bli för kaxiga? att frita någon låter lite väl övermodigt öven för dem...

om dom är häktade är det av haparanda tingsrätt du får ringa dit o be om häktningsprotokollet
Citera
2019-08-19, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitlerskompis
om dom är häktade är det av haparanda tingsrätt du får ringa dit o be om häktningsprotokollet
Funkar de att maila? då jag befinner mig utomlands. vore väldigt intresant att få fram namn på vilka det rör sig om.
Citera
2019-08-19, 15:51
Medlem
Citat:
Funkar de att maila? då jag befinner mig utomlands. vore väldigt intresant att få fram namn på vilka det rör sig om.
Ja det går bra att maila, i ett så ovanligt fall som det här får du ut det utan målnummer.
Citera
2019-08-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Ja det går bra att maila, i ett så ovanligt fall som det här får du ut det utan målnummer.
Tack för svar!
Citera
2019-08-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Kollade på hemsidan men hittade inga kontaktuppgifter, har aldrig mejlat tingsrätten tidigare.
Citera
2019-08-20, 16:38
Medlem
Citat:
Kollade på hemsidan men hittade inga kontaktuppgifter, har aldrig mejlat tingsrätten tidigare.

http://www.domstol.se/Kontaktuppgifter/Haparanda-tingsratt/
Citera
2019-08-20, 16:42
Medlem
Citat:
http://www.domstol.se/Kontaktuppgifter/Haparanda-tingsratt/
Tack!!
Citera
2019-08-20, 19:57
Medlem
Citat:
Tack!!

Står att dom tagits i Boden så dom kan ha häktats i Luleå tingsrätt oxå. Står inget om häktningar i tidningarna dock så dom kanske inte hade nåt att ta dom för.
Citera
2019-08-20, 20:21
Medlem
Citat:
Står att dom tagits i Boden så dom kan ha häktats i Luleå tingsrätt oxå. Står inget om häktningar i tidningarna dock så dom kanske inte hade nåt att ta dom för.
Stämmer hade inte tid att kolla källorna riktigt men söker efter de i media står inget om att de skulle häktats, men man utgick ju ifrån att om en fritagning skulle ske borde de varit beväpnade men de kankse han kasta vapen eller så vet ja inte hur dom tänkt utföra fritagningen...
Citera
2019-08-20, 21:41
Medlem
Spekulation:
Ev kan Polisen rutinmässigt eller maa tips först stoppat trion (längre söderut än Boden eller Kalix)... kommit på att de var intressanta men ändå avvaktat/låtit dem köra vidare... därefter satt igång hela (typ rikslarm) cirkusen med hkp etc för att hitta skummisarna igen... stoppar Saaben i Boden (visste inte att det var Boden, trode det var Kalix) men då har de dumpat allt intressant.... eller så stoppade de inte ens dem i Boden utan hittade bara en tom bil med dörrarna på vid gavel... (har för mig att jag läst någon skriva att Polisen "prejade" dem dock... och i så fall borde bilen varit "i rörelse" och med besättning)... Oavsett allt gnager en oroande känsla... att Polisen hade värsta chansen... men på något vis sumpade den ... Dvs OM det inte finns någon häktad i Luleå eller Haparanda eller vilken Tingsrätt som kan vara aktuell... Och lite konsigt vore det om inte pressen skulle vaknat om någon häktats i relation till något så pass spektakulärt... med tanke på de ursprungliga krigsrubrikerna... Men det kan också vara så att Polisen på något omöjligt sällsynt vis lyckats lägga locket på och mörka ALLT... vet inte om det ens är juridiskt möjligt... men, om det inte finns någon officiellt häktad, hoppas jag i så fall på Polisens juridiska omöjligheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in