Spekulation:
Ev kan Polisen rutinmässigt eller maa tips först stoppat trion (längre söderut än Boden eller Kalix)... kommit på att de var intressanta men ändå avvaktat/låtit dem köra vidare... därefter satt igång hela (typ rikslarm) cirkusen med hkp etc för att hitta skummisarna igen... stoppar Saaben i Boden (visste inte att det var Boden, trode det var Kalix) men då har de dumpat allt intressant.... eller så stoppade de inte ens dem i Boden utan hittade bara en tom bil med dörrarna på vid gavel... (har för mig att jag läst någon skriva att Polisen "prejade" dem dock... och i så fall borde bilen varit "i rörelse" och med besättning)... Oavsett allt gnager en oroande känsla... att Polisen hade värsta chansen... men på något vis sumpade den

... Dvs
OM det inte finns någon häktad i Luleå eller Haparanda eller vilken Tingsrätt som kan vara aktuell... Och lite konsigt vore det om inte pressen skulle vaknat om någon häktats i relation till något så pass spektakulärt... med tanke på de ursprungliga krigsrubrikerna... Men det kan också vara så att Polisen på något omöjligt sällsynt vis lyckats lägga locket på och mörka ALLT... vet inte om det ens är juridiskt möjligt... men, om det inte finns någon officiellt häktad, hoppas jag i så fall på Polisens juridiska omöjligheter