2019-08-20, 12:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
De har en lösning där också (citerat från samma sida):

Minsann, minsann - de har tänkt på allt! Hoppas att batterierna till elmotorerna på gummibåtarna, inte är laddade med el som producerats genom förbränning av brunkol, bara!
2019-08-20, 12:12
Medlem
Frammes avatar
Jag har pratat med många om den här ungen och hennes sekt. Alla är lika förbannade och menar att det finns viktigare saker som är aktuella just nu. Klimatfrågan har funnits på tapeten länge och så länge överheten inte behagar göra något så händer inget. Ett exempel som många tycker är viktigare just nu, är invasionen av Europa från andra länder.
2019-08-20, 12:19
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag har pratat med många om den här ungen och hennes sekt. Alla är lika förbannade och menar att det finns viktigare saker som är aktuella just nu. Klimatfrågan har funnits på tapeten länge och så länge överheten inte behagar göra något så händer inget. Ett exempel som många tycker är viktigare just nu, är invasionen av Europa från andra länder.

Jag skulle säga att båda frågorna är lika viktiga. I det första fallet blir det inget kvar av jorden av miljöskäl, det kommer inte att gå att leva på planeten. I det andra fallet blir vårt Europa så förstört, att man kanske inte VILL att det ska finnas kvar... då kan man skita i ifall jorden blir obeboelig.

Det tråkiga är, att det känns som att man måste välja "sida", mellan dom två! Jag fattar inte varför det blev så, och jag vet att det är fler än jag som har samma känsla av, att inte höra hemma i något "läger" längre...
2019-08-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Nej lilla Mommy, vi som stöder Greta hycklar ingenting. Men du är kanske inte den person som kan avgöra det. Särskilt inte som du kommenterat med +1 vid flera fula personliga påhopp på Greta.

Greta och vi som gläds åt henne tror verkligen att läget är allvarligt och försöker komma på hur vi ska få andra att förstå läget. Vi får inte betalt, vi försöker leva som vi lär efter vårt eget omdöme och vi har i regel inga politiska baktankar. Men det är nog alltför svårt för dig att tro på.

Att ha en annan uppfattning om klimatets utveckling är helt acceptabelt. Alla tror inte lika. Men att försöka hitta fel på Greta, med eller utan genialisk PR-byrå bakom sig, är inte alls okay. Det är fult och det finns agenda bakom.

Har jag någonsin gillat något inlägg där Gretas utseende eller diagnoser hånas? Där hon önskas olycka eller där hennes eventuella sexualitet diskuteras?

”Vi som stöder Greta hycklar inte”. Har du läst om brittiske prinsens utskällda resor med privatflyg? Om Strandhäll, Isabella Löwengrip, Schwarzenegger, Bono, Al Gore, Anders Lindberg osv? Försöker du antyda att ni är en homogen grupp där alla lever som Greta lär? Tror du verkligen inte att någon av er har politiska baktankar?

I så fall har du vissa brister i din kunskapsinhämtning, om man säger så.
2019-08-20, 12:22
Medlem
Drowias avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Drowia
Varför är prinsen med?
Ville han bara ut och segla lite?

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
http://www.wrongkindofgreen.org/2019...falling-apart/

Här kan du läsa hela paketet! Detta är del 3 av många, men varje stycke inleds med länkar till samtliga stycken. Läsvärt!
Det där har ingenting med någon prins att göra. "Jorden är platt och vi har inte gjort någon klimatförändrings trams"
2019-08-20, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag använde mig själv som exempel för att visa att Greta™ inte är exceptionell. Det är inte jag heller. Hon gick ut grundskolan med toppbetyg. Det gjorde även jag och åtminstone hälften av mina klasskamrater i gymnasiet. Greta™ gick ut med meritvärde 332,5 vilket är strax under genomsnittet för de elever som just börjat läsa naturvetenskapsprogrammet på Procivitas i Malmö (333). I den klassen skulle Greta™ räknas som en medelmåtta. Därför tog jag mig själv som exempel. Greta™ är inte hyperintelligent och det är inte jag heller.

https://www.skanegy.se/sites/all/fil...lmo_190630.pdf
Jag tror att Greta skulle känna sig stimulerad i en skola som den på Procivitas. Kunskap är något helt annat är ranking.
2019-08-20, 12:23
Medlem
Intressant ny artikel om debatten om Greta! https://www.google.com/amp/s/amp.the...risis-activist
2019-08-20, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Har jag någonsin gillat något inlägg där Gretas utseende eller diagnoser hånas? Där hon önskas olycka eller där hennes eventuella sexualitet diskuteras?

”Vi som stöder Greta hycklar inte”. Har du läst om brittiske prinsens utskällda resor med privatflyg? Om Strandhäll, Isabella Löwengrip, Schwarzenegger, Bono, Al Gore, Anders Lindberg osv? Försöker du antyda att ni är en homogen grupp där alla lever som Greta lär? Tror du verkligen inte att någon av er har politiska baktankar?

I så fall har du vissa brister i din kunskapsinhämtning, om man säger så.
Jag tycker inte att prinsen eller Schwarzenegger hycklar bara för att de i sin speciella livssituation förstår att det håller på att gå illa för människans klimat.
2019-08-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jaha, då har du fått malla dig lite då.

Åter till min hypotes om Greta fenomenet. Och en trolig förklaring. Så jag får bre ut mig igen.
Fenomenet är till 99% projektioner på en tom duk. Alla kan se vad dom vill, men ingen vet eg nåt om tjejen som person. Eller bryr sig.

DÄRFÖR och nu kommer en insikt, Därför kom denna tråd till 95% inte handla om henne utan om projektionerna på henne. Och då mest i form av (tjatigt) klimatsnack. Det fanns och finns eg inte mycket annat att ta fasta på. Så när jag skällt på er klimattjatare för att ni förstör tråden så tystnar ni, MEN då tynar tråden också bort.
Vi kan inte bara älta vindhastigheterna på Atlanten.
Men det finns kanske inget annat att ta till om den den här lilla tjejen. Än just myterna runt henne. Och garnera de med info om hon har Foppatofflor och hur dom är tillverkade.

Ja, jag har i o f s hittat ett fokus på just mediabilderna, projektionerna på henne. Och till det farhågor hur dessa kan utvecklas. Om det eg är on topic?

Inser du inte att intresset är ju hela apparaten bakom Greta, hon är en galjonsfigur och bakom ligger vänsterfolk, de flesta är egentligen kritiska till de vuxna bakom Greta samt svensk medias okritiska hantering av detta. Väldigt få hatar Greta men man kan ju störa sig på henne.

Att diskutera hennes budskap och hela klimatalarmismen och dess lögner är både intressant och relevant fast det begriper ju inte du. Men diskutera du hennes flätor och foppatofflor, väldigt givande.
2019-08-20, 12:34
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme

Såvitt jag vet så finns det ingen opinionsundersökning som frågar folk vad de tycker om Greta, så här kan man bara gissa. Men klimatfrågan är dock viktig för svenskarna just nu, enligt färska undersökningar:

Citat:
Demoskop:
Två av tre svenskar är klart oroade över klimatförändringarna.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/...a-om-klimatet/
Citat:
UNGA MEST OROADE FÖR KLIMATET
Mest oroade är de unga, bland de under 29 år är hela 77 procent ganska eller mycket oroade.

Citat:
Novus:
66 procent av alla svenskar är oroliga över klimatet

https://www.expressen.se/nyheter/kli...randringarna-/

Citat:
Eurobarometern:
Klimatförändringar viktigare än migrationsfrågan

https://www.europaportalen.se/2019/0...are-invandring

Jag antar att mycket beror på Greta.

Bland unga är ju oron mycket stor. Och det är kanske naturligt. Spårar klimatet ur helt så är det de som får ärva de enorma problemen.
2019-08-20, 12:43
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Varför uppdateras inte deras Twitter-konton ordentlig?
2019-08-20, 12:50
Medlem
Fin ny poetisk bildtext om Gretas båtfärd! Klicka på bilden, så förstoras den!
https://imgshare.io/image/screenshot...0-124337.Zzojc
Senast redigerad av inspiratoeren 2019-08-20 kl. 12:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in