2019-08-19, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så du är panteist?
Nej, dock begränsar jag inte Gud till en person i bemärkelsen vem som enligt mänskligt språk syftar på en enda individ.
Citera
2019-08-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Så Gud ÄR INTE också? Eller är Gud begränsad till ÄR?
Gud ÄR! Är leder inte till någon begräsning om du har förstånd att tänka med. Gud var inte, kommer inte att bli utan alltid ÄR. Det finns inget igår idag och imorgon. Finns inget dåtid nutid som framtid. Gud ÄR. Jag förstår att detta blir omöjligt för din hjärna att greppa, inte bara för att din hjärna är skapad för att förstå en tredimensionell verklighet men också för att dina hjärnceller har gått på semester och förstår inte ens det de är skapta för.
Citera
2019-08-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Gud ÄR! Är leder inte till någon begräsning om du har förstånd att tänka med. Gud var inte, kommer inte att bli utan alltid ÄR. Det finns inget igår idag och imorgon. Finns inget dåtid nutid som framtid. Gud ÄR. Jag förstår att detta blir omöjligt för din hjärna att greppa, inte bara för att din hjärna är skapad för att förstå en tredimensionell verklighet men också för att dina hjärnceller har gått på semester och förstår inte ens det de är skapta för.
Tack för ett bra och utförligt svar. Gudstroende är har alltid varit mina favoriter. Tror det har med deras ödmjukhet att göra. De står liksom över oss andra, dödliga människor.
Citera
2019-08-19, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Tack för ett bra och utförligt svar. Gudstroende är har alltid varit mina favoriter. Tror det har med deras ödmjukhet att göra. De står liksom över oss andra, dödliga människor.

Det kan förekomma ord som du ogillar i diskussioner som du självmant har deltagit i. Det får du tåla så länge svordomar inte förekommer och det finns fog för de använda orden.
Citera
2019-08-19, 14:56
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det kan förekomma ord som du ogillar i diskussioner som du självmant har deltagit i. Det får du tåla så länge svordomar inte förekommer och det finns fog för de använda orden.

Handlar knappast om ord här utan om din skitnödiga von-oben attityd. Dina fördömanden och dina "varningar" om att vi ateister får räkna med guds straff och vedergällning bla bla bla när du inte har ett piss att komma med förutom dina egna sunkiga åsikter.
Citera
2019-08-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Handlar knappast om ord här utan om din skitnödiga von-oben attityd. Dina fördömanden och dina "varningar" om att vi ateister får räkna med guds straff och vedergällning bla bla bla när du inte har ett piss att komma med förutom dina egna sunkiga åsikter.

Det är inte mina varningar. Det är Guds varningar. Ni kommer uppleva fasansfulla ting.
Citera
2019-08-20, 00:12
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är inte mina varningar. Det är Guds varningar. Ni kommer uppleva fasansfulla ting.

Vi får väl se.
Citera
2019-08-20, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vi får väl se.
Detta håller jag med dig om och det är det enda hittills. Vi får se. Vänta du även jag väntar.
Citera
2019-08-20, 07:56
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hur vet du att det är guds varningar?
Det verkar mer vara ett önsketänkande från din sida.
Citera
2019-08-20, 10:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det begränsar Gud. Om Gud är vem innebär det att Gud är den och den men inte den och den. Orimligt.

Hur vet du något om Guds egenskaper?
Citera
2019-08-20, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Hur vet du att det är guds varningar?
Det verkar mer vara ett önsketänkande från din sida.
Jag ägnar mig inte åt önsketänkande. Det är ni som gör det jobbet.
Citera
2019-08-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Hur vet du något om Guds egenskaper?

Egenskaper? Läste du vad jag skrev? Vilka egenskaper påstod jag att Gud har? ser du i syner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in