2019-08-20, 01:01
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag slängar inte pärlor åt svinen. Belägg har presenterats en gång och du får leta dig fram till belägget.

Visst, dra den om Snövit också när du ändå håller på ...
Citera
2019-08-20, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Visst, dra den om Snövit också när du ändå håller på ...
Det hör inte hit och fyller inget syfte. Behöver du höra om den för att kunna koppla av och sova?
Citera
2019-08-20, 01:49
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det hör inte hit och fyller inget syfte. Behöver du höra om den för att kunna koppla av och sova?

Varför inte? Det enda du kan komma med är ju ändå bara trams ...
Citera
2019-08-20, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petter.Dass
Den som inte tar emot Guds rike som ett barn, han kommer aldrig ditin.

Vilket är skäl nog att avstå.

Så, den som hittade på religionen i fråga, kan alltså inte tro på den, ifall han hittade på religionen när han var vuxen?

Innebär det att varje religion har hittats på av en icke-troende, som aldrig varit övertygad om sanningen i den tro han skapat, utan hela tiden varit medveten om att hela religionen bara var ett påhitt för att lura andra?
Citera
2019-08-20, 06:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Fortsätt att leta.
I vilket/vilka inlägg ska jag leta?
Citera
2019-08-20, 07:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Allt är belägg för att universum, människan och allt annat är skapat.
Om det här är ditt belägg så förstår jag att du slingrar dig.
Att allt finns är ett belägg för att allt finns.
Det är inget belägg för att allt är skapat av en skapare.

Citat:
Använder du ditt förstånd kommer du att inse det. Ge dig inte in i dislussioner om big bang när du inte ens kan hantera frågan om verkligheten.
Det finns inget att inse angående ditt påstående om en skapare.
Big bang beskriver universums expansion, inte hur universum blev till.
Citera
2019-08-20, 08:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Att du ens frågar?! För att ett oändligt antal händelser bakåt i tiden skulle innebära att det skulle ta en oändlig tid att händelserna skulle nå den punkten då vi skapades, om det nu finns en given punkt i en evighet. Använder du alls ditt förstånd?

Vad är detta för idioti? Det är ju rena svamlet.
Citera
2019-08-20, 08:30
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Tycker? Du tycker det? Ditt tyckande är ett bevis på ditt låga intellekt i det här fallet. Läs inläggen ännu en gång så får du skämmas lite för din låga intelligens om du förstår inläggen vid en närmare analys.

Min uppmätta IQ är 119 och jag hade 1,8 på högskoleprovet. Jag tror inte du kommer upp i det.
Det du sysslar med kallas "projektion", man överför sina egna tillkortakommanden på andra. Och du är väldigt snabb på att döma ut alla andras förstånd och intelligens. Sanningen är att du inte är så klyftig som du försöker ge sken av, tvärtom är det uppenbart att du inte är den snabbaste hästen i stallet.

Kan du nu sluta med substanslösa inlägg som bara går ut på att nedvärdera andra?
Citera
2019-08-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Om det här är ditt belägg så förstår jag att du slingrar dig.
Att allt finns är ett belägg för att allt finns.
Det är inget belägg för att allt är skapat av en skapare.

Det finns inget att inse angående ditt påstående om en skapare.
Big bang beskriver universums expansion, inte hur universum blev till.
se ovan.
Citera
2019-08-20, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vad är detta för idioti? Det är ju rena svamlet.
Svamel för att du inte förstår? Läs lite matematik. Detta är fakta. Inget du kan argumentera om. slå upp regression men du kommer säkerligen inte förstå ett dugg. Du är en idiot som saknar förstånd.
Citera
2019-08-20, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Min uppmätta IQ är 119 och jag hade 1,8 på högskoleprovet. Jag tror inte du kommer upp i det.
Det du sysslar med kallas "projektion", man överför sina egna tillkortakommanden på andra. Och du är väldigt snabb på att döma ut alla andras förstånd och intelligens. Sanningen är att du inte är så klyftig som du försöker ge sken av, tvärtom är det uppenbart att du inte är den snabbaste hästen i stallet.

Kan du nu sluta med substanslösa inlägg som bara går ut på att nedvärdera andra?

Högskoleprovet är inget mått på intelligens. Vad du säger och vad du visar motsäger varandra. En person som har 1,8 på hp skulle med all säkerhet klura ut att ett antal händelser tillbaka i tiden är omöjligt matematiskt och dessutom hört talas om regression. Du är inget mer än en lögnare.

Min Gud är mitt vittne att jag har dubbel universitetsexamen. Jag vet vad jag pratar om och du saknar allt förstånd.
Citera
2019-08-20, 12:43
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det är för att dina hjärnceller är trams.

Försöker du att använda mina hjärnceller när du skriver?
Det tror jag inte på.

Hur var det nu med beläggen?
Du har inte visat att du ens fattat vad som menas med "belägg", bara att du vet vad trams är ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in