2019-08-20, 05:31
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Får mig att tänka på den där busschauffören som blev avstängd från jobbet och uthängd i media för att han visat porrfilm för barnen.
https://www.svt.se/kultur/16-tidningar-undersoks-for-fortal

Precis.
Hela den här historien kan vara bullshit.
Att prästen skulle ha kollat på just barnporr låter för sjukt för att vara sant.
Han är nog galen om han skulle ha kollat på vanlig porr.
Citera
2019-08-20, 06:21
Medlem
Pungsvings avatar
Präster är sexperverterade och vänsterpolitiker försöker hela tiden fiffla och stoppa skattepengar i egna fickor. Så är det hela tiden.
Citera
2019-08-20, 06:27
Medlem
Lämnar föräldrar sina barn ensamma med präster efter allt som hänt? .. man häpnar.
Citera
2019-08-20, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Lämnar föräldrar sina barn ensamma med präster efter allt som hänt? .. man häpnar.

Vad har hänt i svenska kyrkan menar du?
Citera
2019-08-20, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Vad har hänt i svenska kyrkan menar du?

https://www.svd.se/aven-overgrepp-inom-svenska-kyrkan
Citera
2019-08-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Det är ju något i historien som inte stämmer. Att någon skulle känna akut behov av att titta på barnporr under en bussresa, inte bara en gång enligt vittnen och riskera bli upptäckt på detta sätt, skulle tyda på en svagbegåvning av ett sådant slag att det skulle vara svårt att kombinera med arbetet som präst tycker man.

Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Kanske rör det sig om någon som kvoterats in? Vilka är det som kvoteras in? Kvinnor eller invandrare. Jag vill inte misstänkliggöra någon så tänker inte peka ut invandrare. Men jag kan konstatera att det här för långt ifrån normalt, inte bara brottet i sig utan särskilt med hänsyn till valet av tillfälle och plats.

Eller så kan det ju helt enkelt vara så att även akademiker är pervon. För några veckor sedan var det en annan akademiker som sprang runt och spruta sperma i ansiktet på tjejer med blomspruta och då lät det också så här "måste ju ha hänt något" ...jada, jada

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Varför tittar man på barnporr i en buss? .

Kanske för att man är pedofil?
Senast redigerad av rotebro-conny 2019-08-20 kl. 08:06.
Citera
2019-08-20, 08:16
Medlem
Bajslukts avatar
Problemet är inte präster, problemet är homosexuella. Som så många gånger tidigare så gissar jag att det är homosexuell präst som tittat på pojkar.
Citera
2019-08-20, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalibur
Så konfirmanden har skapat barnporr genom att filma prästens mobil, kollat på barnporr själv och sen delat med sig filmklippet till kyrkoherden? Hur borde det här bli juridiskt för för konfirmanden?

BrB 16:10b
... Även i andra fall ska en gärning inte utgöra brott, om gärningen med hänsyn till omständigheterna är försvarlig.
Lag (2010:399).
Citera
2019-08-20, 12:18
Medlem
Scaliburs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1984FTW
BrB 16:10b
... Även i andra fall ska en gärning inte utgöra brott, om gärningen med hänsyn till omständigheterna är försvarlig.
Lag (2010:399).

Men hur försvarbart är det att skicka/visa barnporr för kyrkoherden?
Citera
2019-08-20, 12:35
Medlem
Konstig historia vars detaljer redan har börjat ändras i mediarapporteringen:

Citat:
– Det handlar alltså om en tågresa, och inte en bussresa som tidigare har rapporterats. Huvudpedagogen ringer då till mig och säger att prästen tittar på porrsajter i en tågstol. Jag tog kontakt med prästen och han bekräftade det då för mig, säger kyrkoherden.

Citat:
Har du själv sett materialet?

– Jag har sett delar av det.

Såg du några tecken på att det rörde sig om barnporr? Eller rör det sig om vuxna personer som prästen tittade på?

– Det var vuxna personer det handlade om. Jag såg inget som tydde på att det gällde barnporr.

Men det var porr han tittade på?

– O ja.

Intressant att prästen inte verkar ha försökt mörka det hela utan sägs ha erkänt helt utan omsvep vid konfrontation. Tyder på gott omdöme enligt mig, vilket rimmar illa med beteendet i fråga.
Citera
2019-08-20, 12:42
Medlem
Haha sjukt ju.. om han inte ville bli tagen med flit? Kan man va så korkad annars?

Hela tråden får mig att gå runt här på jobbet och sjunga den hör sköna Björn Rosenström låten.. "prästens bekännelse".

https://youtu.be/q9_nkAzWhh8
Citera
2019-08-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scalibur
Men hur försvarbart är det att skicka/visa barnporr för kyrkoherden?

I syfte att anmäla? Högst försvarligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in