Citat:
Ursprungligen postat av
ilpobre
Varför tittar man på barnporr i en buss? Man är ju knappast diskret där. Låter som att en hund ligger begraven, kanske ville prästen bli avskedad.
Antagligen "gravade hundar" som den gode Refaat sa. (Han med Fermenta och blev "årets svensk" etc. etc.)
Om inte prästen är en total sex-galning, lutar det lite mot det där fallet där en buss-chaufför skulle visat en "grov-porr-film" i bussen när någon skolklass skulle åka till fjällen. (Kommer ni ihåg, visade sig vara en vanlig spelfilm godkänd från 12 år eller typ. Alltså vanlig bio-film).
Chaffisen blev frikänd, och fick också ursäkter för att "omgivningen hade överreagerat"..
Shure, prästen kanske är en sexual-kriminell.. -Men dagens ungdomar (tror jag) som genomlider en "konfirmation" är nog inte som för 30-50 år sedan: Jämför med lumpen..
"Alla skall konfirmeras", vill du inte får du en moppe..
(Så funkade jag i alla fall, sorry för det).
Dagens konfirmander kanske är "
halleluja-folk", dvs. lite som miljörörelsen, fast då religiöst-moraliskt räknat? (Ungdomar kan lätt bli extrema/är lättformliga)
Jag vet inte. Men min misstanke är att dagens konfirmander är mer "lättstötta"/religiösa (på fel sätt) än vad vi var på vår tid på 70-80-talen?
Kan prästen "stött sig med gruppen"?
Vad vet/tror ni?