Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Fast dels tror jag att ÅK verkligen har något på honom. Det var ÅK övertygelse att hon hade till sannolika.
Därefter har ju en mängd personer i tråden vittnat om att "det finns mer".
Det finns en distanslöshet att tro att man kan få komma på begravningen (enligt @ SH.Holmes önskade han det).
Men visst, vi kan alla reagera på helt olika sätt, även om man är oskyldig. Det är inget bevis på något sätt att man uppvisar en gränslöshet.
Och visst, säkert har det funnits många som har velat få till/önskat ett förhållande med LW. Säkert har en del beundrat LW, men ändå fattat var gränsen går.
Men vi vet inget om JG och dennes relation till LW om det var något där. Han har ju ett förhållande med en annan kvinna som har är sambo med. Dessutom är detta hans bästa väns älskarinna.
Jag skulle ha mycket svårt att tro att inte JG är kollad ordentligt vad gäller alibi.
Tror inte på det.
Inte heller tror jag att JG skulle lämna något för utredningen viktigt strax utanför SD hem. Iofs tänker man att om det var SD så skulle han själv inte lämna något där..
@Champagneklock har ju sagt att det finns ett vittne som sett någon vid vägrenen vid aktuell tidpunkt (bärgaren). Och det manliga och kvinnliga rösterna som hörts av ett annat vittne i riktning mot planket (MV).
Nä. Väldigt opraktiskt att mörda någon runt husknuten. Tänk om någon kommit ut? Hur många kan velat livet ut LW?
Ja självklart måste åklagaren haft något på SD, de två tidigare anmälningarna framförallt, det är ju inget mer vi har fakta på hittills än så?
Tänker först att det borde vara en rejäl drös med känslosamma och dramatiska sms mellan SD och
LW med tanke på deras lönndomskärlek?
Tänker också på alla dessa lögner både LW och SD troligen valt att göra för att inte bli påkomna?
Där de kanske tillochmed låtsats vara osams, istället för att tala om sanningen om HDs kontrollbehov och ständiga hot SD utsätts för?
Skam och skuldkänslor hos psykiskt misshandlade kvinnor är en stor tung börda som de flesta håller hemligt som alla är väl medvetna om hoppas jag?
Även män utsätts för sådant och det är minst lika mycket skam och skuldkänslor för män i såna relationer....
Så tänker att det kan vara många lögner LW valt att säga om SD (för att skydda dom båda) som kommit fram i förhör, som kan vara ytterligare en orsak?
Vi här i tråden har fått läsa massa negativt om vad SD gjort mot LW, vi har kanske inte ens fått höra allt med tanke på ”det finns mer” men tänk om det var lögner om SD, komna från LW och SD tillsammans?
Försöker få pusselbitarna att stämma...Denna vilda spekulation bottnar i det lilla vi vet om den nedlagda polisanmälan. Kommer inte ihåg ordagrant men ungefär nånting sånt här.
Det råder meningsskiljaktigheter om hur de skall umgås...den ene vill mer än den andre...ingen är mer trovärdig än den andre...SD har rätt att använda visst våld för att få ur LW ur bilen?
Meningsskiljaktigheterna om hur de skulle umgås tror jag kan handlat om...inte ställa bilen synlig utanför LWs hus på sent på kvällen.
Knoggnuggning, jag måste åka innan någon ser oss, fattar du aldrig, jag ringer när jag kommer hem, skynda dig ut nu din dummer, en lite hård kärleksförklaring som ges i panik för SD är mycket väl medveten om riskerna och LW är den som utmanar just denna gång i bilen?
Hur som helst så var inte LW och SD osams efter bilincidenten. De hade inte så stora meningsskiljaktigheter om hur de skulle umgås att de slutade träffas, och det trots unfriendningar efteråt, som jag ser som rökridå för att HD ställt ultimatum, de ville helt enkeltumgås men SD var nog inte så benägen att ta samma risker som LW?
Detta är enbart spekulation för att någorlunda kunna få ihop den ena pusselbiten med den andra, det finns hur många andra pusselbitar som helst som ska stämma ihop.
De ska stämma ihop allihop dessutom.
Så spekulera vidare, påminner om att dessa tankar jag skrivit här, kan givetvis vara hur fel som helst.
Men ändå viktigt att se alla tänkbara roller de kan befunnit sig i..
Varför SD inte var benägen att ta lika stora risker som LW, kan man också givetvis spekulera om från flera håll?
Glömde svara/fråga på en sak och lägger till;
Att JG eller SD skulle lämna något viktigt för utredningen strax intill SD hem?
Tänker du på mobiltelefonen som hittades? Så håller jag med dig, det känns som att telefonen är planterad där för att rikta misstankar åt SD, kanske även åt UW. Skulle någon av SD/UW göra det om de var skyldiga finner jag inte särskilt troligt, det vore mer än korkat enligt mig. Såvida den inte tappades och inte kunde hittas i mörkret?