2019-08-19, 11:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tar JG egna initiativ eller går han i någons ledband? Jag får en känsla av att han är något av en "Wanna Be" som vill vara den som vet saker direkt likt en nyhetsdrottning och framstå som att han är en vän med en axel att luta sig till när livet känns jobbigt. Det kan ha varit därför han var imbecill och lade ut inlägget "Vila i frid, Softis" med en närbild på sig och henne. Han liksom gottade sig i att han varit hennes vän. Det känns inte okej om det är sant att han hade tagit SD:s parti och unfriendat LW.

Det finns ett starkt skenheligt drag över JG:s nuna och jag håller med den postare som tidigt skrev att JG sitter inne med information och att han måste plockas in till förhör. JG har nog hunnit förhöras flera ggr nu, men frågan är om han är sanningsenlig?

Det jag tyckte var äckligast med det
var all sympati han fick från sina vänner
som beklagade hans sorg.
🤮
Citera
2019-08-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag ställde den 31/5 -18 frågan till
Sh.Holmes om skribenten
@stringfellows uttalande om att
"HD:s nya kille som inte skulle ha
haft någon aning om USA-resan".

@Sh.Holmes svarade då att varken
han eller någon annan kände till att
HD skulle ha någon ny kille.

Se övrigt svar i nedanstående inlägg:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack OzzieTheOwl!!

2018-05-31 skriver Sh.Holmes, jag har kopierat en del av det:
För HD ställde som krav på SD att om de skulle försöka lappa ihop äktenskapet så fick han inte under några vilkor kontakta LW.
Det skulle hon knappast göra om hon samtidigt hade en ny kille...

Håller med om att hon inte skulle ställa de kraven på SD om hon har en ny kille...men när i tid ställde egentligen HD detta kravet? Ställer man det kravet innan eller efter man separerar, lämna in skilsmässaoansökan och betänketiden gått ut?
Gör man inte det någonstans innan man faktiskt skiljt sig?

Så Sh.Holmes, när hörde du talas om detta kravet HD ställde på SD?

Ingen av dom ville förlänga betänketiden vad jag förstått?
Kan hon inte skaffat en ny kille och det är lika hemligt som allt annat kring henne?
Citera
2019-08-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nja, postaren @anonym9645 var nog snarare väldigt tydlig i sitt konstaterande:

"Det är L*na som hittats".

Men det är fortfarande en anonym som skriver detta så JG kan inte veta, om han inte vet så att säga vad som hände.
Citera
2019-08-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym9645
Det är Lena som hittats. På mage vid buskage vid motorvägen i Hjärsta.

Hur kunde du veta detta när det var svårt att identifiera henne?
Citera
2019-08-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Som jag minns det var det EGT som sedan sa att hon misstagit sig och att detta med brodern kanske skulle varit någon annans bror. Ordet bror hade på något sätt förekommit dock.

Vet inte om det är görligt att hitta det inlägget. Det kom efter att @Cloudedcrystalbeam (?) visat att HD inte hade en bror.

Hittade hittills bara nedanstående
inlägg, ej något om att EGT misstog
sig angående att HD skulle ha en bror.
Men kanske finns någonstans i tråden.

Citera
2019-08-19, 12:14
Medlem
Trion bakom skuggan's dal 👤👤👤

Jag låter mig kalla detta för en skildrad saga, sedan är det helt och hållet upp till er om ni vill skönja någon sanning därinom.

SD👤➖HD👤➖LW👤 ❔

HD ställdes plötsligt inom ett emotionellt dilemma med på-smygandet av kognitiv dissonans, HD blev emotionellt imploderad då vederbörande insåg att ifrågavarande bedragits av den som vederbörande tidigare hade ingått sig i äktenskapet med och tillika därinom fått två barn.

HD blev även förd bakom ljuset av vederbörande's vän som till råga på allt under året 2008 hade vigt paret, till att då ingå äktenskapet.

HD's dilemma var sålunda, för att kunna finna själslig harmoni måste en av människorna på ett eller annat sätt straffas för det som orsakat vederbörande's inre smärta.

Eftersom HD under över 9 års tid ingått äktenskapet med SD och därtill med vederbörande fått två barn, blev valet inte allt för svårt att få till beslut, detta med anledning av att LW faktiskt var en rival till HD.

Enligt ovan skildrat och till komplettering blir följande sagt.

Allting måste i detta fallet ställas utom all rimlig tvivel, innan ett eventuellt åtal kan väckas, KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, har deklarerat detta.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-19, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Trion bakom skuggan's dal 👤👤👤

Jag låter mig kalla detta för en skildrad saga, sedan är det helt och hållet upp till er om ni vill skönja någon sanning därinom.

SD👤➖HD👤➖LW👤 ❔

HD ställdes plötsligt inom ett emotionellt dilemma med på-smygandet av kognitiv dissonans, HD blev emotionellt imploderad då vederbörande insåg att ifrågavarande bedragits av den som vederbörande tidigare hade ingått sig i äktenskapet med och tillika därinom fått två barn.

HD blev även förd bakom ljuset av vederbörande's vän som till råga på allt under året 2008 hade vigt paret, till att då ingå äktenskapet.

HD's dilemma var sålunda, för att kunna finna själslig harmoni måste en av människorna på ett eller annat sätt straffas för det som orsakat vederbörande's inre smärta.

Eftersom HD under över 9 års tid ingått äktenskapet med SD och därtill med vederbörande fått två barn, blev valet inte allt för svårt att få till beslut, detta med anledning av att LW faktiskt var en rival till HD.

Enligt ovan skildrat och till komplettering blir följande sagt.

Allting måste i detta fallet ställas utom all rimlig tvivel, innan ett eventuellt åtal kan väckas, KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding, har deklarerat detta.

Mvh/ @JokerMannen

HD borde inte vara så svår att knäcka i förhör.
Citera
2019-08-19, 12:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Hittade hittills bara nedanstående
inlägg, ej något om att EGT misstog
sig angående att HD skulle ha en bror.
Men kanske finns någonstans i tråden.

Tack!
Alltid lika pålitlig!

Här hittade jag ett där EGT "backar" (haha, för att låna ett av EGTs egna uttryck)

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Min fråga var knuten till den uppgift någon släppte att det var hennes brors lägenhet hon flyttat till och sedan köpt.
Jag undrade bara, eftersom det framgick att hon inte hade någon bror, om det kanske är SD:s bror som det menades...

Som jag minns det finns det något till där hon förklarar något om att hon hört ordet bror, och då gjort någon slags feltolkning. Eller något ditåt. Kanske.

Frågan är inte alls något intresse för mig, då jag inte ser någon koppling till brottet alls. Information overflow.
Citera
2019-08-19, 12:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det är Lena som hittats. På mage vid buskage vid motorvägen i Hjärsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Eftersom kroppen hittades något hundratal meter från den eftersöktas bostad så är det näst intill säkert att det var den saknade som hittats. Alltjämt har polisen av förklarliga skäl att förhålla sig till att det måste vara 100% klarlagt och får därför invänta rättsläkarens yttrande.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-19 kl. 12:35.
Citera
2019-08-19, 12:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Ja, det är intressant.
Samma person som också skrev att benen var smutsiga, det var det som hann ses i paniken...

Citat:
Har insyn i utredningen mer behöver ja inte säga

Tror att ingen, ingen i området Hjärsta kan de dagarna haft mycket annat i huvudet än LWs försvinnande. Och när kroppen hittades då borde det varit klart för alla, att kroppen måste vara LWs.

Kanske man kunde se ett långt svart hår?
Kanske också att det var en kvinna?

Alla måste ju hållit andan...
Citera
2019-08-19, 12:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Du har uppfattat det helt korrekt

Som du säkert känner till, så är Syd-Korea tillhörande ett av de mer demokratiska länderna i Asien.

Inom flera Asiatiska kulturer är den VITA färgen symboliserande SORG/en

Till observandum, den frågan som tidigare ställts till mig inom tråden gällande, varför jag tidigare gav Lena Wesström's fridfullt vilande själ på henne's grifteplats inom Almby Griftegård och där 5 stycken VITA roser, var sålunda [av den anledningen] att den vita färgen symboliserar sorg/en.

Mvh/ @JokerMannen

Kan du inte berätta för oss hur många
buketter med 5 vita rosor som lämnades
vid LWs grav igår?

Eftersom du vet att det är många här som
betvivlar din trovärdighet så hade det
varit bra om du lagt upp ett foto från
gravplatsen med alla de vita rosorna.
Citera
2019-08-19, 12:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
HD borde inte vara så svår att knäcka i förhör.

Troligare är kanske att den bakgrunden reflekterar HD:s möjligen lakoniska hållning till makens eventuella skuld. Tyst samförstånd.

En av förtjänsterna med domstolsdomar är dock att GM får bära ansvaret själv, vilket inte brukar vara mycket att orda om. Tyst samförstånd är sällan åtalbart. Och det är vägen från tanke till handling som lagen vill komma åt.

MGM kommer givet misstanken på sikt att traska omkring som en äggsjuk höna, utan att vara till värst nytta för nån utanför murarna, och med uppenbar risk för nån överloppsgärning.

Försynen får tjäna som blodshämnare... men vem vet vem det slår mot mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in