2019-08-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Problemet för systemet är att de inte har en aning hur dom ska lyckas. I slutändan kommer de behöva terrorstämpla individen eftersom NS och andra oppositionella enbart kan byta skepnad. Vi vet inte hur framtiden ser ut, men skulle samhället krackelera så pass att staten tappar kontrollen så kommer obekväma människor fimpas för gott. Titta bara på Catalinaaffären, mordet på Olof Palme och Estoniakatastrofen. Staten kan blåneka om precis allt eftersom media i är så pass korrumperat.

Vi ser redan nu hur desperata när det gäller censuren på nätet. Detta är bara början.

Ett mer kaotiskt samhälle ger dissidenter mer våldsmonopol, inte staten. Motståndsmän har alltid mindre att förlora och mer att vinna, samt är vana vid mindre resurser och otryggare tillvaro. Ett mer kaotiskt tillstånd tillåter motståndsmän att lättare ge sig på statslojala som har mer att förlora och mindre att vinna, samt är vana vid oändliga resurser och en extremt trygg tillvaro.
Staten skulle knappast lyckas om de skulle få för sig att "fimpa" motståndsmän i ett mer krackelerat samhälle.

Sen har jag ingen erfarenhet av någon liknande situation som ovan. Utan jag sitter mest här och armchair-general teoriserar, men det låter logiskt för mig i alla fall.
Citera
2019-08-19, 17:56
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azgfl
Ett mer kaotiskt samhälle ger dissidenter mer våldsmonopol, inte staten. Motståndsmän har alltid mindre att förlora och mer att vinna, samt är vana vid mindre resurser och otryggare tillvaro. Ett mer kaotiskt tillstånd tillåter motståndsmän att lättare ge sig på statslojala som har mer att förlora och mindre att vinna, samt är vana vid oändliga resurser och en extremt trygg tillvaro.
Staten skulle knappast lyckas om de skulle få för sig att "fimpa" motståndsmän i ett mer krackelerat samhälle.

Sen har jag ingen erfarenhet av någon liknande situation som ovan. Utan jag sitter mest här och armchair-general teoriserar, men det låter logiskt för mig i alla fall.

Mycket intressanta funderingar. Ser fram mot fler inlägg av dig.
Personligen är jag själv höger om höger men att ta klivet över till NMR känns fortfarande lite väl radikalt. Fast om detta jävla vänsterlallande fortsätter så vetefan..
Citera
2019-08-19, 18:41
Medlem
Persimååns avatar
Om dom menar allvar med denna satsning: lägg ner alla myspoddar. Lägg ned poddar överhuvudtaget.
Citera
2019-08-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Mycket intressanta funderingar. Ser fram mot fler inlägg av dig.
Personligen är jag själv höger om höger men att ta klivet över till NMR känns fortfarande lite väl radikalt. Fast om detta jävla vänsterlallande fortsätter så vetefan..

Ärligt talat tycker jag inte att NMR är så radikala som en del vill påskina, i synnerhet inte massmedias bild av dem. Det är just det som hindrar folk. Inte att de skulle vara hyper-duper-radikala i sig, utan att de ses som ondska av massmedia, etablissemanget och samhället i stort. Men är man anställd i den privata sektorn med en förstående eller likgiltig arbetsgivare, eller ännu bättre driver eget... då blir nog övergången mycket lättare.

Men är du gymnasielärare är du nog rätt rökt om du kommer ut som en NMR-aktivist/medlem.
Citera
2019-08-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persimåån
Om dom menar allvar med denna satsning: lägg ner alla myspoddar. Lägg ned poddar överhuvudtaget.
Äsch en podd kan de gott ha, men inte tio stycken. Fokusera på en och se till att den håller hög kvalitet och känns meningsfull.
Citera
2019-08-19, 18:54
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ärligt talat tycker jag inte att NMR är så radikala som en del vill påskina, i synnerhet inte massmedias bild av dem. Det är just det som hindrar folk. Inte att de skulle vara hyper-duper-radikala i sig, utan att de ses som ondska av massmedia, etablissemanget och samhället i stort. Men är man anställd i den privata sektorn med en förstående eller likgiltig arbetsgivare, eller ännu bättre driver eget... då blir nog övergången mycket lättare.

Men är du gymnasielärare är du nog rätt rökt om du kommer ut som en NMR-aktivist/medlem.

Haha, ingen fara. Jag är alkoholiserad f.d. pundare och pensionär så på den punkten behöver jag inte bekymra mig. Bruka dessvärre flippa ur på fyllan och stå och fyllheila till rejäl marschmusik på balkongen i mitt alltmer babbeinfekterade bostadsområde. Något som kan stå mig dyrt när jag vacklar hem på fyllan nattetid.
Citera
2019-08-19, 19:03
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azgfl

Håller med dig i mångt och mycket men jag gav enbart exempel på hur desperat staten kan bli, och vilka handlingar de kan tänka sig ta till. De kommer gå över lik för att rädda sitt egna skinn. Men vilka tror du staten ger sig på först om landet befinner sig i ett kaotiskt läge? Babbegängen i förorten? Våldsvänstern? Mc-gäng? De bryr sig inte om dessa utan det kommer vara nationalister som staten kommer frukta.

Nationalister ligger många år före samhället när det gäller att ställa om sitt leverne till ett mer kaotiskt samhälle. Människor kommer närma sig dem vare sig systemet vill det eller inte, och där har de väldigt mycket vunnet.
Senast redigerad av motarbetar 2019-08-19 kl. 19:50.
Citera
2019-08-19, 19:14
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Jag är med dig fullt i mångt och mycket men jag gav enbart exempel på hur desperat staten kan bli, och vilka handlingar de kan tänka sig ta till. De kommer gå över lik för att rädda sitt egna skinn. Men vilka tror du staten ger sig på först om landet befinner sig i ett kaotiskt läge? Babbegängen i förorten? Våldsvänstern? Mc-gäng? De bryr sig inte om dessa utan det kommer vara nationalister som staten kommer frukta.

Nationalister ligger många år före samhället när det gäller att ställa om sitt leverne till ett kaotiskt samhälle. Människor kommer närma sig dem vare sig systemet vill det eller inte, och där har de väldigt mycket vunnet.

Tyvärr måste jag ge dig rätt. Det kommer alltid vara nationalister som skuldbeläggs. "Staten" kommer som vanligt skylla allt på de enda som verkligen värnar om landet.
Bilbränder, bombningar, våldtäkter, barnrån, allt beror på de läskiga högerextremisterna. Inte våra små lidande gullesnuttbarn som plågats så mycket.

Det fetade var mycket intressant och jag anar en viss logik i det.
Citera
2019-08-19, 19:41
Medlem
M829A3s avatar
Vad har hänt med NMRs Norska avdelning iom att Forwald (och andra) lämnat för NS?
Citera
2019-08-19, 19:42
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M829A3
Vad har hänt med NMRs Norska avdelning iom att Forwald (och andra) lämnat för NS?

Inget verkar det som. Det var väl bara Hakon som lämnade, så inget av värde förlorat ser det ut som.
Citera
2019-08-19, 19:48
Medlem
CougheeBrothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Inget verkar det som. Det var väl bara Hakon som lämnade, så inget av värde förlorat ser det ut som.

Du verkar sjukt anti personerna i NS och väldigt pro NMR, skulle vara intressant att veta vilka dina favorit karaktärer inom NMR är och varför KL/EH är så dåliga.

Jag trodde sist nämnda var väldigt populära inom NS scenen men jag kanske har fel?
Citera
2019-08-19, 20:00
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Omformulerar mig. Frågan är vad de kan göra. Jo, ingenting som inte NMR redan gör.

Måste vara behändigt för dig att själv besvara frågorna du ställer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in