2019-08-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt

Personene som utførte selve bortføringen, og senere drap, er de også norske? Politiet er på sporet av noen. Hvem blir siktet først?

Politiets hovedhypotese er nå at AEH først er drept, og etterpå er drapet forsøkt skjult som bortføring.

Ser ut som om du tar utgangspunkt i Holdens versjon av dekkhistorien, at AEH først ble bortført, og senere drept underveis i, eller etter, bortføringen. Det er nå i utakt med politiets siste hovedhypotese.
Citera
2019-08-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiets hovedhypotese er nå at AEH først er drept, og etterpå er drapet forsøkt skjult som bortføring.

Ser ut som om du tar utgangspunkt i Holdens versjon av dekkhistorien, at AEH først ble bortført, og senere drept underveis i, eller etter, bortføringen. Det er nå i utakt med politiets siste hovedhypotese.

Tenkte at mine tidligere innlegg snakket for denne. Jeg tror de som bortførte henne drepte henne senere, men at planen hele tiden var drap. Usikker på om de som bortførte henne visste at planen var å drepe henne, eller om de trodde de var med på en reell kidnapping, hvor de så fikk ordre om å drepe fordi risikoen ble for stor, eller om de visste at det var et leiemord de skulle utføre. Jeg tror ikke hun ble drept i huset. Vet ikke helt hvorfor, men det er min magefølelse.
Citera
2019-08-19, 12:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Vilket inte bör få en att förlora i sikte möjligheten att mordet på AEH först planerats såsom en fingerad kidnappning, och därefter genomförts i enlighet med planen. Och varianter på det.
Citera
2019-08-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vilket inte bör få en att förlora i sikte möjligheten att mordet på AEH först planerats såsom en fingerad kidnappning, och därefter genomförts i enlighet med planen. Och varianter på det.

Jeg oppfatter politiets at bruk av uttrykkene "en fingert kidnapping" og "dekkhistorie" slik at det ikke skjedde noen reell bortføring av AEH på formiddagen onsdag 31. oktober i fjor.

Om AEH faktisk og reelt ble bortført, levende eller død, ville jeg kalt det en dekkoperasjon. En faktisk hendelse som skjedde mellom 09:14 og 13:30. Og som ville etterlatt spor. Fysiske spor i boligen. Ukjente biler fra overvåkningskameraer. Osv.
Citera
2019-08-19, 12:55
Medlem
Citat:
Tenkte at mine tidligere innlegg snakket for denne. Jeg tror de som bortførte henne drepte henne senere, men at planen hele tiden var drap. Usikker på om de som bortførte henne visste at planen var å drepe henne, eller om de trodde de var med på en reell kidnapping, hvor de så fikk ordre om å drepe fordi risikoen ble for stor, eller om de visste at det var et leiemord de skulle utføre. Jeg tror ikke hun ble drept i huset. Vet ikke helt hvorfor, men det er min magefølelse.

Citat:
Jeg oppfatter politiets at bruk av uttrykkene "en fingert kidnapping" og "dekkhistorie" slik at det ikke skjedde noen reell bortføring av AEH på formiddagen onsdag 31. oktober i fjor.

Om AEH faktisk og reelt ble bortført, levende eller død, ville jeg kalt det en dekkoperasjon. En faktisk hendelse som skjedde mellom 09:14 og 13:30. Og som ville etterlatt spor. Fysiske spor i boligen. Ukjente biler fra overvåkningskameraer. Osv.

Mitt inntrykk er at de tror hun var i live 09:14. Min tenkte situasjon belager seg på at det stemmer.
Citera
2019-08-19, 13:03
Medlem
Citat:
Mitt inntrykk er at de tror hun var i live 09:14. Min tenkte situasjon belager seg på at det stemmer.

Da må det være snakk om en dekkoperasjon, en faktisk bortføring som skjedde 31. oktober.

Ikke en dekkhistorie. Eller en fingert kidnapping.
Citera
2019-08-19, 13:04
Medlem
Citat:
Da må det være snakk om en dekkoperasjon, en faktisk bortføring som skjedde 31. oktober.

Ikke en dekkhistorie. Eller en fingert kidnapping.

Ikke så god på betegnelsene, men ja, det er vel det ordet jeg mener er riktig. Målet var drap, men det ble iscenesatt som en kidnapping. Og det har vært planlagt i lang tid.
Senast redigerad av Adrtrt 2019-08-19 kl. 13:10.
Citera
2019-08-19, 13:20
Medlem
Citat:

Utifra min forståelse av kapasiteten til politiets likhunder, så anser jeg det som 100% sikkert at AEH forlot Sloraveien i live.
Citera
2019-08-19, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajesticXII
Utifra min forståelse av kapasiteten til politiets likhunder, så anser jeg det som 100% sikkert at AEH forlot Sloraveien i live.

Det er i det hele tatt mye som faller på plass hvis det er snakk om drap iscenesatt som en kidnapping. Bortsett fra galskapen bak det hele, motivet tror jeg rett og slett er utenfor vanlige folks forståelsesevne.
Citera
2019-08-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ikke så god på betegnelsene, men ja, det er vel det ordet jeg mener er riktig. Målet var drap, men det ble iscenesatt som en kidnapping. Og det har vært planlagt i lang tid.

Men kidnappingen var da reell. Bortføringen skjedde. Planlagt. Vanligvis bruker man ikke ordet "iscenesatt" om kriminelle handlinger som er planlagt og gjennomført.

Jeg forstår det slik at du mener at AEH ble bortført for å drepes. Og at det eneste som kan kalles "iscenesatt" er utpressingsbrevet, som ble etterlatt for å skape inntrykk av at hun ble bortført med et økonomisk motiv, å kreve løsepenger.

Jeg synes din teori er veldig forskjellig politiets siste hovedhypotese. Som er drap forsøkt skjult som kidnapping. Og at utpressingsbrevet er lagt igjen for å skape inntrykk av bortføring, "en fingert kidnapping", som en "dekkhistorie" for å skjule drapet.
Senast redigerad av kornblomst 2019-08-19 kl. 13:34. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-08-19, 13:33
Medlem
Citat:
Men kidnappingen var da reell. Bortføringen skjedde. Planlagt. Vanligvis bruker man ikke ordet "iscenesatt" om kriminelle handlinger som er planlagt og gjennomført.

Jeg forstår det slik at du mener at AEH ble bortført for å drepes. Og at det eneste som kan kalles "iscenesatt" er utpressingsbrevet, som ble etterlatt for å skape inntrykk av at hun ble bortført med et økonomisk motiv, å kreve løsepenger.

Jeg synes din teori er veldig forskjellig politiets siste hovedhypotese. Som er drap forsøkt skjult som kidnapping. Og at utpressingsbrevet er lagt igjen for å skape inntrykk av bortføringing, "en fingert kidnapping", som en "dekkhistorie" for å skjule drapet.

Da leser vi politiet forskjellig. Jeg mener de peker mot et planlagt drap, utført som en kidnapping. En fingert/falsk kidnapping der økonomisk motiv ble lagt til grunn for å skjule hva det egentlig dreide seg om. Jeg tror det er et bestilt drap, lagt opp som en bortføring. Trusselbrevet og de elektroniske plattformene bærer preg av lang planlegging, og kan knyttes direkte opp mot en Monero-konto som ble opprettet ca 3 mnd før bortføringen.
Citera
2019-08-19, 13:33
Medlem
Citat:

Jeg synes din teori er veldig forskjellig politiets siste hovedhypotese. Som er drap forsøkt skjult som kidnapping. Og at utpressingsbrevet er lagt igjen for å skape inntrykk av bortføringing, "en fingert kidnapping", som en "dekkhistorie" for å skjule drapet.

Uenig.

Ta Nokas saken f.eks. Der kan man si at brannen i lastebilen, som var parkert foran utkjørselen til politistasjonen, var en iscenesatt kriminell handling. Ikke gjort for å brenne en stjålet lastebil «just for the sake of it», men som et ledd i en større og mer alvorlig kriminell handling. Både lastebilbrannen i Nokas og en eventuell iscenesatt kidnapping har omtrent samme mål: Hindre politiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in