2019-08-18, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Nej, med din avsaknad källkritik så förstår jag dina slutsatser och påståenden.
Lite för religiöst att "köpa" en hel bok rakt av och sedan sitta här och försvara författaren utan att själv ha gjort läxan att kontrollera fakta...(Mycket går som sagt att kontrollera i det för i oss tillgängliga materialet, tidningar m.m.)

Jag har inte läst Hedbergs bok men han fick mig att tänka om och se det ur en annan vinkel vilket du med all tydlighet inte klarar av eller tillåts.
Jag läste efter mitt "uppvaknande" Liljesons Palmemordets hemliga scenario och insåg att Hedbergs bok måste ha den och flera andra som källa och varför inte. Dock hade jag mina misstankar redan då jag för många, många år sedan började med att läsa bröderna Poutiainens bok och deras 67 frågor.
Hur var det med DNA från O P.
Den dagen då O P dör på riktigt kommer nog "Sverige skakas i sina grundvalar".
Citera
2019-08-18, 15:04
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Jag har inte läst Hedbergs bok men han fick mig att tänka om och se det ur en annan vinkel vilket du med all tydlighet inte klarar av eller tillåts.
Jag läste efter mitt "uppvaknande" Liljesons Palmemordets hemliga scenario och insåg att Hedbergs bok måste ha den och flera andra som källa och varför inte. Dock hade jag mina misstankar redan då jag för många, många år sedan började med att läsa bröderna Poutiainens bok och deras 67 frågor.
Hur var det med DNA från O P.

Palmes DNA finns i denna hud-bit.
http://www.nationensfiende.se/wp-content/uploads/fup/PP847_2396_13_G1_1104_01.pdf#page=50
Men med en jättekonspiration så är ju självfallet denna hudbit ett påhitt... eller hur?

Undrar om jag även läst något om att en benbit från ryggpelaren också har sparats, men den uppgiften får ses som osäker.
Citera
2019-08-18, 23:45
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Är du på riktigt? Om Olof Palme var svårt sjuk i AIDS - vilket är Hedbergs med fleras teori - så är Palme död sedan länge, oavsett om han inte blev mördad.
Citera
2019-08-18, 23:46
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är du på riktigt? Om Olof Palme var svårt sjuk i AIDS - vilket är Hedbergs med fleras teori - så är Palme död sedan länge, oavsett om han inte blev mördad.

Hur menar han att Palme skulle ha ådragit sig aids? Karln var ju gift.
Citera
2019-08-18, 23:48
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Hur menar han att Palme skulle ha ådragit sig aids? Karln var ju gift.

Massa älskarinnor och även en del älskare.

Hedberg har förresten själv sagt att Palme med största säkerhet är död sedan länge, men han vet inte när eller var Palme dog.
Citera
2019-08-19, 00:08
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Massa älskarinnor och även en del älskare.

Hedberg har förresten själv sagt att Palme med största säkerhet är död sedan länge, men han vet inte när eller var Palme dog.

Att Palme skulle ha varit bisexuell har helt gått mig förbi. Även om en massa älskarinnor, det ryktades ju om en amerikansk skådespelerska. Men det sa man ju enbart var smutsiga rykten uppfunna av högern.

Hedbergs föreläsning och teori om statsministermordet är lite kittlande så klart, dock undrar jag hur mycket karln har på fötterna, egentligen. Är det inte besynnerligt, att ingen av sönerna gått ut och fördömt Hedbergs fantasier? Kan Hedberg vara något på spåren?
Citera
2019-08-19, 09:05
Medlem
Citat:

Du, har du hört talas om stoppmediciner???

O P har naturligtvis haft tillgång till det allra bästa och då kan man leva länge. Folk dör inte längre av AIDS.
Citera
2019-08-21, 00:07
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Du, har du hört talas om stoppmediciner???

O P har naturligtvis haft tillgång till det allra bästa och då kan man leva länge. Folk dör inte längre av AIDS.

Det fanns inga stoppmediciner på 80-talet.

Men du menar kanske att en 92-årig Palme sitter i någon grotta någonstans i Indien och gömmer sig?

Det borde vara åldersgräns på Claes Hedbergs bok.
Citera
2019-08-21, 13:21
Medlem
Citat:
Det fanns inga stoppmediciner på 80-talet.

Men du menar kanske att en 92-årig Palme sitter i någon grotta någonstans i Indien och gömmer sig?

Det borde vara åldersgräns på Claes Hedbergs bok.

Nej, i så fall i ett slott med tennisbana mm.
Citera
2019-08-24, 23:57
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Att jag inte förmår dig att tänka om, är en sak...(och föga förvånande)
Att jag inte lika lätt som dig, utan källkritik, köper Hedbergs kopierade teori är en annan sak... (men lika föga förvånande)

Men vad är det du menar egentligen?

Att du sedan blandar in Poutiainen i detta ?!!?
Vad har Poutianens för gemensamt med Hedberg?

Gällande DNA så har du fått svar... men föga förvånande att du inte köper det heller...

Och till sist... "..skaka i Sveriges grundvalar.." ...
Återkom med exakt källa för när HH skall ha yttrat det ordet, så lovar jag att hålla tyst sen... (Källan ska givetvis gå att kontrollera)
Och jag lovar dig också 1000 kr!
Citera
2019-09-23, 14:55
Medlem
RiMaXs avatar
Återkom med exakt källa för när HH skall ha yttrat det ordet, så lovar jag att hålla tyst sen...

Han blev iallafall utfrågad angående detta inför Konstitutionsutskottet,och ville inte svara på detta!
Citera
2019-09-23, 21:33
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Återkom med exakt källa för när HH skall ha yttrat det ordet, så lovar jag att hålla tyst sen...

Han blev iallafall utfrågad angående detta inför Konstitutionsutskottet,och ville inte svara på detta!

Ja, men :
1. Det var inte under KU-förhöret som han myntade uttycket.
2. Just ordet "grundvalar" finns inte att finna någonstans.
Olle Minell och Sven Anér pekar båda på DN 25/8 -1986, men sannolikt har ingen av dem kontrollerat uppgiften för där finns inget "grundvalar"..
I DN den 26/8 finns något som skulle kunna antyda detta, men det är inte "grundvalar" ordagrant.
https://imgur.com/xc3LbNj

Som sagt... 1000kr betalar jag om källan och det exakta uttrycket "skaka i Sveriges grundvalar" kan visas och bevisas..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in