2019-08-11, 21:10
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Sånt här brukar man ju oftast bara skratta åt, men Hedberg får tyvärr uppmärksamhet vilket skadar den verkliga utredningen. Ser helst att man ignorerar pajasen och ett sätt att tysta honom är att släppa hemligstämplade dokument som motbevisar hans fantasier.

Det finns en hel del av det tillgängliga materialet som motbevisar Hedberg...
Hedbergs problem är att han själv inte gjort hemläxan och granskat sina uppgifter.
Hans bok är ett klipp-å-klistra-verk...

Gemensamt för Hedbergs fanclub är att de är dåligt pålästa, samt saknar "nåt"... Logik, sannolikhetslära... källkritik... etc. (Vissa undrar man om de ens gått ut grundskolan?)

Är man en seriös författare så hänvisar man till de källor man fått informationen ifrån!
(Är man seriöst intresserad så accepterar man INGA sanningar utan källhänvisningar, vilket här bevisar att fanclubben inte är seriös..)

Jag har ägnat några timmar åt att lista en del av "sanningarna" och avskrivit dessa utifrån tillgängliga fakta.

"Lisbet-bilden" som visar en kvinna som kliver ur en polisbil vid Sabb. (Detta är Anérs kapp-bytesteori som Hedberg klistrat in...)
Blir för långt just nu att redogöra för allt som spräcker den teorin. Det enkla är dels att fotografen Ulf Karlsson är kvar på mordplatsen denna tid. 23:42 och kan alltså inte tagit den bilden på Sabb då.
Den andra är uppgifter från Rimborn(via en egen intervju) där han förtydligar att Lisbet hela tiden satt på Sabb när han kom dit vid ca 23:35. Vidare att bilden är tagen efter att han själv varit fram och tillbaka till SBC. (På bilden står hans radiobil 5520 näst längst in)..
D.v.s. den bilden är tagen mycket senare och stämmer väldigt bra in på Ingrid Klerings kappa och snowjoggers som hon har på en bild i Expressen 4/3 samt tidningen Arbetet 4/3.

"Listan över alla döda med koppling till palmemordet"
Faller på sin egen omrimlighet att alla på listan dör/mördas etc. p.g.a. kopplingar/vetskap om hur mordet gick till...
I Hedbergs fall blir det då vetskap om hur teaterföreställningen gick till.... Men nej, det är vitt skilda personer med olika teorier (privatspanarna ex.)
De dör långt långt efter mordet, så skulle det haft något att avslöja så skulle de kunna läckt för länge sedan....

På listan finns då en Hans Rosengren som omkom i Oskarshamnsolyckan..
Nu vet jag inte vem som startade lögnen, men Hedberg sprider den vidare och har inte kontrollerat den uppgiften heller...
Lögnen om att denne Hans skulle vara Björn Rosengrens (tidigare TCO-ordföranden) bror...
Hans var född 1942-10-22 och Björn R är född 1942-04-14.... Bara det borde säga något?
Björn har dock en bror, Peter född -44 och en syster, Laila 3 år äldre..

....
Citera
2019-08-17, 02:07
Medlem
MAX-HIMs avatar
Claes Hedberg och Gunnar Wall ger då mycket mera ärligt intryck eftersom de verkligen försöker, jämfört med alla regeringstroll och korkskallar här på flashback som bara sitter på sitt feta korrupta arsel och kacklar värre än en skock satkärringar (när de sätter sig på tvären till alla som verkligen försöker utreda Palmemordet).

Kom med något själv då, och sitt inte bara där och låtsats veta bättre. Sanningen är den att ni har inte gjort ett skit för att komma närmare en lösning på mordets gåtor.

Som Gunnar Wall menade på (i en intervju, se nedan), och jag själv tänkt på, hur fasiken kan man vara så oändligt inkompetent så man lägger 2-3 miljarder SEK på en mordutredning och inte kommer 1 millimeter närmare en lösning? Detta när man samtidigt vet att många andra mord har en betydligt bättre uppklaringsprocent för bara en fraktion av de summor Palmemordet kostat oss skattebetalare.

Journalisten Gunnar Wall i en intervju: https://www.youtube.com/watch?v=wQmeS7qsLZg

Fortfarande ingen som misstänker en hund begraven här? (latmaskarna)"Nääää....för jag kan inte tänka själv nämligen" Imbecilla tjockskallar där.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-08-17 kl. 02:35.
Citera
2019-08-17, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Claes Hedberg och Gunnar Wall ger då mycket mera ärligt intryck eftersom de verkligen försöker, jämfört med alla regeringstroll och korkskallar här på flashback som bara sitter på sitt feta korrupta arsel och kacklar värre än en skock satkärringar (när de sätter sig på tvären till alla som verkligen försöker utreda Palmemordet).

Kom med något själv då, och sitt inte bara där och låtsats veta bättre. Sanningen är den att ni har inte gjort ett skit för att komma närmare en lösning på mordets gåtor.

Som Gunnar Wall menade på (i en intervju, se nedan), och jag själv tänkt på, hur fasiken kan man vara så oändligt inkompetent så man lägger 2-3 miljarder SEK på en mordutredning och inte kommer 1 millimeter närmare en lösning? Detta när man samtidigt vet att många andra mord har en betydligt bättre uppklaringsprocent för bara en fraktion av de summor Palmemordet kostat oss skattebetalare.

Journalisten Gunnar Wall i en intervju: https://www.youtube.com/watch?v=wQmeS7qsLZg

Fortfarande ingen som misstänker en hund begraven här? (latmaskarna)"Nääää....för jag kan inte tänka själv nämligen" Imbecilla tjockskallar där.

Håller helt med!
Om det finns en annan lösning på mordet dvs att det var teater och O P forslades undan så borde väl hans barn besökt honom förmodligen flertal gånger och därmed lämnat spår. Jag vet inte om uppgifter finns någonstans på vart man flyger men om så borde man kunna spåra en eventuellt levande O P.
Citera
2019-08-17, 11:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Att ens nämna Hedberg och Wall i samma mening visar att du inte är speciellt insatt. En klar förolämpning mot Wall.
Gunnar Wall är en seriös författare och tidigare journalist.
Citera
2019-08-17, 13:57
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Att ens nämna Hedberg och Wall i samma mening visar att du inte är speciellt insatt. En klar förolämpning mot Wall.
Gunnar Wall är en seriös författare och tidigare journalist.

Lägg väl märke till att du aldrig berör besynnerliga saker som jag och Gunnar Wall nämnt. Ta till exempel det att flera hundratals miljoner upp till miljarder SEK skattemedel har förbrukats till Palmemordet och 0% resultat har uppnåtts, speciellt nu när vi vet om att mord normalt sett klaras upp med betydligt högre uppklarningsprocent och med betydligt mindre resurser. Nej, du verkar bara syssla med att diskreditera sanningssökares trovärdighet genom att bygga upp ett falskt argument och sedan använda detta "argument" för att avfärda allting vi skriver.

Kanske du borde söka jobb som regeringstroll om du inte redan jobbar där. Ja menar, då får du iallafall pröjs från skattebetalare som mig för att svamla på här på nätet.

Teorier (med viss/signifikant fakta bakom) behöver inte omkullkastas bara för att något inte stämmer (enligt dig iallafall). Och teorier kan visst få förekomma utan att all fakta finns på bordet, speciellt i det här mordfallet där man mera verkar ha sysslat med att städat bort fakta och missbrukat utredningssekretessen något fruktansvärt. Den långa utredningssekretessen har ju nu hindrat folk från att kunna bidra med vad de vet (eftersom de kan komma på något i samband med den sekretessbelagda informationen), ja menar, allt så att en lösning på mordet någon gång ser ett slut.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-08-17 kl. 14:08.
Citera
2019-08-17, 14:17
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Håller helt med!
Om det finns en annan lösning på mordet dvs att det var teater och O P forslades undan så borde väl hans barn besökt honom förmodligen flertal gånger och därmed lämnat spår. Jag vet inte om uppgifter finns någonstans på vart man flyger men om så borde man kunna spåra en eventuellt levande O P.

Ja, det är mycket som verkar vara utanför det normala när det gäller Mordet på OP. För mig liknar det hela ett dåligt planerat (iscensatt) mord som sedan kräver enorma mängder skattemedel för att städa upp bakom sig. Det är så många märkliga uttalanden som gjorts av personer som stod Palme (mer eller mindre) nära, och det är dessutom så många egendomliga händelser som inte får en förklaring. Till exempel, vad menade Holmér med sitt uttalande i en DN-intervju 1986? Att om sanningen kring Palmemordet kom fram så skulle det skaka Sverige i dess grundvalar.

I ett annat exempel så skriver journalisten Wall att SÄPO har hemligstämplat en vittnesuppgift från Lisbeth Palme. Konstigt är också att Lisbeth verkar ha varit mycket angelägen om att inga uppgifter av betydelse läcker ut, alltså, högsta sekretess skall råda (men hon borde väl vilja ha ett uppklarande av mordet, om någon, inte "locket på" som nu). Och inga rekonstruktioner på mordplatsen gjordes med Lisbeth Palme (enligt Wall). Ingen utredning av en hemliga operation som skulle ha ägt rum parallellt med "Palmemordet" (där vittnen sett Walkie-talkie-män)....etc.
Men överlag skulle jag säga att det verkar vara för mycket hemligheter i samband med det här mordet. Det är precis som att man vill förhindra sanningen från att komma fram.

Ja, hela den här mordutredning börjar likna ett gyckelspel där man bedrar svenska folket, och inte verkar dessa utredare (med Holmér och liknande clowner) ens ha vett att skämmas för att man slösar våra skattemedel på ineffektiva aktivitet. Nu är iofs. Holmér död (4 oktober 2002), så han behöver inte bekymra sig om huruvida han bör skämmas eller inte där han ligger.

I huvud taget skulle jag säga att vi Svenskar borde kräva resultat för alla våra hundratals miljarder i skattemedel varje år (statsbudgeten), och inte som nu, där regeringarna fortfarande låtsats att det är så svårt att redovisa vad (till exempel) den påtvingade massinvasionen från MENA kostar oss (när enskilda ekonomer på eget initiativ lyckats med detta), eller som i det här fallet med Palmemordet, där utredarna inte komma en millimeter i utredningen utan hoppar som en galen rabiat kanin hit och dit mellan olika spår (utan något bra skäl eftersom spåren saknar mer eller mindre substans). Skulle säga att så här agerar någon som vill förvilla svensk folket.
Senast redigerad av MAX-HIM 2019-08-17 kl. 14:37.
Citera
2019-08-17, 14:44
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Lägg väl märke till att du aldrig berör besynnerliga saker som jag och Gunnar Wall nämnt. Ta till exempel det att flera hundratals miljoner upp till miljarder SEK skattemedel har förbrukats till Palmemordet och 0% resultat har uppnåtts, speciellt nu när vi vet om att mord normalt sett klaras upp med betydligt högre uppklarningsprocent och med betydligt mindre resurser. Nej, du verkar bara syssla med att diskreditera sanningssökares trovärdighet genom att bygga upp ett falskt argument och sedan använda detta "argument" för att avfärda allting vi skriver.

Kanske du borde söka jobb som regeringstroll om du inte redan jobbar där. Ja menar, då får du iallafall pröjs från skattebetalare som mig för att svamla på här på nätet.

Teorier (med viss/signifikant fakta bakom) behöver inte omkullkastas bara för att något inte stämmer (enligt dig iallafall). Och teorier kan visst få förekomma utan att all fakta finns på bordet, speciellt i det här mordfallet där man mera verkar ha sysslat med att städat bort fakta och missbrukat utredningssekretessen något fruktansvärt. Den långa utredningssekretessen har ju nu hindrat folk från att kunna bidra med vad de vet (eftersom de kan komma på något i samband med den sekretessbelagda informationen), ja menar, allt så att en lösning på mordet någon gång ser ett slut.

Jag ser inte frågan om Gunnar Wall och kostnaderna för Palmeutredningen som passande i denna tråd.

Verkar bara syssla med att diskreditera sanningssökare?
I fallet Hedberg kan det nog uppfattas så, då min irritation på detta trams möjligen inte gått att dölja. Och det hänger ihop med att jag tycker att han pissar vitten, ambulans- /sjukvårdspersonal, poliser, rättsläkare i ansiktet... utan att själv ens reflekterat över vad hans teori "innebär".
Citera
2019-08-17, 14:46
Medlem
MOPspanarens avatar
Myten om "Lisbet-bilden"
Ulf Karlssons originalbild -- https://imgur.com/a/Xbu8V1p

Bakgrund:
Bakgrunden är den bild som publicerades i bland annat GP den 2/3 1986, men även Länstidningen hade med denna bild, med undertexten att det är Lisbet Palme som anländer till Sabbatsbergs sjukhus.
Bilden är tagen av fotograf Ulf Karlsson.

Källa:
Göteborgs-posten -- https://imgur.com/a/U7r6U61
Länstidningen -- https://imgur.com/a/pludFAB

Denna bild kom att bli en av pusselbitarna i författaren Sven Anérs sk. "Kapp-bytes-teori".
Palme-Nytt Nr7/2000 -- http://runeberg.org/palmenytt/2000/0105.html

I korthet handlar det om att Lisbet Palme, som bevisligen klivit in i en ambulans på mordplatsen, måste ha hoppat ur ambulansen och in i en polisbil samt också bytt kappa eftersom bilden tydligt visar "Lisbet" som kliver ur en polisbil i en helt annan kappa än den påskjutna kappan som sedan presenteras.
Utöver själva bildbeviset fick även Anér klockslaget 23:43 för när bilden skulle vara tagen. Detta av fotografen själv, Ulf Karlsson. Se länk till Palme-Nytt ovan.

Uppgifter som talar emot Anérs teori och t.o.m. spräcker den.

Denna teori borde egentligen ha fallit på sin egen orimlighet, men den har samtidigt överlevt alla år och nu senast spreds den vidare genom Hedberg i boken "En oväntad vändning", samt alla Hedbergs framträdanden.
Hedberg som pratar mycket om desinformation och mörkläggning, visar inte alls prov på att han själv skyddar sig mot detta när han klippt och klistrat denna teori rakt av.
https://youtu.be/ETrcRb0GQW8?t=2937

- Ulf Karlsson var den fotograf som var först till mordplatsen och fotade de allra tidigaste bilderna. Ulf är vid mordplatsen när poliserna sätter upp avspärrningen.
Första bilden från mordplatsen togs ca. kl.23:40. https://imgur.com/a/mUoONZF

- Från det sk. LAC-bandet får vi detta från Maria Degerman (förare i ambulans 912)
---"23:42 och 0"
Maria Degerman (ambulans): ..fru sitter där inne i rummet med en sköterska nu..
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=lYjDDeTe2iY&t=407s

- Uppgifter från Åke Rimborn (förste polisman på Sabbatsbergs sjukhus) från en egen intervju med honom där han kommenterar bilden.
Rimborn larmas till Sabbatsberg kl.23:35 och är sannolikt där redan innan 23:40. När han anländer till Sabbatsberg är
"Lisbet i akutrummet"
Kommentaren gällande bilden är att denna är tagen efter att Rimborn varit fram och tillbaka till polishuset en gång efter att ha lämnat ytterligare signalementsuppgifter han fått av Lisbet.
Källa: https://drive.google.com/file/d/1KVG1zf6lDe8cL2cErvJzdV_cN3t312cd/view
Bilden ska alltså enligt Rimborn ha tagits efter detta. Det är förövrigt Rimborns radiobil (5520) näst längst in till vänster på den sk. "Lisbet-bilden".

Sköterskan som Maria Degerman talar om på LAC-bandet ovan är Lena Österman. Hon om någon kan också intyga att det var Lisbet Palme och inte någon hittepå-skådis hon tog hand om.

Kvinnan på den sk. "Lisbet-bilden" är av allt att döma, Mårten Palmes dåvarande flickvän Ingrid Klering.

Samma kappa och samma skor(snowjoggers) som syns på bilden, har Ingrid när hon och Mårten följer med Mattias Palme till minnesstunden i skolan.
Att jämföra är även frisyren.

Källa: Expressen 4/3 -- https://imgur.com/a/ziFoIgi
Källa skor: Arbetet 4/3 -- https://imgur.com/a/JX4rDXb
Källa frisyr: Begravningen -- https://imgur.com/a/0C2tJ1c

Sedan har även Anér hävdat att polisbilen på den sk. Lisbet-bilden skulle vara Lars Christianssons (rb 1210).
Även detta är fel då Lars Christiansson (och kollegan Hans-Erik Rehnstam) inte alls körde en Volvo. Radiobil 1210 var en SAAB.
Källa: Vojta Kleckas bild som publicerats i Inuti Labyrinten s.412
https://drive.google.com/file/d/1XG5SN2OZuS8SHr5hBz9g_Xw_RAcOaC5u/view

Detta är några av källorna som talar emot teorin. Det finns fler.
Bevisbördan ligger som sagt på den som påstår denna teori, men varken Anér eller Hedberg har varit kapabla att ifrågasätta sina egna teorier...
Citera
2019-08-17, 15:35
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Jaha, men det är ju i så fall bara din egen subjektiva åsikt och privata känslor, inget som tillför utredningen på OP något.

I detta fall är det nog lite mer än en bara min subjektiva åsikt...
Tänk efter själv.
Skulle Hedbergs teori(Mer korrekt är Liljesons teater-teori) om ett teatermord vara riktigt, så skulle Hage och Glantz försökt rädda livet på en skådis.... eller var det teaterblod och var han inte död, mannen där på gatan??...
Poliser och Ambulanspersonal.. m.m.
Har alla dessa personer "haft fel", fått liven "märkta" helt i onödan.

Finns här ingen empati och förståelse?
Citera
2019-08-17, 17:47
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Podden Tänk om plockar isär Hedberg i gårdagens avsnitt.
Citera
2019-08-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
I detta fall är det nog lite mer än en bara min subjektiva åsikt...
Tänk efter själv.
Skulle Hedbergs teori(Mer korrekt är Liljesons teater-teori) om ett teatermord vara riktigt, så skulle Hage och Glantz försökt rädda livet på en skådis.... eller var det teaterblod och var han inte död, mannen där på gatan??...
Poliser och Ambulanspersonal.. m.m.
Har alla dessa personer "haft fel", fått liven "märkta" helt i onödan.

Finns här ingen empati och förståelse?

Vad har empati med detta att göra?
Att Hedberg klipper och klistrar är ju bara vad de flesta gör och när Hedberg presenterade sin version det var då jag började granska momenten i denna story.
Du pratar om teaterblod. För de som iscensatte detta var det en baggis att få fram blod och mig veterligen har aldrig något DNA tagits vare sig på O P eller blodet som fanns på platsen. konstigt att ingen sparat blod från händelsen. Skulle varit en raritet.
De som skulle försöka "rädda livet" på personen som låg där blev ju undanskuffade av L P när man försökte kolla pulsen på den döde vilket inte fick göras eftersom man då känt att den döde hade puls.
De poliser som var där visst nog inte ett jota förutom bl.a Holmer som passerade platsen.
Ambulansen kom ju verkligen lägligt eller...??

Nej du MOPspanaren, du får det svårare och svårare att dölja "teatermordet".
Citera
2019-08-18, 10:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Vad har empati med detta att göra?
Att Hedberg klipper och klistrar är ju bara vad de flesta gör och när Hedberg presenterade sin version det var då jag började granska momenten i denna story.
Du pratar om teaterblod. För de som iscensatte detta var det en baggis att få fram blod och mig veterligen har aldrig något DNA tagits vare sig på O P eller blodet som fanns på platsen. konstigt att ingen sparat blod från händelsen. Skulle varit en raritet.
De som skulle försöka "rädda livet" på personen som låg där blev ju undanskuffade av L P när man försökte kolla pulsen på den döde vilket inte fick göras eftersom man då känt att den döde hade puls.
De poliser som var där visst nog inte ett jota förutom bl.a Holmer som passerade platsen.
Ambulansen kom ju verkligen lägligt eller...??

Nej du MOPspanaren, du får det svårare och svårare att dölja "teatermordet".

Nej, med din avsaknad källkritik så förstår jag dina slutsatser och påståenden.
Lite för religiöst att "köpa" en hel bok rakt av och sedan sitta här och försvara författaren utan att själv ha gjort läxan att kontrollera fakta...(Mycket går som sagt att kontrollera i det för i oss tillgängliga materialet, tidningar m.m.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in