2019-08-18, 21:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Har du fortfarande inte hajat att det inte finns något systerskap?

Det existerar i allra högsta grad. Primus motor till Sveriges undergång om du frågar mig.
Citera
2019-08-18, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Absolut, känner du för det så varsågod. Det är ett fritt forum, du kan kalla mig vad du vill. Men hade du egentligen något du ville diskutera?
Ja, förutom då hur jag skall definieras?
Nej, jgag ville bara få konstaterat att du hade fel i att du kallades anti-feminist för att du inte var feminist. Du kallas anti-feminist för att du är mot feminism. Att du ljög, om du så vill.
Citera
2019-08-18, 21:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Men du vill fortsätta hävda att kvinnliga egenskaper nedvärderas i vårt samhälle?

Eller att kvinnliga offentligt anställda lider ekonomisk nöd?

Jag har inte hävdat att kvinnliga egenskaper nedvärderas i samhället. Min TS vänder sig inte direkt till samhället utan de som brukar befinna sig på forumet.
Jag tycker inte att kvinnor eller specifikt kvinnliga egenskaper nedvärderas. Däremot har vi ett problem med offentlig sektor.
Jag har inte heller hävdat att kvinnliga anställda lider ekonomisk nöd. Det var mycket hittepå här från din sida...
Citera
2019-08-18, 21:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, jgag ville bara få konstaterat att du hade fel i att du kallades anti-feminist för att du inte var feminist. Du kallas anti-feminist för att du är mot feminism. Att du ljög, om du så vill.

Kan du definiera feminism?
Citera
2019-08-18, 21:54
Medlem
Citat:
Jag har inte hävdat att kvinnliga egenskaper nedvärderas i samhället. Min TS vänder sig inte direkt till samhället utan de som brukar befinna sig på forumet.
Jag tycker inte att kvinnor eller specifikt kvinnliga egenskaper nedvärderas. Däremot har vi ett problem med offentlig sektor.
Jag har inte heller hävdat att kvinnliga anställda lider ekonomisk nöd. Det var mycket hittepå här från din sida...
Jaha. Jag ber om ursäkt. Kag visste inte att du höll på med en metadiskussion om FB och din egen person. My mistake. Klart, finns väl inte mycket mer att klaga på som kvinna i Sverige. Det leder mig vidare;

Vart ska kvinnognället ta vägen i det feministiska utopia? Lets face it, att gnälla är den största kvinnohobbyn, ett livselixir. Hur ska svenska kvinnor klara sig när det inte längre finns något att gnälla på? Kommer vi få en kraftig ökning av kvinnliga självmord?
Citera
2019-08-18, 21:55
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nej, jgag ville bara få konstaterat att du hade fel i att du kallades anti-feminist för att du inte var feminist. Du kallas anti-feminist för att du är mot den. Att du ljög, om du så vill.

Nämen, så näpet. Feministen som avskyr alla stämplar på grund av kön har nu efter många om och men i alla fall kunnat sätta stämpeln lögnare i pannan på mig. Herrejävlar, alltså, vad gulligt. Vet du vad, jag tar tillbaka det där med teckenspråk för utvecklingsstörda.
Du är så jävla härlig, det går fan inte att låta bli att älska dig. Jag menar det faktiskt.

Och så sitter ni andra och säger att män nedvärderar kvinnliga egenskaper. Fy skäms på er.
Citera
2019-08-18, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Nämen, så näpet. Feministen som avskyr alla stämplar på grund av kön har nu efter många om och men i alla fall kunnat sätta stämpeln lögnare i pannan på mig. Herrejävlar, alltså, vad gulligt. Vet du vad, jag tar tillbaka det där med teckenspråk för utvecklingsstörda.
Du är så jävla härlig, det går fan inte att låta bli att älska dig. Jag menar det faktiskt.

Och så sitter ni andra och säger att män nedvärderar kvinnliga egenskaper. Fy skäms på er.
Åhå, har du inget emot feminism nu helt plötsligt, med sina stormoguler som kastar nedpissade trosor på biografer? Djupfrys kommer ut ur garderoben?

Ja, du får nog ta tillbaka det där med teckenspråk för utvecklingsstörda, däremot funderar jag på om du kanske har behov av det för egen del.
Citera
2019-08-18, 22:04
Medlem
Citat:
Åhå, har du inget emot feminism nu helt plötsligt, med sina stormoguler som kastar nedpissade trosor på biografer? Djupfrys kommer ut ur garderoben?

Ja, du får nog ta tillbaka det där med teckenspråk för utvecklingsstörda, däremot funderar jag på om du kanske har behov av det för egen del.
https://www.dn.se/arkiv/inrikes/ohallbar-situation-schyman-tvingades-beratta-hennes-alkoholproblem-blev-akuta/
Citera
2019-08-18, 22:08
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Ja, min älskade vän. Jag får nog fan krypa till korset här och bekänna färg. Det har suttit så långt inne, som en törnrosetagg i själen, men innerst inne är jag nog en feminist.
Därför som jag med näbbar och klor angripit ideologin. För att undertrycka mitt verkliga jag.

Du har verkligen fått mig att se ljuset, jag är omvänd och jag tackar dig ifrån hela mitt väsen, jag är frälst och jag kommer i fortsättningen inte bete mig uppkäftigt.
Citera
2019-08-18, 22:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Jaha. Jag ber om ursäkt. Kag visste inte att du höll på med en metadiskussion om FB och din egen person. My mistake. Klart, finns väl inte mycket mer att klaga på som kvinna i Sverige. Det leder mig vidare;

Vart ska kvinnognället ta vägen i det feministiska utopia? Lets face it, att gnälla är den största kvinnohobbyn, ett livselixir. Hur ska svenska kvinnor klara sig när det inte längre finns något att gnälla på? Kommer vi få en kraftig ökning av kvinnliga självmord?

Hehe, ingen fara. Det händer så ofta här att det blir märkliga samtal. Det uppstår liksom åsikter som man inte visste att man hade.

Jag vet inte skrot. Jag gnäller nämligen inte själv. Är det något jag gör så är det att uttrycka ilska över disfunktionella områden i samhället, men det har sällan någon koppling till mig själv och min egen situation.
Du verkar familjär med gällande? Du kanske har något förslag på hur man kommer till rätta med bekymret?
Citera
2019-08-18, 22:16
Medlem
Citat:
Hehe, ingen fara. Det händer så ofta här att det blir märkliga samtal. Det uppstår liksom åsikter som man inte visste att man hade.

Jag vet inte skrot. Jag gnäller nämligen inte själv. Är det något jag gör så är det att uttrycka ilska över disfunktionella områden i samhället, men det har sällan någon koppling till mig själv och min egen situation.
Du verkar familjär med gällande? Du kanske har något förslag på hur man kommer till rätta med bekymret?
Med ditt problem med FBs nedvärderande av kvinnliga egenskaper? Nej.
Citera
2019-08-18, 22:17
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det existerar i allra högsta grad. Primus motor till Sveriges undergång om du frågar mig.

Okej. Ni kan se mig vinka från andra sidan sundet när helvetet brakar loss. Sittandes på en servering i Köpenhamn med en riktig dansk karlakarl.
Jag menar, vi var ju trots allt danskar en gång...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in