2019-08-18, 21:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Så länge vi kvinnor låter män värdera oss, eller för den delen går runt och väntar på att bli "högre värderade" lär ingenting vettigt ske.

Därför känns också trådstarten urbota fånig som ber om mäns åsikter i frågan. Lägg värderingen av kvinnor i deras egna händer för framtidens skull. Så vi får chansen att uppskatta oss själva för det enorma jobb vi gör tillsammans.

För varje man som säger, "helt ärligt, jag bryr mig inte" kommer jag skänka en tanke till Esther.

Jag ser inte något fel i att ta del av folks åsikter och lyssna på hur de resonerar. Jag kallar det för att vara nyfiken. Intresserad. Det betyder inte att man definierar sig själv utifrån någon annans åsikter.
Citera
2019-08-18, 21:23
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, min uppfattning är att du är emot feminism.

Kan du berätta varför det är fel att säga att du är emot feminism?

Du kan säga exakt vad du vill. Faktiskt så är det bara bra ifrån min synvinkel ju mer du skriver. Det liksom på något sådär mysigt vis förstärker precis vad jag talat om.
Citera
2019-08-18, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför måste du balla ur plötsligt? Det är som om du tappar fattningen mitt i inlägget och blir en total stolle.
Var fan såg du att jag försökte skjuta bort något ansvar i mitt inlägg?

Det där är en tjej jag gillar.. Just saying..
Citera
2019-08-18, 21:29
Medlem
Citat:
Nej det finns inte helprivata alternativ. De så kallade privata alternativen är fortfarande beroende av staten och håller samma patientavgifter och således ungefär samma löner också.
Fortsätt undvik min tes.

Du vill se en nedrustning av offentlig välfärd alltså, att skola, sjukvård etc blir en helt privat angelägenhet? Ja, det är ju dit vi är på väg.

Frågan är ju hur många som kommer vilja betala för att sätta sina söner i en feministisk indoktrineringsskola ......
Citera
2019-08-18, 21:35
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du någon särskild åsikt om feminism eller har du inte?

Det största problemet är att ordet feminist inte betyder vad det betydde från början för de flesta människor. Därför kan man inte kalla sig feminist längre. Bättre att kort och gott säga att man är för lika rättigheter inför lagen och att varje människa föds med samma grundvärde. Det var väl ungefär det som feminismen stod för från början.
Nu är det mest pajaserier.
Citera
2019-08-18, 21:37
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Fortsätt undvik min tes.

Du vill se en nedrustning av offentlig välfärd alltså, att skola, sjukvård etc blir en helt privat angelägenhet? Ja, det är ju dit vi är på väg.

Frågan är ju hur många som kommer vilja betala för att sätta sina söner i en feministisk indoktrineringsskola ......

Om skolan privatiseras så kommer inte alla skolor att vara några sådana som du nämner.

Nja jag vet inte, jag ser både fördelar och nackdelar med att privatisera rubbet.
Citera
2019-08-18, 21:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Du kan säga exakt vad du vill. Faktiskt så är det bara bra ifrån min synvinkel ju mer du skriver. Det liksom på något sådär mysigt vis förstärker precis vad jag talat om.
Bra. Då kan vi slå fast att orsaken till att du kallas anti-feminist inte är att du är icke-feminist utan att du är anti-feminist.
Citera
2019-08-18, 21:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det där är en tjej jag gillar.. Just saying..

Du har dina stunder du med
Citera
2019-08-18, 21:39
Avslutad
Citat:
Du har dina stunder du med

..ashhhh...
Citera
2019-08-18, 21:40
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Feminism imploderar nu.. Nästa steg är att bryta 'systerskapet' och dess boja. Kan ni lösa det har ni en quinna värd att satsa på.. Svenska kvinnor har en ådra av autonomi som är stark. Gräv upp den..

Har du fortfarande inte hajat att det inte finns något systerskap?
Citera
2019-08-18, 21:40
Medlem
Citat:
Om skolan privatiseras så kommer inte alla skolor att vara några sådana som du nämner.

Nja jag vet inte, jag ser både fördelar och nackdelar med att privatisera rubbet.
Men du vill fortsätta hävda att kvinnliga egenskaper nedvärderas i vårt samhälle?

Eller att kvinnliga offentligt anställda lider ekonomisk nöd?
Senast redigerad av lillskrot 2019-08-18 kl. 21:44.
Citera
2019-08-18, 21:43
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Bra. Då kan vi slå fast att orsaken till att du kallas anti-feminist inte är att du är icke-feminist utan att du är anti-feminist.

Absolut, känner du för det så varsågod. Det är ett fritt forum, du kan kalla mig vad du vill. Men hade du egentligen något du ville diskutera?
Ja, förutom då hur jag skall definieras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in