Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Nä, jag tycker att det är intressant att ni spånar, även om jag inte tror samma som ni.
Jag har tidigare spekulerat om vilken betydelse motivbilden har.
Det finns flera aspekter runt detta.
1. Motivbilden i sig är inte ensam faktor
2. Den som har starkast motiv i våra ögon, behöver inte vara det starkaste motivet för mördaren
3. Motivet är inget bevis, men kan vara en indikator på vad som kan ha hänt
T ex säg att LW hade en stor skuld till någon eller att någon hade en stor livförsäkring att få ut vid ett dödsfall. Det hade ju också varit möjliga motiv.
Men väldigt få personer är beredda till att döda någon även om de skulle ha motiv. Det kan faktiskt vara den som i våra ögon har det minsta motivet för att döda någon som utför mordet. Men i mördarens ögon är det tillräckligt.
Eftertänksam borde ditt nicknamn vara!!
Det där tål att funderas på ett par vändor, åtminstone för polisen, tex några eventuells försäkringar eller om LW hade en gigantisk skuld tlll någon? För här kommer vi nog aldrig få veta något om det i så fall, jag har inget sånt i mitt minne att jag läst alla fall. Men mycket intressanta tankar!!
Det här du skrivit som jag dessutom
kopierat, det kan alla fundera på i tråden tycker jag! Mycket bra tankar kopierat från notknapparen är detta:
1. Motivbilden i sig är inte ensam faktor
2. Den som har starkast motiv i våra ögon, behöver inte vara det starkaste motivet för mördaren
3. Motivet är inget bevis, men kan vara en indikator på vad som kan ha hänt
Ja mycket få människor väljer att mörda, de flesta känner ingen som blivit mördad eller tex haft en granne som blivit mördad.
Och visst har du rätt, vi kan tycka motivet är litet, tom ynkligt litet...!!
Men pusselbitarna ska ändå på plats..alla har sitt eget pussel för att få ihop bilden.
Alla arbetar olika snabbt/långsamt?!!
Och eftersom vi alla väntar på fup, kan vi lika gärna försöka sysselsätta oss med något meningsfullt under tiden och räta ut några frågetecken??