2019-08-18, 13:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Och när jag läser detta och utgår från deras roll som oskyldiga och inte litar på någon annan än varandra och därmed varandras oskuld, blir de båda helt friade givetvis.
Detta var mycket intressant att läsa och kanske jag kommer dit sedan när jag utvärderat HD som jag i nuläget tänker har det största motivet för tillfället?
Därmed inte sagt att det måste vara HD? Det är fortfarande SD som är MGM.
Men de alla ??? som dykt upp och utan en fup, så skadar det inte att fundera ett varv till medans vi väntar?
Eller gör det det?

Nä, jag tycker att det är intressant att ni spånar, även om jag inte tror samma som ni.

Jag har tidigare spekulerat om vilken betydelse motivbilden har.
Det finns flera aspekter runt detta.

1. Motivbilden i sig är inte ensam faktor
2. Den som har starkast motiv i våra ögon, behöver inte vara det starkaste motivet för mördaren
3. Motivet är inget bevis, men kan vara en indikator på vad som kan ha hänt

T ex säg att LW hade en stor skuld till någon eller att någon hade en stor livförsäkring att få ut vid ett dödsfall. Det hade ju också varit möjliga motiv.

Men väldigt få personer är beredda till att döda någon även om de skulle ha motiv. Det kan faktiskt vara den som i våra ögon har det minsta motivet för att döda någon som utför mordet. Men i mördarens ögon är det tillräckligt.
Citera
2019-08-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Hold your horses, folks! Mycket skenande med teorier i tråden efter JM:s inlägg (som vanligt). Hen ler nog nu.

LW skulle hämtas upp för Norgefärden på onsdagsmorgonen.
På tisdagen fyllde LW:s yngsta son år. Hans födelsedagspresent blev en försvunnen mamma som sen hittades mördad.
LW mördades på måndagen ca 23.35 den 14 maj.
SD är huvudmisstänkt (fortfarande).

Ville egentligen någon kvinna följa med SD till USA? Gjorde LW narr av honom? Han fick skylla sig själv att ingen ville ha honom längre?

Teori:
Huvudmisstänkt är skyldig.
HD och JG skyddar den misstänkte.
MH är nöjd att LW är mördad, men oskyldig. När hon hängde ut LW och barnen på sin blogg i juli -18 var hon nog förhörd och såg sin chans att hämnas U och smutskasta familjen W.

Håller med fullständigt det behöver inte vara svårare än så.
De enda som vi vet har motiv är SD och HD, den enda vi vet som inte har alibi är SD.
Citera
2019-08-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ni själva som mer eller mindre " bor " här i tråden är väl om något uppmärksamhetstörstande.
Bara för att inget åtal har väckts innebär ju inte att det inte är rätt GM.

Bara för att det finns så lite fakta innebär inte att man har rätt att spekulera hej vilt.
Som sagt, tänk på anhöriga.

Medimera!
Visst finns det säkert postare som bara tävlar om vem som ska ha rätt??

Men det finns också de som är genuint intresserade av att hjälpa till att lösa ???? som dykt upp i tråden, för att på så sätt hjälpa de som verkligen är mest insatta i tråden och har en del fakta...och därmed samtidigt reda ut det som felaktigt påståtts och som känns obehagligt för många. Det borde kännas skönt för de som felaktigt hängts ut, även om det innebär ytterligare en vända av skitjobbig granskning??? Är du med mig??
Jag hoppas och räknar med att de som insett att de kan eller rentav är säkra på att de haft fel, erkänner det!!!
Är det för mycket begärt, så är det bara att beklaga att det finns postare som inte vill stå upp för LW, för sanningen och inte ens för sig själva, trots att de är anonyma här....!!!!
Citera
2019-08-18, 13:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tar mig lite tid och försöker få ihop en ny sammanställning med bilder i ett dokument som är tänkt att laddas upp en vacker dag (risk för att det dröjer länge). Under tiden far naturligtvis en mängd frågetecken med undringar om hur de närmaste kring Lena mår. Livet måste gå vidare, men det går de fakto en mördare går lös och Lena har fortfarande inte fått upprättelse. Må den dagen komma snart.

I samlandet av dokumentation stötte jag på en bild som Lenas äldsta son har lagt ut på IG och ingen av hans följare har gillat bilden. Det kan möjligen bero på att den ser ut att vara tagen en tidig morgon ifrån gång- och cykelbron där man kan se till fyndplatsen på vänster sida.

Vet du när han lade ut den?
Citera
2019-08-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du när han lade ut den?

Nu svarar jag i Honans ställe;
fotot var utlagt den 31 juli -19.
Citera
2019-08-18, 13:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nu svarar jag i Honans ställe;
fotot var utlagt den 31 juli -19.

Tack ❤️
Då kan det vara utlagt som ett
minne till mamman.
Citera
2019-08-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte det heller, även om det inte är uteslutet att det indirekt kan ha triggats av HDs beslut att vilja genom föra flytt och skilsmässa.

Man kan ju ana att det kan kännas för SD som att LW har förstört allt genom att inte bara anmäla och den senaste gången löpa linan ut, utan också genom att ha öppet pratat med HD.

Jag undrar om vad LW har pratat med HD om.

Eftersom jag misstänker att det som LW har utsatts för av SD är mycket värre än "bara" knoggnuggningen, så tänker jag att en kvinna som har läst psykologi, om hur man ska hantera människor i kris och samlevnad, säkerligen har förstått att det hon är utsatt för, det är det stor sannolikhet att HD också är utsatt för.

Så att HD försöker lämna SD, kan säkert bero på att LW har haft ett finger med i spelet där.

Jag kan förstå att SD som tidigare känt sig som kungen i djungeln, med två vackra kvinnor, nu plötsligt känner sin maktposition nerpetad till botten, när bägge vänder sig emot honom.

Jag tolkar HDs underliga beteende med att fortsätta att umgås med SD som ett beteende hos någon som i åratal levt med en person som har varit starkt dominerande i förhållandet. Det är inte säkert att hon är helt ovetande om hur det kan förhålla sig med mordet, men de inre försvaren och överlevnadsinstinkten tar över.

Om det varit fler personer med i spelet då hade säkerligen scenariot sett annorlunda ut. Mordplatsen hade varit en annan, och LW hade inte lurats ut ur sitt hem för att mördas 150 m från bostaden.

Om LW hade kommit hem till SD i något ärende sent på kvällen och HD hade varit där inför USA resan, då kanhända hade det kunnat spåra ur med två personer involverade. Möjligen.
Då hade dock säkert barnen varit hemma i SDs hus, så kanske inte.

Nä, med den tidigare historiken (ja, jag tror att det varit mycket grova händelser förutom anmälningarna) så finner jag det inte sannolikt att det är fler involverade i mordet.

Hur ofta har det hänt där det förekommit våld i nära relationer tidigare och därefter har flera ingått i en mordkomplott mot det tidigare offret? Särskilt som att vi pratar om denna socialgrupp där inget missbruk eller annan kriminellt förekommit?

Kan någon ta upp något tidigare svenska fall där något sådant har hänt?

Hej notknapparen!

Kungen i djungeln..ja det är kanske rätt beskrivning på denna SD??
Jag tror han var mycket älskad av dessa två kvinnor som båda ville ha honom???
Jag tror de kan bråkat på liv och död om denna älskade SD?
Ur denna synvinkel framstår SD som en helyllekille som måste varit väldig omtänksam och mån om dom båda, även om han älskade den ena mer, och var mer kär i den andra?? Eller om han hade precis lika mycket känslor för dom båda??
Det vet bara SD förstås??

Tillägger att jag inte försöker provosera dig, jag svarar dig endast för att jag vet att du alltid är klok som en bok, att du dessutom hängt med i tråden länge och är insatt i mycket!! Även om du inte ändrar din uppfattning om MGM som GM, så hoppas jag att du vill reflektera över det jag skriver??
Jag hoppas få se att du kan se saker från även detta håll, utan att känna dig tvingad att ändra åsikt på något vis!!
Din kunskap och ditt sätt att se på saker behövs om du kan vara objektiv vill säga??
Om du inte vill beblanda dig med mina teorier, ens för LW skull, så accepterar jag det och respekterar det och kommer inte att ta det personligt!!
Citera
2019-08-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vi är helt överens här.
Det är ändå svårt att låta bli att spekulera.
Jag har aldrig påstått att jag har fakta.

Hoppsann!!
Det är så sant...bara GM och endast GM har all fakta!
Vi andra spekulerar i ren frustration för att hjälpa LW få upprättelse, men vi försöker åtminstone trots att vi inte vet vilka som lämnat fel uppgifter?? Om det sen är medvetet eller omedvetet spelar ingen roll, huvudsaken är att de återkommer i tråden, särskilt om de inser efteråt att de haft fel!!?? Men givetvis om de blivit ifrågasatta tidigare så är de välkomna att hävda att de har rätt, efter att de noga funderat på det de tidigare uppgett!!
Citera
2019-08-18, 14:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack ❤️
Då kan det vara utlagt som ett
minne till mamman.

Tack till Ozzie som svarade dig i mitt ställe (datumet syns annars tydligt till höger om brobilden).

Ja, kanske det är utlagt i tankar på mamma Lena. Eftersom det inte finns några ord med, så kan vi bara göra egna tolkningar.

Lillasyster var mer ordrik när hon gjorde ett inlägg till minne av mamma den 16 maj i år:
Citera
2019-08-18, 14:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt källor jag pratat med ska MH vara hörd för länge sedan. Hon var på annan ort den aktuella tiden. En av dessa källor menade också att HD inte var misstänkt på något sätt.

Härifrån kommer uppgiften om MHs
alibi.
Det är upp till var och en att bedöma om
postaren är seriös eller inte.
Citera
2019-08-18, 14:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tack till Ozzie som svarade dig i mitt ställe (datumet syns annars tydligt till höger om brobilden).

Ja, kanske det är utlagt i tankar på mamma Lena. Eftersom det inte finns några ord med, så kan vi bara göra egna tolkningar.

Lillasyster var mer ordrik när hon gjorde ett inlägg till minne av mamma den 16 maj i år:

Ja, datumet står där men inte årtalet.

Alla sörjer på olika sätt och uttrycker sin
sorg på olika sätt. Det är helt OK.
Citera
2019-08-18, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag tycker att det är intressant att ni spånar, även om jag inte tror samma som ni.

Jag har tidigare spekulerat om vilken betydelse motivbilden har.
Det finns flera aspekter runt detta.

2. Den som har starkast motiv i våra ögon, behöver inte vara det starkaste motivet för mördaren

T ex säg att LW hade en stor skuld till någon eller att någon hade en stor livförsäkring att få ut vid ett dödsfall. Det hade ju också varit möjliga motiv.

Men väldigt få personer är beredda till att döda någon även om de skulle ha motiv. Det kan faktiskt vara den som i våra ögon har det minsta motivet för att döda någon som utför mordet. Men i mördarens ögon är det tillräckligt.

Eftertänksam borde ditt nicknamn vara!!

Det där tål att funderas på ett par vändor, åtminstone för polisen, tex några eventuells försäkringar eller om LW hade en gigantisk skuld tlll någon? För här kommer vi nog aldrig få veta något om det i så fall, jag har inget sånt i mitt minne att jag läst alla fall. Men mycket intressanta tankar!!

Det här du skrivit som jag dessutom
kopierat, det kan alla fundera på i tråden tycker jag! Mycket bra tankar kopierat från notknapparen är detta:

Ja mycket få människor väljer att mörda, de flesta känner ingen som blivit mördad eller tex haft en granne som blivit mördad.
Och visst har du rätt, vi kan tycka motivet är litet, tom ynkligt litet...!!

Men pusselbitarna ska ändå på plats..alla har sitt eget pussel för att få ihop bilden.
Alla arbetar olika snabbt/långsamt?!!
Och eftersom vi alla väntar på fup, kan vi lika gärna försöka sysselsätta oss med något meningsfullt under tiden och räta ut några frågetecken??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in