Citat:
Ursprungligen postat av
Fettballl.
Luktar avundsjuka lång väg här. Vad har du med hennes skolgång att göra? Hon gick ut grundskolan nyss med så vitt jag vet godkända betyg, och tänker skjuta upp gymnasiet ett år, vad är problemet? Att hon inte delar samma åsikter som du? Att hon får större uppmärksamhet? Finns elever som skolkar långt mer än henne, inte bryr du dig mer om de barnen än att Greta skolkar. Krävs att någon påskyndar en förändring gällande klimatet, kan hålla med om att hysterin är stor och att Greta säkert inte mår så bra av detta psykiskt. Men hennes mål är ju att folk lyssnar och det verkar hon uppnå.
Jag påpekade bara åt användaren
lallisen som skrev
"Hon har ju inte brutit någon lag" om lagen om skolplikt. Och du gör precis som miljövänstermänniskor gör, dvs ens en gnutta kritik mot Greta-hypen så man är minsann en barnhatande miljöförstörare rasist som är avundsjuk på all medial uppmärksamhet? Väx upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
lallisen
Nu tror inte jag att det gäller efter grundskolan.
Men tillbaka till topik, tycker du att Åkesson gjorde rätt i att kritisera henne på ett ganska drygt sätt?
Varför är Åkesson kritisk till en tonåring som bryr sig om miljön globalt?
Greta Thunberg gick i nionde klass under läsåret 2018–2019, hon började med skolstrejk i augusti 2018 och satt utanför riksdagen med plakat.
Vadå tillbaka till topic? Du skrev att hon har inte inte brutit någon lag jag påvisade bara dig om lagen om skolplikt. Nu du gjorde precis vad Malou gjorde mot Jimmie Åkesson i ”Malou efter tio”, dvs att tvinga Åkesson uttala om ett orelaterad ämne som inte intresserar honom. Jag bryr mig inte om Åkesson, Greta, SD, Miljöpartiet eller miljö, jag kör hur mycket jag vill och jag sorterar sopor hur jag vill inom min kommuns föreskrifter om sopsortering.