2019-08-17, 01:16
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Som jag sa , tillhör du gruppen män som våldtäktsmän också? Gruppen män som mördare? Som misshandlare?

Halmdockorna är rakt ovanför här. Du försöker få det att framstå som att jag vill ta cred för vad vissa män har byggt. Det har jag aldrig skrivit eller gett uttryck för. Däremot har jag sagt att jag inte är intresserad av att mäta prestation och att kvinnor behövs precis lika mycket som män, och att det inte går att värdera män som bättre på grund av vad de har byggt.
Soklar halmdocka alltså!

Finns ingen grupp, är promille som sysslar med det, tar du ansvar för dom 40 miljoner bebisar kvinnor mördar varje år runt om i världen? Två kan spela det spelet surru men vi pratade om samhällets utveckling så hur tänker du dig att våldtäkt tex hjälper samhället? Enda chansen för träsktroll som du att få ligga?

Ja du listade ord. Står fast vid min övertygelse att du inte förstår debattekniken halmdocka och vad den innebär. Jo du sa att det inte spelade någon roll vad män har gjort och nedvärderade deras insats totalt och påstod att kvinnor gjort lika mycket för samhällets utveckling. Du tror du kan värdera utan värde, detta tror du för att du är fett jävla korkad. Varför svarar du inte på om du är feminist förresten? Är det för att det känns lite pinsamt nu att du kallade det för en halmdocka när jag kallade en feminist för feminist? Slingra på du.
Citera
2019-08-17, 01:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Finns ingen grupp, är promille som sysslar med det, tar du ansvar för dom 40 miljoner bebisar kvinnor mördar varje år runt om i världen? Två kan spela det spelet surru men vi pratade om samhällets utveckling så hur tänker du dig att våldtäkt tex hjälper samhället? Enda chansen för träsktroll som du att få ligga?

Ja du listade ord. Står fast vid min övertygelse att du inte förstår debattekniken halmdocka och vad den innebär. Jo du sa att det inte spelade någon roll vad män har gjort och nedvärderade deras insats totalt och påstod att kvinnor gjort lika mycket för samhällets utveckling. Du tror du kan värdera utan värde, detta tror du för att du är fett jävla korkad. Varför svarar du inte på om du är feminist förresten? Är det för att det känns lite pinsamt nu att du kallade det för en halmdocka när jag kallade en feminist för feminist? Slingra på du.

Nej jag är inte feminist. Jag är dock för jämställdhet, lika rättigheter och skyldigheter.
Jag nedvärderar inte någons insatser jag säger bara att man inte kan se det som att något kön är bättre.

Tillhör du den lilla gruppen genier som ensamma fört samhällsutvecklingen framåt enligt dig, så tillhör du likväl våldtäktsmän och mördare.
Citera
2019-08-17, 01:35
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nej jag är inte feminist. Jag är dock för jämställdhet, lika rättigheter och skyldigheter.
Jag nedvärderar inte någons insatser jag säger bara att man inte kan se det som att något kön är bättre.

Tillhör du den lilla gruppen genier som ensamma fört samhällsutvecklingen framåt enligt dig, så tillhör du likväl våldtäktsmän och mördare.

Verkar mest vara en sneaky taktik feminister kör med för att verka mindre radikala men du får ändå inte feminist som en halmgubbe, då är det en förolämpning. Vilket är att nedvärdera den faktiska insatsen eftersom det igen inte är ett nollsummespel, skall jag plocka fram person A B och C igen? Säger man att något är lika när den ena parten de facto gjort 100% så är man inte riktigt på banan.

Lilla gruppen? Igen lever du i din lilla värld som är typ 200 år gammal, det du beskriver är bara möjligt när män redan skapat systemet, när en ny civilisation startas så har 100% av männen varit involverande. Så du kan inte gå 10 ord utan att nedvärdera män. Visst och du är en bebismördare som dessutom aldrig gjort något för samhällets utveckling så då vinner ju ändå jag.

Citat:
You know you love me. XOXO.

Nä det är verkligen att ta i.
Citera
2019-08-17, 08:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Verkar mest vara en sneaky taktik feminister kör med för att verka mindre radikala men du får ändå inte feminist som en halmgubbe, då är det en förolämpning. Vilket är att nedvärdera den faktiska insatsen eftersom det igen inte är ett nollsummespel, skall jag plocka fram person A B och C igen? Säger man att något är lika när den ena parten de facto gjort 100% så är man inte riktigt på banan.

Lilla gruppen? Igen lever du i din lilla värld som är typ 200 år gammal, det du beskriver är bara möjligt när män redan skapat systemet, när en ny civilisation startas så har 100% av männen varit involverande. Så du kan inte gå 10 ord utan att nedvärdera män. Visst och du är en bebismördare som dessutom aldrig gjort något för samhällets utveckling så då vinner ju ändå jag.

Nä det är verkligen att ta i.

Nja du kan bespara mig ABC-exemplena eftersom de var totalt ovidkommande. Vet du hur mycket 100% är? Det är allt. Precis allt.
Jag tror inte att gruppen män har skapat ALLTING fysiskt i denna värld. Om du påstår det så kan det vara dags att du plockar fram ditt underlag, annars framstår du som en löjlig kränkt bebis "jooohoo män har faktiskt gjort allt"
Newsflash för dig, kvinnorna har också varit inblandade i civilisationen, i allra högsta grad. Utan kvinnor hade vi överhuvudtaget inte haft en civilisation som upprätthållits. Att sen flest tegelstenar har lagts av män förstår jag inte varför du lyfter fram till denna milda grad som om det skulle vara det absolut med avgörande?
Jag frågade dig tidigare, varför skulle kvinnor ägna sig åt att bygga när männen redan gjorde det? Tycker du att det är effektivt att alla gör samma sak?

Har vi en tävling här?
Var kom bebismördare in i detta?
Du är väl säkerligen glad att iallafall flickor aborteras i viss grad eftersom du ändå inte vill ha flickor eller kvinnor på jorden av allt att döma. Du ser dem som besvärande parasiter och kastar skit på allt de gör och hånar dem för det de inte gör.
Du är ju precis den typ av man jag pratar om i TS. Det är faktiskt lite intressant hur jag kan ha hamnat i samma konversation med en som personifierar beskrivning i TS.

Jag har en fråga till dig som jag skulle vilja ha svar på.
Var kommer dina idéer ifrån? Hur fick du denna högst underliga och onormala uppfattning?

Det är faktiskt onormalt för en man att nedvärdera allting det motsatta könet gör så som du gör. Män och kvinnor som är "normalt fungerande" brukar nämligen uppskatta det motsatta könet och hamnar inte i de absurda tankebanor du verkar ha fastnat i. Så jag är faktiskt rätt intresserad av var detta kommer ifrån.
Citera
2019-08-17, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Om man ska vara helt rättvis så skrev hon att killar håller på med datorer, men jag måste undra vad hon föreställer sig att de flesta grabbar gör med sina datorer, köra Microsoft Word och ändra skrivbordsbakgrunder?

Innan vi kommer med sådana uttalanden kanske vi borde fråga oss vad vi menar med rationalitet. Rationalitet brukar beskrivas som att välja det bästa alternativet, eller att använda en metod som maximerar den förväntade nyttan. Vad som är rationellt beror alltså delvis på vilket mål man eftersträvar, vilket gör det till ett särskilt svårt begrepp att tillämpa inom politiken, där vi ofta har olika målsättningar av moraliska skäl. Eventuellt kan man tala om att politik är irrationell då den misslyckas med att uppnå sitt uttalade mål.

Då kan man förstås argumentera för att datorspel tränar upp rationalitet eftersom de oftast handlar om att ta bra beslut som möjligt under spelets gång. I realiteten misstänker jag dock att vad det hela handlar om att man fattar bättre beslut för att man lär sig mer och förstår mer om själva spelet, snarare än att man utvecklar någon allmän förmåga att ta rationella beslut. De som tar smarta beslut i CS kanske inte är samma människor som tar smarta beslut om sin ekonomi eller hälsa. Det är överhuvudtaget tveksamt om det skulle finnas någon överförbar "rationalitet" som påverkar alla områden, och hur mäter man isåfall upp den? Om vi definierar rationalitet som att ta de bästa besluten är det mer eller mindre givet att män och kvinnor presterar olika bra beroende på vilket område vi undersöker på grund av att de har olika förkunskaper. Utöver detta så är det värt att nämna att forskare ifrågasätter den populära uppdelningen mellan rationalitet och känslomässighet.

Vad jag misstänker att M22 förväxlar detta med är formell logik, ett ämnesområde som till viss del har relevans för programmerare (även om de flesta förmodligen undslipper med en ytlig kunskap om det språk som är populärt bland matematiker och filosofer) men som inte har så mycker med datorspel att göra. Enligt en bok jag googlade fram finns det eventuellt ett visst manligt övertag (även om ingen originalkälla anges och jag inte kan hitta några undersökningar som studerar detta separat från matematik). I relation till detta påpekar dock författarna att det finns betydande evidens för att denna skillnad skapas eller förstärks socialt, men framför allt att den inte kan överföras på informell logik, i.e. den typ av logik vi använder för att föra vardagliga resonemang.

Såtillvida politiker inte börjar formulera sina argument som en föreläsare i filosofi lägger fram sina teser är det alltså av tveksam relevans. Vad jag tror det handlar om är alltså en sammanblandning av två begrepp som egentligen bara är lika till namnet. Formell logik och det vi a vardagligt tal kallar att tänka logiskt eller rationellt. Men även då blandar hon in flera helt orelaterade förmågor som spatiell rotation och vill också koppla dessa till den här påstådda rationaliteten.

Enligt ovanstående definition tror jag också att det är föga kontroversiellt att säga att det är bättre att vara rationell än att inte vara det. Att i svepande termer tala om hur en grupp människor är mindre rationella är just att anklaga dem för att vara sämre på att ta beslut. Vad jag ser är alltså fortfarande inget annat än att M22 nedvärderar kvinnors kognitiva förmågor genom att hävda att de är subjektiva och leder till felaktiga slutsatser, medan mäns förmågor i jämförelse framställs som objektiva och mer relevanta för att föra korrekta resonemang. Detta är nedvärdering om jag någonsin sett det, och det har som sagt ingen vetenskaplig grund.

(Beklagar sent svar.)

Vi är i stort helt överens.
Både kring komplexiteten i mänskligt tänkande och att vi idag förmodligen! inte ens har kommit så långt att vi helt säkert kan säga vad som är vad, och den grundläggande idiotin i att försöka dela upp mänskligt tänkande resultatmässigt i "kvinnligt" och "manligt".

Och jag kan bara spinna lite vidare på dina trådar.

Rationalitet, blir ju längre man tänker på det, ett oerhört svårfångat begrepp.
Säkerligen främst för att det både (språkligt) används kring tänkande (dvs logik, kanske lite som det du skriver om "formell logik")
Men även, mycket förvirrande, om faktiskt mänskligt beteende.

Det kan finnas logik bakom mycket irrationella beteenden, precis som det kan finnas 0 aktivitet i någon frontal cortex, utan bara känsla, i mycket rationellt beteende.

I tillägg har vi ytterligare komplicerande faktorer i att vad vissa finner vara höjden av irrationalitet så ser andra extrem logik.
Vi har en mycket märklig och ofta felaktig, kulturellt betingad association mellan just matematik/ teknik = rationalitet.
och ex omsorgsarbeten = känsla.

Men, om man nu definierar rationalitet som just, ett sätt att tänka och agera där stor plats ges till att gå till egna kunskaper, källor , forskning och att medvetet använda detta och tänka över vad som är smartast utan hänsyn till annat.

Så nej, jag tror inte det är ett endaste skit skillnad mellan män och kvinnor härvidlag.
Och att vi helt enkelt har en mycket stor blind fläck kring känslors existens hos ingenjörer, forskare och akademiker och rationaliteten som krävs för att vårda människor bra.

Däremot! menar jag med visst emfas, att ja där går utskilja skillnader mellan ex vår tids höger och vänsterpolitik.

"Vänstern" har inte för inte rykte om sig att just vila sin politik på betydligt mer rationalitet, än vad någon konservatism har, som istället vilar sin politik på traditioner, vanor och känslor.

Undrar om M22, någonsin ens fattat detta.
Citera
2019-08-17, 10:31
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Har du länkat mig fakta som visar detta? Eller har du länkat mig en krönika i en högerpopulistisk nättidning som vantolkar forskning om krigsbrottslingar efter andra världskriget till att vara relevant för modern kriminologi? Och avfärdade jag det verkligen med ad hominem? Jag vill minnas att det såg mer ut så här:

Jag tror inte jag behöver göra någon ytterligare poäng om vem av oss som är oärlig här.
Det som gör dig oärlig är att du plockar ut valda citat, sätter dem i en annan kontext och sedan avfärdar det som högerpopulistiskt.
Allt som inte stämmer överens med din världsbild avfärdar du på liknande sätt oavsett om det gäller vetenskap, empiri eller uppenbara skeenden. Måste vara både enkelt och komplicerat att leva i en sådan bubbla. Får du fysiskt ont av fakta som motsäger dina dogmer?
Här är artikeln iaf. Källor är angivna i den
https://www.svensktidskrift.se/visst-leder-hardare-straff-till-farre-brott/

[/quote]
Citat:
Tycker du att det du skrev här på något rimligt sätt anknyter till det stycke du svarade på? Vad skriver jag om hur de saker du listar skulle "hejdas av mina utopier"? 90 % av dina inlägg riktade mot mig verkar bestå av helt obekommande haranger som inte relaterar till någonting jag faktiskt skrivit. Förväntar du dig att jag ska glorifiera sådant här ooriginellt tramsande genom att ägna det uppmärksamhet?
Nej, lika lite som jag har förståelse för din dogmatiska syn. Likt religiösa fundamentalister avfärdar du allt som talar emot din tro som trams eller smörja. Du och jag står nog så långt ifrån varandra det går att komma när det gäller synen på människans fria vilja. Medan jag tänker att individen i största möjliga mån skall vara fri att välja sina egna liv och njuta frukterna av sitt arbete tänker du tvärtom. Högre skatter, mer likriktning m.m. Du borde flytta till Kina.
Citera
2019-08-17, 10:35
Medlem
Djupfryss avatar
Intressant vändning i denna tråd.

Frågeställningen i TS visar sig vara oerhört befogad. Både feminister och kvinnohatare visar sig ha en nedvärderande syn på kvinnliga egenskaper.
I sanning en märklig symbios som på något vis förenar dem.
Citera
2019-08-17, 10:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det som gör dig oärlig är att du plockar ut valda citat, sätter dem i en annan kontext och sedan avfärdar det som högerpopulistiskt.
Allt som inte stämmer överens med din världsbild avfärdar du på liknande sätt oavsett om det gäller vetenskap, empiri eller uppenbara skeenden. Måste vara både enkelt och komplicerat att leva i en sådan bubbla. Får du fysiskt ont av fakta som motsäger dina dogmer?
Här är artikeln iaf. Källor är angivna i den
https://www.svensktidskrift.se/visst-leder-hardare-straff-till-farre-brott/

Nej, lika lite som jag har förståelse för din dogmatiska syn. Likt religiösa fundamentalister avfärdar du allt som talar emot din tro som trams eller smörja. Du och jag står nog så långt ifrån varandra det går att komma när det gäller synen på människans fria vilja. Medan jag tänker att individen i största möjliga mån skall vara fri att välja sina egna liv och njuta frukterna av sitt arbete tänker du tvärtom. Högre skatter, mer likriktning m.m. Du borde flytta till Kina.[/quote]

Och ta Merapi med sig. Tillsammans med resten av likasinnade.

Det är helt givet att om man inte haft en så tillåtande syn på kriminella handlingar som vi har så hade inte gängkriminalitet fått ett sånt fäste här. I Tyskland finns det gott om invandrare, men där är inte skjutningar och liknande ens i närheten av ett så stort problem som det är här.
Till och med har "svenskarna" (enligt mig är de inte det), satt Sverige på kartan i Spanien nu. De inblandade i Spanien har varit på tapeten hur länge som helst i Malmös undre värld, men tack vare flateheten som råder här så kan de fortsätta. Det krävdes begångna brott i Spanien för att någonting skulle hända. Huvudaktören är enligt källor dock fortfarande på fri fot. Vederbörande har misstänkts men friats för X antal mord i Malmö, och till råga på detta hämtat ut ett fett skadestånd för att han suttit häktad.
Och här gäller knappast " man är oskyldig tills motsatsen är bevisad".

Men tjejerna här i tråden kan ju sätta sig ner och samtala med honom och hans kumpaner, vädja till deras inre godhet och kalla det för att arbeta förebyggande.
Resultaten? De uteblev.
Nästa tanke? Vi måste prata ännu mer och arbeta ännu mer förebyggande. Mindre kontroll och konsekvenser!

Mer naiva människor än vissa debattörer i denna tråd får man leta efter..
Senast redigerad av Moment22x22 2019-08-17 kl. 10:53.
Citera
2019-08-17, 10:47
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Intressant vändning i denna tråd.

Frågeställningen i TS visar sig vara oerhört befogad. Både feminister och kvinnohatare visar sig ha en nedvärderande syn på kvinnliga egenskaper.
I sanning en märklig symbios som på något vis förenar dem.

Ja, det frustrerande är bara att de själva inte ser detta överhuvudtaget. Verkar omöjligt att få poletten att trilla ner.
Citera
2019-08-17, 11:54
Medlem
Citat:
Ja, det frustrerande är bara att de själva inte ser detta överhuvudtaget. Verkar omöjligt att få poletten att trilla ner.
Att inte anse att det finns stöd för påståendet att kvinnor är mindre rationella än män är inte detsamma som att nedvärdera egenskaper som traditionellt har beskrivits som kvinnliga. Jag har stor respekt för egenskaper så som empati, att förstå andra människor och ha ett beteende som visar att man tar hänsyn till andra, om de är sådana egenskaper som du tycker nedvärderas. Kan du skriva ut den logiska kedjan som leder från att inte anse att det finns stöd för påståendet att kvinnor är mindre rationella än män till slutsatsen att man i så fall nedvärderar egenskaper som traditionellt benämnts som kvinnliga?
Citera
2019-08-17, 12:05
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nja du kan bespara mig ABC-exemplena eftersom de var totalt ovidkommande. Vet du hur mycket 100% är? Det är allt. Precis allt.
Jag tror inte att gruppen män har skapat ALLTING fysiskt i denna värld. Om du påstår det så kan det vara dags att du plockar fram ditt underlag, annars framstår du som en löjlig kränkt bebis "jooohoo män har faktiskt gjort allt"
Newsflash för dig, kvinnorna har också varit inblandade i civilisationen, i allra högsta grad. Utan kvinnor hade vi överhuvudtaget inte haft en civilisation som upprätthållits. Att sen flest tegelstenar har lagts av män förstår jag inte varför du lyfter fram till denna milda grad som om det skulle vara det absolut med avgörande?
Jag frågade dig tidigare, varför skulle kvinnor ägna sig åt att bygga när männen redan gjorde det? Tycker du att det är effektivt att alla gör samma sak?

Har vi en tävling här?
Var kom bebismördare in i detta?
Du är väl säkerligen glad att iallafall flickor aborteras i viss grad eftersom du ändå inte vill ha flickor eller kvinnor på jorden av allt att döma. Du ser dem som besvärande parasiter och kastar skit på allt de gör och hånar dem för det de inte gör.
Du är ju precis den typ av man jag pratar om i TS. Det är faktiskt lite intressant hur jag kan ha hamnat i samma konversation med en som personifierar beskrivning i TS.

Jag har en fråga till dig som jag skulle vilja ha svar på.
Var kommer dina idéer ifrån? Hur fick du denna högst underliga och onormala uppfattning?

Det är faktiskt onormalt för en man att nedvärdera allting det motsatta könet gör så som du gör. Män och kvinnor som är "normalt fungerande" brukar nämligen uppskatta det motsatta könet och hamnar inte i de absurda tankebanor du verkar ha fastnat i. Så jag är faktiskt rätt intresserad av var detta kommer ifrån.

Nej får fortsätta hamra på med det tills ni förstår er intellektuella hårdsmälta, att tro att det kan finnas ett värde utan en värdering och att inte förstå att om något kan nedvärderas så kan det övervärderas och sen finns där också en mittemellan och därmed en uppenbar skala är en komplett tankevurpa, ni måste förstå detta nu.
Det finns ingen diskussion där, att män byggt och uppfunnit allt är redan konstaterat, vill du leka struts och förneka verkligheten så får du göra det men det kan faktiskt inte jag bry mig om. När 80% av männen dog på vissa byggen så tror du inte lite hjälp hade varit uppskattat? Kvinnor tog inte sitt ansvar då och nu för tiden är ni än värre, kolla bara på dig och din vidriga manssyn.

Ja du ville ha en tävling, något skulle värderas, män vs kvinnor men du förstår ju inte detta eftersom du är tämligen simpel. Du började yra om mord och våldtäkter. Nej gillar inte när någon bebis mördas till skillnad från dig så har jag principer, du projicerar allt för mycket, är du som lever i den där konstanta män vs kvinnor världen. Haha besvärande parasiter, var sa jag det? Du vill förneka verkligheten, har män inte byggt och uppfunnit allt? Jo. Är verkligheten kvinnohatisk? Är det så du ser på det, ditt konstanta jävla offer?

Vad som är onormalt är att leva i en fantasivärld som inte stämmer överens med varken vår historia eller verkligheten just nu. Enligt din egen länk så fanns där 6 namn på kvinnor dom sista 2000 åren och 1700 år av total avsaknad av kvinnliga uppfinningar. Att du där på något jävla plan sitter och låtsas som att det är lika och vi gjort lika mycket är inte bara barnsligt utan tämligen sinnessjukt, din hjärna fungerar knappt för den arrogans och självupptagenhet som det tar att claima lika när man i 1700 år gjort nada enligt sin egna länkar är inte friskt, du kan överhuvudtaget inte förhålla dig till verkligheten längre, du sitter bara och känner och din kognitiva dissonans är brutal. Jag disktuerade liksom bara grupper så varför du ville ta ner det till individ nivå och göra det personligt var ju för att du i den faktiska diskussionen blev totalt krossad, du kunde inte ge ett enda exempel på något gruppen kvinnor gjort och det vet ju vi båda.

Gud vilken jävla förvuxen bäse du är.
Citera
2019-08-17, 12:21
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej får fortsätta hamra på med det tills ni förstår er intellektuella hårdsmälta, att tro att det kan finnas ett värde utan en värdering och att inte förstå att om något kan nedvärderas så kan det övervärderas och sen finns där också en mittemellan och därmed en uppenbar skala är en komplett tankevurpa, ni måste förstå detta nu.
Det finns ingen diskussion där, att män byggt och uppfunnit allt är redan konstaterat, vill du leka struts och förneka verkligheten så får du göra det men det kan faktiskt inte jag bry mig om. När 80% av männen dog på vissa byggen så tror du inte lite hjälp hade varit uppskattat? Kvinnor tog inte sitt ansvar då och nu för tiden är ni än värre, kolla bara på dig och din vidriga manssyn.

Ja du ville ha en tävling, något skulle värderas, män vs kvinnor men du förstår ju inte detta eftersom du är tämligen simpel. Du började yra om mord och våldtäkter. Nej gillar inte när någon bebis mördas till skillnad från dig så har jag principer, du projicerar allt för mycket, är du som lever i den där konstanta män vs kvinnor världen. Haha besvärande parasiter, var sa jag det? Du vill förneka verkligheten, har män inte byggt och uppfunnit allt? Jo. Är verkligheten kvinnohatisk? Är det så du ser på det, ditt konstanta jävla offer?

Vad som är onormalt är att leva i en fantasivärld som inte stämmer överens med varken vår historia eller verkligheten just nu. Enligt din egen länk så fanns där 6 namn på kvinnor dom sista 2000 åren och 1700 år av total avsaknad av kvinnliga uppfinningar. Att du där på något jävla plan sitter och låtsas som att det är lika och vi gjort lika mycket är inte bara barnsligt utan tämligen sinnessjukt, din hjärna fungerar knappt för den arrogans och självupptagenhet som det tar att claima lika när man i 1700 år gjort nada enligt sin egna länkar är inte friskt, du kan överhuvudtaget inte förhålla dig till verkligheten längre, du sitter bara och känner och din kognitiva dissonans är brutal. Jag disktuerade liksom bara grupper så varför du ville ta ner det till individ nivå och göra det personligt var ju för att du i den faktiska diskussionen blev totalt krossad, du kunde inte ge ett enda exempel på något gruppen kvinnor gjort och det vet ju vi båda.

Gud vilken jävla förvuxen bäse du är.

Nej, det är ju du som är nedvärderande av kvinnor. Inte jag eller folk i allmänhet. Feminister av radikal sort tenderar inte heller att vilja kvinnor särskilt väl.
Jag har tvärtom genom hela tråden pratat varmt om hur kvinnliga egenskaper påverkar oss alla i god riktning.

Jag vet inte vad du pratar om gällande att döda bebisar, det skrev du plötsligt från ingenstans. Så den får du ta på dig, jag har ingen aning om vad du menar.

Det intressanta här är att jag enligt feminister nedvärderar kvinnor och enligt dig nedvärderar jag män. Jag kanske är en nedvärderande person i största allmänhet? Om sådant är fallet så hänger det ju inte ihop med kön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in