2019-08-16, 23:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kunde ju vara intressant att kolla vad polis och åklagare har sagt i intervjuerna om det här. Vad har man egentligen gått ut med angående SD:s egen redogörelse för sina förehavanden under kvällen?
Hur många gånger ska vi behöva förklara för dig att det råder förundersökningssekretess?
Polis och åklagare väljer själva precis vilken information de vill lämna och vilken information de inte vill lämna.
Försök förstå att de inte har någon som helst skyldighet att lämna ut information.
Citera
2019-08-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
'notknapparen', du kanske tänkte på det här som 'Elsa2018' tog upp nu i kväll, dvs. ryktet om att SD skall ha uppgett i förhör att han var hemma hela kvällen.

Fatta om det här stämmer alltså. Polis och åklagare skulle ju faktiskt ha kunnat spekulera ihop sin egen SD-historia, utan att alls bekymra sig om vad den misstänkte själv tycker (precis som vi brukar göra här i tråden). Och sedan när man till slut konfronterar honom med det här färdiga upplägget så säger han "Nä, jag var hemma hela kvällen".

Det kunde ju vara intressant att kolla vad polis och åklagare har sagt i intervjuerna om det här. Vad har man egentligen gått ut med angående SD:s egen redogörelse för sina förehavanden under kvällen?

Vad jag kommer ihåg så har inte polis eller åklagare gått ut med någonting angående vad MGM uppgett
sig ha befunnit sig den kvällen/natten.
Däremot har MV skrivit att SD sagt i förhör att han varit hemma hela kvällen/natten.

Tycker det är intressant med dom här förhören på Kyrkvärdsvägen och på BRFöreningen..
JGś Lena är med i styrelsen i BRF. Kan det vara så att medlemmar i föreningen har varit på förhör
i BRF-lokalerna (det har ju ändå hållits mer än 700 förhör-och det var länge sen). Och blivit tillfrågade om iaktagelser av "viss natur" , och därvidlag något viktigt/intressant framkommit ?
Har en känsla av att skribenten som nämnde dom förhören vet vad hen talar om.
Citera
2019-08-16, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Varför länkar du till en sida utan innehåll? Du har tydligen texten kvar hos dig, eftersom du citerade från sidan som är tom idag.

Hur kan du tro på en uppenbart planterad blogg där första inläggen var daterade år -13 när sidan gjordes -15?

(Den som planterade bloggen i denna tråd såg väl även till att MH:s blogg hittade hit?)

www.flashback.org/sp64476585

Snorkråkan är helt besatt av LW, men störtförälskad i MH.
Och varje gång MHs hjärntvättade bundsförvanter dyker upp och tjatar så
börjar jag undra om inte MH är GM alla fall?
Förlåt jsg menar SDs bundsförvanter som kastar strålkastarljuset på MH givetvis!!

Men visst, hon är fortfarande på min lista, så vi kanske skulle ta och granska henne igen, då blir nog SD och snorkråkan glada en liten stund, de kanske behöver en liten verklighetsflykt?
Snorkråkan, du hjälper inte SD!!
Sanningen kan bara hjälpa!!
Citera
2019-08-16, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Det här som JM skrivit, vissa saker, låter mycket självsäkert...

Tex;
•Jag förstår mycket väl..min slutsats; det förstod han lite för snabbt!

•Det här handlar om...en själsligt sjuklig individ...min slutsats; han har en annan MGM som är allvarligt psykiskt sjuk!

•Tillhygge...min slutsats; detta tillhygge har han nämt flera ggr, dessutom rispor i planket, förmodligen orsakat av detta tillhygge!

•Två personer, en man och en kvinna, varav en var medhjälpare!
Min slutsats, hur vet de att en bara var medhjälpare och lämnade snabbt platsen om inte vittnen har trätt fram?

Väl medveten om att detta mycket väl kan vara fejkinfo och JokerMannen en mytoman!!! Men....

Om dessa uppgifter stämmer, så har polisen två MGM!

Vad tror ni? Får vi snart läsa om mördarduon i media?

Någon som vill spekulera utifrån dessa uppgifter?

Någon som anar vilka två detta skulle kunna vara??
Och vem av dom är medhjälparen som drar först från brottsplatsen?

Vill ni hjälpa mig vända på den här stenen, för jag kan inte sluta grubbla?

Ja det skulle ju kunna förklara hörvittnet som hört en man och en kvinna samtala i riktning mot planket.
Men jag blir inte klok på den här Jokermannen. Ibland känns det som hen har insideinfo , kan kanske figurera i "utkanterna" av utredningen eller ha en kontaktläcka i utredningsgruppen. Kanske var Jokern med initsialt i utredningen ?
Ibland känns det bara som hen dribblar och fintar utav bara sjutton.
Jag undrar om Daalan fått något PM-svar från verderbörande ?
Citera
2019-08-16, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverNina
Ja det skulle ju kunna förklara hörvittnet som hört en man och en kvinna samtala i riktning mot planket.
Men jag blir inte klok på den här Jokermannen. Ibland känns det som hen har insideinfo , kan kanske figurera i "utkanterna" av utredningen eller ha en kontaktläcka i utredningsgruppen. Kanske var Jokern med initsialt i utredningen ?

Hej SilverNina!
Förstår precis hur du tänker och det tror jag vi gör här allihop! Därför tänkte jag att vi kör hans spår och ser om vi kommer fram till något över huvudtaget!
Finns det tex någon som är själsligt sjuk i LW närhet, som ni vet om eller anar är det?
Citera
2019-08-17, 08:15
Medlem
Citat:
Hej SilverNina!
Förstår precis hur du tänker och det tror jag vi gör här allihop! Därför tänkte jag att vi kör hans spår och ser om vi kommer fram till något över huvudtaget!
Finns det tex någon som är själsligt sjuk i LW närhet, som ni vet om eller anar är det?

Vi vet ju att det finns både maniska, ljugande, fuskande, bisexuella, fega och annat i hennes närhet.
Själsligt sjuk, ja då sätter jag en slant på SD-HD.
De modiga, hedervärda och rättskaffens kan vi utesluta, men det är inte så svårt, det finns det inte många av.
Citera
2019-08-17, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Egentligen allt som skrivs här om SD och till viss del HD, och övriga närstående motbevisar ju att dom är GM, om man tänker logiskt. Visst det finns indicier som är starka och lägger man till att det sker i affekt så kan alla scenarios finnas.

Om man viktar vad vi vet om brottsplatsen och även polisens agerande så talar väldigt mycket att vi har med en gärning som sker slumpartat. Ett troligt scenario som jag känner i maggropen är:
BO chattar och förbereder paket och resa (hon skulle till Norge på morgonen).
Nått får hennes uppmärksamhet just efter 23:09. Det kan vara ett par som bråkar och går längs gatan, det kan vara att hon ser försök till inbrott eller stöld.
Hon tar sin mobil och kikar ut, lämnar dörren olåst eller på glänt för att snabbt kunna återinrymma.
GW (en eller flera) avviker (går/springer längs gatan). LW följer efter, kanske ringer hon 112 eller är beredd att ringa.
Hon kommer till bullerplanket och rundar detta för att se vilken riktning GW försvinner. Men GW försvann inte, GW försökte gömma sig där. GW inser att BO står med mobilen och då ger sig på BO, ett längre handgemäng uppstår. Det går oftast inte så fort att ta livet av en människa med bara händerna som dessutom värjer sig. Här kan BO skrika för sitt liv/påkalla uppmärksamhet ELLER att GW var ett par och det är kvinnan i sällskapet som skriker av förskräckelse av det som utspelar sig.
I dödskampen tappar BO klädesplagg (polisen bärgar klädesplagg enligt uppgift, polisen tar aldrig av plagg utan allt följer med till rättmedicin).
GW tar hennes telefon, som rånbyte eller i en just då planerad aktion för att förvirra polisen. Insikt eller dropp av telefon görs då längs flyktväg.
Det är BO:s 112 samtal, som troligen aldrig kopplas till operatör, som gör att polisen tolkar det som ett ofrivilligt försvinnande. Detta sker kanske under onsdagen, då det dels tar tid att kolla och bortse från naturliga orsaker och dels tiden att få fram samtalslistan. Till media går dom ut med uppgifterna under torsdagen.

Så det polisen har att jobba med är helt okända GW och en slumpvis händelse, och det är ur utredningsskäl en mardröm.
Inlägg från EGT den 27/5 2018

Med tanke på tidsangivelse 23.09.

Hen har därefter pendlat i tråden med sina %-tankar 90-10 till 10-90 om SD är GM eller ej.
Citera
2019-08-17, 08:57
Medlem
Citat:
Hej SilverNina!
Själsligt sjuk behöver nog inte betyda att JM menar ngn med en psykiatrisk diagnos. I allmänhet kan man mena att det är sjukt att begå ett sånt där mord. Precis som att det är sataniskt ( men inte satanistiskt).
Citera
2019-08-17, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Beblanda inte mig med ovanstående, Tack
Du och din kollega får skötta er utredning
själv.

Lägg energin på förhören på
Kyrkvärdsvägen 10!
Kika på förhören från
bostadsrättsförening Mälaren också.
Nu har jag bjudit dig på
lite.

Tack Puttenot! Nu trillade polletten. Jag förstår inte vad JM och du är oense om men... kan du berätta om det var ngt skrymmande SD hade med sig? Och gärna ungefär vilken tid han var hos JG.
Citera
2019-08-17, 09:09
Medlem
Citat:
Det här som JM skrivit, vissa saker, låter mycket självsäkert...

Tex;
•Jag förstår mycket väl..min slutsats; det förstod han lite för snabbt!

•Det här handlar om...en själsligt sjuklig individ...min slutsats; han har en annan MGM som är allvarligt psykiskt sjuk!

•Tillhygge...min slutsats; detta tillhygge har han nämt flera ggr, dessutom rispor i planket, förmodligen orsakat av detta tillhygge!

•Två personer, en man och en kvinna, varav en var medhjälpare!
Min slutsats, hur vet de att en bara var medhjälpare och lämnade snabbt platsen om inte vittnen har trätt fram?

Väl medveten om att detta mycket väl kan vara fejkinfo och JokerMannen en mytoman!!! Men....

Om dessa uppgifter stämmer, så har polisen två MGM!

Vad tror ni? Får vi snart läsa om mördarduon i media?

Någon som vill spekulera utifrån dessa uppgifter?

Någon som anar vilka två detta skulle kunna vara??
Och vem av dom är medhjälparen som drar först från brottsplatsen?

Vill ni hjälpa mig vända på den här stenen, för jag kan inte sluta grubbla?

Jag tror tyvärr att JM sakta men säkert vill försöka förvilla oss. Förekommer hen i andra mordtrådar också? Hen verkar gilla att stå i centrum.
De två personerna som gick i riktning mot planket bör ha varit GM och BO. Att ha medhjälpare vid ett mord är väldigt riskabelt eftersom det förr eller senare blir "läckage" och gärningsmannen kan aldrig känna sig säker. En annan nackdel är hållhaken.
MGM behövde ingen medhjälpare. BO var liten och anade knappast att det skulle sluta så illa. Behövde MGM ens ett tillhygge?
JM vill antagligen få det till att det var en medhjälpare som släntrade iväg längs bilvägen. Jag köper inte det. Tror att allt är betydligt enklare än vi kan ana, utom det tekniska från själva mordplatsen. Där finns sista pusselbiten.
Citera
2019-08-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverNina

JM kan ha en stor portion intuition och en bra fantasi. Mycket kan man faktiskt komma fram till genom att läsa tråden från början till slut. Lite egen undersökning på det. JM har antagligen mycket ledig tid och kan snoka runt, kanske på plats också?
Vad håller hen på med nu till 19/8, söker svaret på det dalaan ville ha svar på?
Citera
2019-08-17, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi vet ju att det finns både maniska, ljugande, fuskande, bisexuella, fega och annat i hennes närhet.
Själsligt sjuk, ja då sätter jag en slant på SD-HD.
De modiga, hedervärda och rättskaffens kan vi utesluta, men det är inte så svårt, det finns det inte många av.

Varför skriver inte JM klart och tydligt vad hen tror? Menar hen att brottet begåtts av 2 x D?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in