2019-08-17, 01:24
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Ja men man måste vara satan han själv för att göra något sådant. Man vill ju inte sänka det svenska bank systemet just nu när våran valuta är lite svag.
Det är inte nationalistiskt eller moralisk att blanka finansiella instrument.

Absolut inte, men när folk överger skutan så ska du hoppa på. När kursen är låg.
Citera
2019-08-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
GDOT har sjunkit från ca 47 till 30 de senaste 10 dagar.
De hade dåliga earnings. Men jag tror att inom några månader så kommer den gå upp igen.

De senaste 6 månader så har den haft en fritt fall 2 gånger med lite sideways price action.
I början av maj och i början av augusti. Samma formationer.

I början av maj pga detta

https://www.marketwatch.com/story/green-dot-slides-toward-worst-day-since-2012-after-disconcerting-shift-in-outlook-2019-05-09?siteid= bigcharts&dist=bigcharts

I början av augusti pga detta

https://www.marketwatch.com/story/green-dot-downgraded-at-kbw-as-stock-plummets-after-earnings-2019-08-08?siteid=bigcharts&dist=bigcharts

Volymen är inte så pass stor, dock är dens range allt mellan 20-94 dollar per år. Det finns potential för att tjäna en hel del cash.

Finansiella instrumentet är väldigt känslig för nyheter och info, och dessutom har fina enkla formationer, den som är på vakt kan enkelt gå in och ut.

Om man kan skapa ett program som analyserar grafer baserade på sådana formationer, så kan man hitta tusentals möjliga investeringar baserade på samma rörelser, och just baserade på samma formationer som reagerar på liknande informationer dvs pr.

Nu blir det dags att programmera lite i python och skapa en script som kan via en api extrahera dessa formationer och använda sökfuktioner via google och nyhetsinslag och bada bing bada bom, ja blir rik och kan äntligen skaffa mig en större kuk.

Jag vet inte vem som är oraklet längre.

Jag hoppas att du kan få din stora kuk till slut. Glöm dock ej extra stor kukplats.

Imponerande. Såg nu även din profilbild.

Stressa inte, och gör oss alla en tjänst, hoppa ej.

God lycka till dig och trådoraklet, ska ej skoja bort denna tråd mer.

Må väl.
Citera
2019-08-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Hej, med ditt nick och det du skriver så ska du investera i bolag som går ner sig rejält, finns några svenska banker man tjänat fina pengar på. hur ser det ut för Danske Bank nu?

Största uppgångar på så kort tid kan man bara hitta hos aktier som har haft korrektioner.
MEN också majoriteten av aktier som har haft stora korrektioner fortsätter också ner, här har vi en skillnad från vad jag prognoserar. Jag garanterar att samtliga aktier jag nämnt kommer att uppnå avkastning jag sagt inom ungefär tid nämnt. Och detta är extremt bra.
Citera
2019-08-17, 01:29
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Hej, med ditt nick och det du skriver så ska du investera i bolag som går ner sig rejält, finns några svenska banker man tjänat fina pengar på. hur ser det ut för Danske Bank nu?

Danske bank har de senaste 52 veckorna gått ner väldigt elegant.
Man kan tydligt se en nedförsbacke.

från 192 till 90.

Anledningen är trump och europeiska marknaden som sänkts, och handeln mellan italien och spanien.

Jag har missat tåget, men rebounden ska vara fantastiskt, finns poitential för den.

Den som orkar vänta 3-4 för den kan tjäna en del. Men orka...
Citera
2019-08-17, 01:31
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Absolut inte, men när folk överger skutan så ska du hoppa på. När kursen är låg.

Om nazisterna kan leva lyckliga i argentina, så kan väl jag leva lycklig och rik i danmark eller whateverthefuck.
Citera
2019-08-17, 01:33
Medlem
Jag kör en kort sekvens med min algorithm för svenska börsen och postar en aktie som ska rasa eller gå upp på måndag alternativt tisdag. Det kommer ta några minuter...
Citera
2019-08-17, 01:34
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forgiveness
Jag vet inte vem som är oraklet längre.

Jag hoppas att du kan få din stora kuk till slut. Glöm dock ej extra stor kukplats.

Imponerande. Såg nu även din profilbild.

Stressa inte, och gör oss alla en tjänst, hoppa ej.

God lycka till dig och trådoraklet, ska ej skoja bort denna tråd mer.

Må väl.

Ok. detsamma.

BTW, herrn i min profil bild är bara en vanlig bankir som råkat halka på en banan skal, som någon glömt plocka upp. Och symbolerar inte höghushoppare.
Citera
2019-08-17, 01:36
Medlem
Investor rasar på måndag-tisdag, återhämtar sig senare under veckan gissar jag, som sagt jag kan se en tid fram inte hela vägen, men ras måndag-tisdag. Welcome to the matrix

Anteckna alla dessa prognoser!! Vet du hur mycket pengar du kan tjäna på att veta att investor ska rasa i början nästa vecka, du kan köpa bear certificat på fredag och tjäna lätt en månadslån med bara 20,000 satsat.

Investor B just nu eller fredagens stängningskurs 436.2
Senast redigerad av PrimalFear 2019-08-17 kl. 01:44.
Citera
2019-08-17, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalFear
"och vissa utvecklar sjätte sinnet när det gäller trading".

Kunde aldrig glömma det, tänkte om det är sant så finns det väg att klura ut det hela.

Gillar du att läsa kan jag rekommendera en bok som heter "Märkvärden" eller något liknande skriven av en Dansk om intuition.

Jag tror faktiskt det ligger något i citatet, men mer att du matar in all tillgänglig input om en aktie via ditt medvetande, sen processas det i ditt undermedvetna och skickas tillbaka i form av det vi upplever som en "känsla"" eller ett sjätte sinne.

Jag följde själv Ericson B slaviskt under flera års tid, utan att göra TA eller använda annan bearbetning än hjärnan kunde jag utveckla en känsla för aktiens rörelse som jag många gånger kunde förlita mig på.
Citera
2019-08-17, 02:10
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalFear
Investor rasar på måndag-tisdag, återhämtar sig senare under veckan gissar jag, som sagt jag kan se en tid fram inte hela vägen, men ras måndag-tisdag. Welcome to the matrix

Anteckna alla dessa prognoser!! Vet du hur mycket pengar du kan tjäna på att veta att investor ska rasa i början nästa vecka, du kan köpa bear certificat på fredag och tjäna lätt en månadslån med bara 20,000 satsat.

Investor B just nu eller fredagens stängningskurs 436.2
Ojojo! Upp till bevis!
Citera
2019-08-17, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Porr och lånade aktier som gick upp.

Har inte använt en krona av dessa. Min tid är för värdefull för det slöseriet.

Ja, kollar man din trådhistorik så verkar det helt och hållet sannolikt...;0)
Citera
2019-08-17, 03:53
Medlem
Finns mönstret så hittar Maskininlärningsalgoritmer som "Linear Regression" den på 5 minuter. Du är passé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in