2019-08-17, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Framtidens rikaste man har precis startat en tråd på Flashback och jag är hedrad att jag fått äran kommentera det tidigt.

Inlägg nummer tretton dessutom. Men tro inte att du kommer vinna racet. Efter några månader i den här tråden så har jag skaffat en större kuk än Otursmannen. Vilket då innebär att jag då äger en Ferrari med extra stor kukplats gjord av orreforsglas. 43cm vinglandes i fartvinden.
Citera
2019-08-17, 01:03
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forgiveness
Med det nicket så förstör du ju tråden!

Här ska vi bli rika med oraklets hjälp.

(Men när du ändå är här.. blir det 36cm denna gång?)

Ok. ska inte jinxa er. Men om ni blir rika, så kan ni kanske donera lite pengar för de fattiga och eventuellt för de småkukande.

Men när jag ändå är här, vad gäller min längd så beror det på hur mycket du tål....

Dropped the mic, and walked away...

Aaooooh!

Skojar bara.

Men helt seriöst, jag tror inte TS kan något om algoritm trading, eller är så insatt i trading överhuvudtaget, och om han är det så tvekar jag att han skulle posta här sin "mirakel" strategi.

Men man vet aldrig han kanske är, som han där killen från rullen Pi, och utvecklade någon slags Euclid dator, och drar fram super komplicerade analyser och Alla vill bara ta del av honom.
Citera
2019-08-17, 01:03
Medlem
Jag ska prognosera några fler aktier, så att man inte tror att jag bara lyckats gissa rätt med mina tidigare tre prognoser.

USA aktie $GDOT uppgång cirka 100% till 60 dollar inom 2-3 månader.

USA aktie $HI uppgång cirka 40-50% till cirka 40 dollar inom 2-3 månader.

Anteckna alla mina prognoser så kommer du att bli skrämd.
Men kom ihåg jag vet inte efter att resultatet är uppnått om kurserna fortsätter upp eller faller. Jag tror att samtliga av mina aktier här faller efter uppnått mål, för att marknaden tar ifrån dig vinster om du inte vet vad du gör.

Jag ser Matrix när det gäller börsen, filmen är baserad på verklighet
Citera
2019-08-17, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Skulle vara intressant att se hur mycket du räknar in yttre faktorer som eventuell ekonomisk kris. världsliga katastrofer, krig/konflikter med mera.

Jobbar man rätt under en kris så kan det faktiskt vara lättare att tjäna pengar på finansiella papper.

Jo så är det, det är jag medveten om. Det var vilken brash han investera i som jag var nyfiken ,som gav vinst under en kris.
Citera
2019-08-17, 01:05
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Inlägg nummer tretton dessutom. Men tro inte att du kommer vinna racet. Efter några månader i den här tråden så har jag skaffat en större kuk än Otursmannen. Vilket då innebär att jag då äger en Ferrari med extra stor kukplats gjord av orreforsglas. 43cm vinglandes i fartvinden.

haha, extra kukplats fick mig att skratta så in i helvete
Citera
2019-08-17, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Ok. ska inte jinxa er. Men om ni blir rika, så kan ni kanske donera lite pengar för de fattiga och eventuellt för de småkukande.

Men när jag ändå är här, vad gäller min längd så beror det på hur mycket du tål....

Dropped the mic, and walked away...

Aaooooh!

Skojar bara.

Men helt seriöst, jag tror inte TS kan något om algoritm trading, eller är så insatt i trading överhuvudtaget, och om han är det så tvekar jag att han skulle posta här sin "mirakel" strategi.

Men man vet aldrig han kanske är, som han där killen från rullen Pi, och utvecklade någon slags Euclid dator, och drar fram super komplicerade analyser och Alla vill bara ta del av honom.

Du, den här personen analyserar inte på 60 minuters grafer, han går ner mot 59, 58 ibland så lågt som 56 minuter. Fattar du frame-worket?

Nej, just det. Du är Otursmannen. (Kommer skicka pengar när allt är klart, men sluta jinxa.)
Citera
2019-08-17, 01:12
Medlem
Här är en till $ICUI 35% upp här 2-3 månader.
Som sagt detta är lätt för mig.

Det handlar om en sekvens, jag kan ta fram 2-3 veckors väntetid, men då är det cirka 10-15% avkastning. Det är därför man säger "time is money".

Jag har gått ner till 1 minuts nivå på börskurser, där har jag upplevt ännu avancerade modell som jag inte lyckats dekoda än, jag misstänker att dessa sekvenser inte har en ordning då det handlar om så kort tid och börsen/verkligheten förlåter fel/misspricing under 1-2 minuter. Man kallar det för algos fighting, kan vara fullt möjligt.

Dock allt över 5 minuts timeframe skapar historia, och ingen algo skapar falsk historia under så lång tid då det finns så många olika spelare som medverkar för att göra priset enligt en högre plan. En plan som jag har hittat koden till.
Senast redigerad av PrimalFear 2019-08-17 kl. 01:18.
Citera
2019-08-17, 01:14
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalFear
Jag ska prognosera några fler aktier, så att man inte tror att jag bara lyckats gissa rätt med mina tidigare tre prognoser.

USA aktie $GDOT uppgång cirka 100% till 60 dollar inom 2-3 månader.

USA aktie $HI uppgång cirka 40-50% till cirka 40 dollar inom 2-3 månader.

Anteckna alla mina prognoser så kommer du att bli skrämd.
Men kom ihåg jag vet inte efter att resultatet är uppnått om kurserna fortsätter upp eller faller. Jag tror att samtliga av mina aktier här faller efter uppnått mål, för att marknaden tar ifrån dig vinster om du inte vet vad du gör.

Jag ser Matrix när det gäller börsen, filmen är baserad på verklighet

GDOT har sjunkit från ca 47 till 30 de senaste 10 dagar.
De hade dåliga earnings. Men jag tror att inom några månader så kommer den gå upp igen.

De senaste 6 månader så har den haft en fritt fall 2 gånger med lite sideways price action.
I början av maj och i början av augusti. Samma formationer.

I början av maj pga detta

https://www.marketwatch.com/story/green-dot-slides-toward-worst-day-since-2012-after-disconcerting-shift-in-outlook-2019-05-09?siteid= bigcharts&dist=bigcharts

I början av augusti pga detta

https://www.marketwatch.com/story/green-dot-downgraded-at-kbw-as-stock-plummets-after-earnings-2019-08-08?siteid=bigcharts&dist=bigcharts

Volymen är inte så pass stor, dock är dens range allt mellan 20-94 dollar per år. Det finns potential för att tjäna en hel del cash.

Finansiella instrumentet är väldigt känslig för nyheter och info, och dessutom har fina enkla formationer, den som är på vakt kan enkelt gå in och ut.

Om man kan skapa ett program som analyserar grafer baserade på sådana formationer, så kan man hitta tusentals möjliga investeringar baserade på samma rörelser, och just baserade på samma formationer som reagerar på liknande informationer dvs pr.

Nu blir det dags att programmera lite i python och skapa en script som kan via en api extrahera dessa formationer och använda sökfuktioner via google och nyhetsinslag och bada bing bada bom, ja blir rik och kan äntligen skaffa mig en större kuk.
Senast redigerad av Otursmannen 2019-08-17 kl. 01:20.
Citera
2019-08-17, 01:15
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Du, den här personen analyserar inte på 60 minuters grafer, han går ner mot 59, 58 ibland så lågt som 56 minuter. Fattar du frame-worket?

Nej, just det. Du är Otursmannen. (Kommer skicka pengar när allt är klart, men sluta jinxa.)

Det är lättare att se 60 min frame än 5-10-15. Det är där action är.
Citera
2019-08-17, 01:18
Medlem
JohnJensens avatar
Citat:
GDOT har sjunkit från ca 47 till 30 de senaste 10 dagar.
De hade dåliga earnings. Men jag tror att inom några månader så kommer den gå upp igen.

De senaste 6 månader så har den haft en fritt fall 2 gånger med lite sideways price action.
I början av maj och i början av augusti. Samma formationer.

I början av maj pga detta

https://www.marketwatch.com/story/green-dot-slides-toward-worst-day-since-2012-after-disconcerting-shift-in-outlook-2019-05-09?siteid= bigcharts&dist=bigcharts

I början av augusti pga detta

https://www.marketwatch.com/story/green-dot-downgraded-at-kbw-as-stock-plummets-after-earnings-2019-08-08?siteid=bigcharts&dist=bigcharts

Volymen är inte så pass stor, dock är dens range allt mellan 20-94 dollar per år. Det finns potential för att tjäna en hel del cash.

Hej, med ditt nick och det du skriver så ska du investera i bolag som går ner sig rejält, finns några svenska banker man tjänat fina pengar på. hur ser det ut för Danske Bank nu?
Citera
2019-08-17, 01:21
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJensen
Hej, med ditt nick och det du skriver så ska du investera i bolag som går ner sig rejält, finns några svenska banker man tjänat fina pengar på. hur ser det ut för Danske Bank nu?

Ja men man måste vara satan han själv för att göra något sådant. Man vill ju inte sänka det svenska bank systemet just nu när våran valuta är lite svag.
Det är inte nationalistiskt eller moralisk att blanka finansiella instrument.

Citera
2019-08-17, 01:22
Medlem
Citat:
Det är lättare att se 60 min frame än 5-10-15. Det är där action är.

Alla timeframes ger lika resultat delat med tiden investerad annars hade alla handlat samma graf. Komigen inte sådan låg nivån av kunskap
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in