2019-08-16, 20:13
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Dessutom har jag redan förklarat att värme och kyla känns exakt lika om förhållandena är lika.

Vilket jag påpekade är en missuppfattning av vad frågan gällde. Frågan gällde att en eskimå och en afrikan upplever 15 grader olika. Det anger tydligt att vi talar om olika bakgrund. Den ene är van vid kyla, den andre är van vid värme.

Då är det idiotiskt av dig att kräva andra förhållanden än dem som gäller för frågan.

Förstår du nu hur fel du tänker?
Citera
2019-08-16, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Du ser att andra är blinda och idioter? Är det svaret?
Nej det är slutsatsen av att de inte ser vad jag lagt fram.
Citera
2019-08-16, 20:14
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Svaret finner du om du letar bland inläggen.
Nej, jag hade kommit ihåg om du presenterat ett belägg.
Jag ser fram emot att bli motbevisad, genom att du länkar till inlägget med svaret.
Citera
2019-08-16, 20:15
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Nej det är slutsatsen av att de inte ser vad jag lagt fram.

Kan du inte bara som en godhjärtad och trevlig varelse skriva det och bespara en blind idiot som mig ytterligare ett sökande bland dina inlägg som jag redan har gjort?
Citera
2019-08-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Vilket jag påpekade är en missuppfattning av vad frågan gällde. Frågan gällde att en eskimå och en afrikan upplever 15 grader olika. Det anger tydligt att vi talar om olika bakgrund. Den ene är van vid kyla, den andre är van vid värme.

Då är det idiotiskt av dig att kräva andra förhållanden än dem som gäller för frågan.

Förstår du nu hur fel du tänker?
Det är idiotiskt av dig att tala för afrikaner och eskimåer. Detta har jag påpekat flera gånger men du upprepar dina fadäser. Skäms du inte? Hur vet du att det förhåller sig så gällande dessa grupper? Har du intervjuat dem? Fadäser efter fadäser.
Citera
2019-08-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, jag hade kommit ihåg om du presenterat ett belägg.
Jag ser fram emot att bli motbevisad, genom att du länkar till inlägget med svaret.
Du kommer tydligen inte ihåg, annars hade du vetat. Leta på egen hand.
Citera
2019-08-16, 20:16
Medlem
Citat:
Kan du inte bara som en godhjärtad och trevlig varelse skriva det och bespara en blind idiot som mig ytterligare ett sökande bland dina inlägg som jag redan har gjort?
Tyvärr, jag har presenterat dem. och de finns. Sök och finn.
Citera
2019-08-16, 20:20
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Kan den seende jämföras med den blinda? Du är blind och ber mig visa dig. Du är ju blind och kommer således inte kunna se ändå.
Har färgblinda och färgseende samma upplevelse av världen?
Citera
2019-08-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Har färgblinda och färgseende samma upplevelse av världen?
Herre min skapare i himlen!! Färgblinda och färgseende har konkreta och fysiska skillnader, INTE upplevelser. Kom igen! Är ni seriösa eller är ni dumma på riktigt?
Citera
2019-08-16, 20:24
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Tyvärr, jag har presenterat dem. och de finns. Sök och finn.
Nä inte värt min tid, jag har ägnat halva livet åt att försöka hitta och förstå Gud och verkligheter bortom den fysiska observerbara världen, att bläddra bland dina personliga påhopp och meninglösa tramsinlägg tvivlar jag på skulle ge mig något nytt som jag inte redan har utforskat.
Citera
2019-08-16, 20:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Du kommer tydligen inte ihåg, annars hade du vetat. Leta på egen hand.
OK, du har inget belägg.
Citera
2019-08-16, 20:27
Medlem
Citat:
Nä inte värt min tid, jag har ägnat halva livet åt att försöka hitta och förstå Gud och verkligheter bortom den fysiska observerbara världen, att bläddra bland dina personliga påhopp och meninglösa tramsinlägg tvivlar jag på skulle ge mig något nytt som jag inte redan har utforskat.
Då vill jag tillägga all den kunskap du har tillskansat dig under tiden ytterligare en kunskap. Om du försöker förstå Gud med intellektet får du nog göra om haven till bäck och börja resonera och argumentera och lägg hav på hav på hav och gör om de till bläck och fortsätt med att försöka förstå Gud med intellektet, du kommer inte att bli klokare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in