Citat:
Ursprungligen postat av
stevemedloyden
Hörde i Måndags att en FU-ledare skulle upp till Kiruna,då sade jag för mig själv,nu kommer erkännandet,för denne människa får fram det som behövs vid minsta misstanke,kan tom få fram vatten ur en gråsten om det så skulle behövas .....
Och var hörde du detta då? på bishops eller?
Denna FU-ledare som kommer upp och helt plötsligt erkänner båda två att dom har hanterat kroppen. Samma dag, dom har väl inte ens kontakt? låter väldigt suspekt detta helt klart. Jag tror polisen förmodligen har använt tortyr. Sen har man väl inte ens klarställt att det är JD som man hittade i myren, kan vara någon från längre bak i tiden.
Som sagt helt plötsligt hittar man en kropp i myren fast man har letat med hundar som en skribent påstod(väldigt dåligt gjort då) och sedan dagen efter erkänner två.
Mördaren är nog fortfarande på fri fot och är nog inte från parakka, att gömma i en myr och att man har hållit sig undan så längre fåår mig att tro att fler äär inblandade, inte är någon så korkad att man börjar gräva ner kroppar i sin by, sen är parakka relativt stor för landsbygden, finns väl bättre byar att gräva ner i t.ex. parkalombolo, kolari, kuottainen etc.
Denna stora är större än vad vi vet och vi får se om polisen lyckas prestera bättre än vad man har gjort fram tills nu.