2019-08-16, 14:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Något är de numera tvungna att erkänna.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hantering av kroppen och bortforslande är det dem erkänner

Ja alla tre sitter numera så illa till, ur egen synvinkel, att något är de tvungna att erkänna.

Ett ev. planerat mord är nog det sista av allt som de vill erkänna. Vi vet inte heller vad exakt polisen har fått fram och vad åklagaren har att komma med men en hel del verkar det vara. Tror att de häktade personerna kommer att berätta mera ju längre tiden går och ju mera de snärjer in sig i lögner.
Citera
2019-08-16, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenh00k
JD mor har gått ut på fb och skrivit att dessa MGM har "berövat" henne att krama om sin son en sista gång med det sagt så tror jag tyvärr kroppen inte är intakt. Hade allt varit intakt så hade inte hon blivit nekad att ta ett sista farväl.

Verkar skriva ut allt direkt ändå. Tror inte hon är ordagrann utan snarare att han är död

Är genom detta jag vet att polisen vet så lite. för hon har knappt gett ut mycket information.

Dock låter eldande korkat, krävs en rejäl majbrasa för detta ska gå igenom.
Citera
2019-08-16, 14:52
Medlem
Krickedixans avatar
Hoppas på livstid eller väldigt många år så de får sina liv förstörda.
Ska bli intressant att läsa FUP
Duckface borde även hon få något.
Var det inte hennes bil de körde till Parakka i?
Citera
2019-08-16, 16:49
Medlem
Vildvittranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Hoppas på livstid eller väldigt många år så de får sina liv förstörda.
Ska bli intressant att läsa FUP
Duckface borde även hon få något.
Var det inte hennes bil de körde till Parakka i?

Håller helt & hållet med dig om att man får hoppas deras liv blir riktigt jä... fu...... up framöver! Så jäkla iskallt som de betett sig. En av GM har t.om varit med och letat efter BO innan den åkte fast! Cyniskt och fullständigt obegripligt...
Citera
2019-08-16, 18:21
Medlem
Hörde i Måndags att en FU-ledare skulle upp till Kiruna,då sade jag för mig själv,nu kommer erkännandet,för denne människa får fram det som behövs vid minsta misstanke,kan tom få fram vatten ur en gråsten om det så skulle behövas .....
Citera
2019-08-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevemedloyden
Hörde i Måndags att en FU-ledare skulle upp till Kiruna,då sade jag för mig själv,nu kommer erkännandet,för denne människa får fram det som behövs vid minsta misstanke,kan tom få fram vatten ur en gråsten om det så skulle behövas .....
De skickar väl upp Dag Andersson EDIT: ser att han tydl. lämnat yrket.
Senast redigerad av Durandal88 2019-08-16 kl. 19:37.
Citera
2019-08-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevemedloyden

Och var hörde du detta då? på bishops eller?

Denna FU-ledare som kommer upp och helt plötsligt erkänner båda två att dom har hanterat kroppen. Samma dag, dom har väl inte ens kontakt? låter väldigt suspekt detta helt klart. Jag tror polisen förmodligen har använt tortyr. Sen har man väl inte ens klarställt att det är JD som man hittade i myren, kan vara någon från längre bak i tiden.

Som sagt helt plötsligt hittar man en kropp i myren fast man har letat med hundar som en skribent påstod(väldigt dåligt gjort då) och sedan dagen efter erkänner två.

Mördaren är nog fortfarande på fri fot och är nog inte från parakka, att gömma i en myr och att man har hållit sig undan så längre fåår mig att tro att fler äär inblandade, inte är någon så korkad att man börjar gräva ner kroppar i sin by, sen är parakka relativt stor för landsbygden, finns väl bättre byar att gräva ner i t.ex. parkalombolo, kolari, kuottainen etc.

Denna stora är större än vad vi vet och vi får se om polisen lyckas prestera bättre än vad man har gjort fram tills nu.
Citera
2019-08-16, 19:42
Medlem
Detta är min teori baserat på vad som har hänt och probabilitet.

Alla fyra var goda vänner och umgicks en del även om några försökte styra upp sina liv bland annat JD som var en fin människa.

Snacket om en skuld stämmer nog men inte att JD är skyldig dessa häktade mer än några tusenlappar, det är dumt att döda för det. Jag tror eftersom alla fyra umgås att dessa har gjort affärer med någon kriminell organisation som är större, man har försökt beckna och i stället knarkade upp det man köpt eller något sådant. Då blir denna kvartett skyldiga den kriminella gruppen pengar och JD mister livet som straff, övriga 3 får då gömma undan JD för att inte fastna medan man behöver betala skulden.

Man tänker inte bra i denna situation och man bestämmer sig att ta hans kropp till Parakka och gräva ner honom kanske med instruktioner från detta gäng. Därför har polisen lyckats med lite framgångar, men sämre än om det var dessa tre häktade som självständigt gjorde detta.

Därför tror jag mördaren är fri, men jag funderar på vilket kriminellt gäng dessa kan ha gjort affärer med, där det slutade med att JD mördades.

Det vill säga dessa är skyldiga pengar till detta gäng, ett profesionellt gäng som har kompetens och erfarennhet och kan göra det svårt för polisen att hitta ledtrådar och komma vidare i detta fall.
Senast redigerad av mofasti 2019-08-16 kl. 19:43. Anledning: mer information
Citera
2019-08-16, 19:50
Medlem
Haloumis avatar
Tipset som ledde polisen till myren där kroppen hittades.

"En av de misstänkta ska redan för flera år sedan ha berättat om en särskild plats som var lämpad för att gömma en kropp."

Källa
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awyJ2L/kusliga-tipset-ledde-polisen-till-myren-dar-29-aringen-hittades
Citera
2019-08-16, 20:00
Medlem
Skaraborg2s avatar
Otillgänglig trakt.

Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Tipset som ledde polisen till myren där kroppen hittades.

"En av de misstänkta ska redan för flera år sedan ha berättat om en särskild plats som var lämpad för att gömma en kropp."

Källa
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/awyJ2L/kusliga-tipset-ledde-polisen-till-myren-dar-29-aringen-hittades

Stort tack för den intressanta länken.

Mycket intressant att få se hur det ser ut i denna trakt där han hittades.

Citat:

"Platsen är otillgänglig och består av milsvida obebodda skogsområden – med inslag av små sjöar och sank myrmark.

Enligt Aftonbladets uppgifter var det ett tips från en privatperson som satte polisen på spåren."
Citera
2019-08-16, 20:00
Medlem
MidnattssolensLands avatar
De två som erkände brott mot griftefriden gjorde väl det direkt man hittat kroppen och dom fått reda på det, försöker slippa undan mord.
Citera
2019-08-16, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Detta är min teori baserat på vad som har hänt och probabilitet.

Alla fyra var goda vänner och umgicks en del även om några försökte styra upp sina liv bland annat JD som var en fin människa.

Snacket om en skuld stämmer nog men inte att JD är skyldig dessa häktade mer än några tusenlappar, det är dumt att döda för det. Jag tror eftersom alla fyra umgås att dessa har gjort affärer med någon kriminell organisation som är större, man har försökt beckna och i stället knarkade upp det man köpt eller något sådant. Då blir denna kvartett skyldiga den kriminella gruppen pengar och JD mister livet som straff, övriga 3 får då gömma undan JD för att inte fastna medan man behöver betala skulden.

Man tänker inte bra i denna situation och man bestämmer sig att ta hans kropp till Parakka och gräva ner honom kanske med instruktioner från detta gäng. Därför har polisen lyckats med lite framgångar, men sämre än om det var dessa tre häktade som självständigt gjorde detta.

Därför tror jag mördaren är fri, men jag funderar på vilket kriminellt gäng dessa kan ha gjort affärer med, där det slutade med att JD mördades.

Det vill säga dessa är skyldiga pengar till detta gäng, ett profesionellt gäng som har kompetens och erfarennhet och kan göra det svårt för polisen att hitta ledtrådar och komma vidare i detta fall.

Jag tror inte det du tror. Jag tror det här är ett vanligt pundarmord. Vare sig mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in